AURA
This thesis presents a proposal for playful tools designed to facilitate the understanding of the physical and emotional changes that girls between 8 and 10 years old experience during the menstrual cycle. These tools are especially adapted for girls who live in single-parent households headed by me...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
Language: | Español |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2025
|
Subjects: | |
Online Access: | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12221 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1831062888165408768 |
---|---|
author | Borbón Cañón, Paula Andrea |
author2 | Hernández Olave, Juan Sebastián |
author_facet | Hernández Olave, Juan Sebastián Borbón Cañón, Paula Andrea |
author_sort | Borbón Cañón, Paula Andrea |
collection | DSpace |
description | This thesis presents a proposal for playful tools designed to
facilitate the understanding of the physical and emotional
changes that girls between 8 and 10 years old experience during
the menstrual cycle. These tools are especially adapted for girls
who live in single-parent households headed by men. The
methodology is based on experiential learning, using the narrative
and rhetoric of the character to create interactive scenarios that
explain in a clear and simple way the aspects of the menstrual
cycle and how to address its symptoms.. |
format | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-12221 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | Español |
publishDate | 2025 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-122212025-02-05T18:19:24Z AURA Herramientas lúdicas para facilitar la comprensión de los cambios físicos y emocionales en niñas de 8 a 10 años durante el ciclo menstrual Borbón Cañón, Paula Andrea Hernández Olave, Juan Sebastián Herramientas lúdicas Cambios físicos y emocionales Niñas Ciclo menstrual Playful tools Physical and emotional changes Girls Menstrual cycle This thesis presents a proposal for playful tools designed to facilitate the understanding of the physical and emotional changes that girls between 8 and 10 years old experience during the menstrual cycle. These tools are especially adapted for girls who live in single-parent households headed by men. The methodology is based on experiential learning, using the narrative and rhetoric of the character to create interactive scenarios that explain in a clear and simple way the aspects of the menstrual cycle and how to address its symptoms.. Este trabajo de tesis presenta una propuesta de herramientas lúdicas diseñadas para facilitar la comprensión de los cambios físicos y emocionales que experimentan las niñas de 8 a 10 años durante el ciclo menstrual. Estas herramientas están especialmente adaptadas para niñas que viven en hogares monoparentales con jefatura masculina. La metodología se basa en el aprendizaje experiencial, utilizando la narrativa y la retórica del personaje para crear escenarios interactivos que explican de manera clara y sencilla los aspectos del ciclo menstrual y cómo abordar sus síntomas. final Diseñador(a) Industrial Pregrado Presencial Proyecto 2025-02-05T18:19:22Z 2025-02-05T18:19:22Z 2024-11-26 2025-02-05 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio exploratorio info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12221 Español info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Diseño Industrial Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar instname:Universidad Antonio Nariño ABC. (2021). Por qué las niñas quieren más a los padres y los niños a las madres. American Academy. (2024). El desarrollo físico en las niñas Andes, U. D. (2022). El lenguaje y las dinámicas de la menstruación. Ávila Chaurand, R. (2008). Dimensiones antropométricas de la población latinoamericana: México, Cuba, Colombia, Chile. Instituto Nacional de Antropología e Historia. Autor desconocido. (n.d.). Procesos y plantas de producción. Becerra, P., & Cervini, A. (2005). En torno al producto. Beltrán, L. (1992). Palabras transparentes. La configuración del discurso del personaje en la novela. Bijker, W. E. (1995). Of bicycles, bakelites, and bulbs: Toward a theory of sociotechnical change. The MIT Press. Bowlby, J. (1969). Attachment and loss, vol.1: Attachment. Nueva York: Basic Books. Bruner, J. (1988). Realidad mental y mundos posibles |
spellingShingle | Herramientas lúdicas Cambios físicos y emocionales Niñas Ciclo menstrual Playful tools Physical and emotional changes Girls Menstrual cycle Borbón Cañón, Paula Andrea AURA |
title | AURA |
title_full | AURA |
title_fullStr | AURA |
title_full_unstemmed | AURA |
title_short | AURA |
title_sort | aura |
topic | Herramientas lúdicas Cambios físicos y emocionales Niñas Ciclo menstrual Playful tools Physical and emotional changes Girls Menstrual cycle |
url | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12221 |
work_keys_str_mv | AT borboncanonpaulaandrea aura AT borboncanonpaulaandrea herramientasludicasparafacilitarlacomprensiondeloscambiosfisicosyemocionalesenninasde8a10anosduranteelciclomenstrual |