Propuestas de mejora en los procesos logísticos para la empresa Viajes Confort SAS ubicada en Bogotá

The general objective of the research is to improve the logistics processes of Viajes Confort SAS in Bogotá D.C. due to the importance of logistics efficiency in business success. Specific objectives are to review the literature on logistics processes, perform an organizational diagnosis to identify...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Leon Nieto, Nicolas Eduardo
Other Authors: Buitrago Perilla, Omar Ferney
Format: Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Language:Español
Published: Universidad Antonio Nariño 2025
Subjects:
Online Access:https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12129
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1824086919383875584
author Leon Nieto, Nicolas Eduardo
author2 Buitrago Perilla, Omar Ferney
author_facet Buitrago Perilla, Omar Ferney
Leon Nieto, Nicolas Eduardo
author_sort Leon Nieto, Nicolas Eduardo
collection DSpace
description The general objective of the research is to improve the logistics processes of Viajes Confort SAS in Bogotá D.C. due to the importance of logistics efficiency in business success. Specific objectives are to review the literature on logistics processes, perform an organizational diagnosis to identify problems and design a detailed improvement plan.In order to optimize the management of resources, improve the coordination of logistics operations and increase customer satisfaction, the impact of the implemented proposals will be measured in terms of operational performance, logistics costs and customer satisfaction, where the research not only seeks to solve the problems of Viajes Confort SAS but also offers a framework that can be replicated in other companies in the sector.
format Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
id repositorio.uan.edu.co-123456789-12129
institution Repositorio Digital UAN
language Español
publishDate 2025
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-121292025-01-24T22:16:00Z Propuestas de mejora en los procesos logísticos para la empresa Viajes Confort SAS ubicada en Bogotá Leon Nieto, Nicolas Eduardo Buitrago Perilla, Omar Ferney Gestión de Mantenimiento satisfacción del cliente logística diagnostico empresaria transporte de pasajeros servicio al cliente Maintenance management customer satisfaction logistics business diagnosi passenger transportation customer service The general objective of the research is to improve the logistics processes of Viajes Confort SAS in Bogotá D.C. due to the importance of logistics efficiency in business success. Specific objectives are to review the literature on logistics processes, perform an organizational diagnosis to identify problems and design a detailed improvement plan.In order to optimize the management of resources, improve the coordination of logistics operations and increase customer satisfaction, the impact of the implemented proposals will be measured in terms of operational performance, logistics costs and customer satisfaction, where the research not only seeks to solve the problems of Viajes Confort SAS but also offers a framework that can be replicated in other companies in the sector. La propuesta tiene como objetivo principal mejorar los procesos logísticos de Viajes Confort SAS en Bogotá D.C. debido a la importancia de la eficiencia logística en el éxito empresarial. El estudio hace un abordaje frente al diagnóstico organizacional enfocado exactamente al proceso de operaciones donde se pretende caracterizar de una manera detallada las debilidades, oportunidades, fortalezas y amenazas, lo que permite plantear una serie de acciones de mejora encaminados a las tres áreas de trabajo del departamento de operaciones de la compañía, las cuales son: Servicio al cliente, mantenimiento de la flota vehicular y seguimiento satelital. Final Administrador(a) de Empresas Pregrado Presencial Monografía 2025-01-24T22:15:58Z 2025-01-24T22:15:58Z 2024-11-20 2025-01-24 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio de caso info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12129 Español info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 PDF application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Administración de empresas Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Bogotá - Federmán instname:Universidad Antonio Nariño Alvarez, C. E. (2006). Transformación Cultural en las Organizaciones: Un Modelo para la Gestión del Cambio. Bogotà: Universidad del rosario Anguita, J. C., Labrador, R., & Campos, D. (2003). La encuesta como técnica de investigación . Aten Primaria, 257-162. Anton, F. o. (2005). Logistica del Transporte. Cenit Barreto, A. P. (2024). ¿PARA QUÉ SIRVEN LAS ENCUESTAS? . Universidad Nacional de Mar del Plata. beetrack. (09 de 10 de 2020). Obtenido de https://www.beetrack.com/es/blog/enfoque-al-clientelogistica CESTE. (2024). CESTE. Obtenido de https://www.ceste.es/areas-de-negocio/emprendimiento/alianzasestrategicas/ Cliente, L. c. (2008). La calidad en el servicio al cliente. España: Publicaciones Vértice SL. Obtenido de https://www.google.com.co/books/edition/La_calidad_en_el_servicio_al_cliente/M5yGtQ5m4y AC?hl=es&gbpv=0 Couso, R. P. (2005). Servicio al cliente La Comunicacion y la Calidad del Servicio en la Atención al Cliente. España: IdeasPropias. Cugat, R. X. (2023 de 5 de 25). CIS IMFORMATICA. Obtenido de CIS IMFORMATICA: https://www.cisinformatica.cat/es/porque-son-importantes-las-paginas-web-en-laactualidad/#:~:text=Una%20p%C3%A1gina%20web%20es%20una%20herramienta%20excelente %20para%20facilitar%20la,dejar%20comentarios%20y%20mucho%20m%C3%A1s. Denton, D. K. (1991). Calidad en el servicio a los clientes. España: Diaz de Santos S.a. Obtenido de https://www.google.com.co/books/edition/Calidad_en_el_servicio_a_los_clientes/y3yWnHrzW -0C?hl=es&gbpv=1&dq=calidad+en+el+servicio+al+cliente&printsec=frontcover
spellingShingle Gestión de Mantenimiento
satisfacción del cliente
logística
diagnostico empresaria
transporte de pasajeros
servicio al cliente
Maintenance management
customer satisfaction
logistics
business diagnosi
passenger transportation
customer service
Leon Nieto, Nicolas Eduardo
Propuestas de mejora en los procesos logísticos para la empresa Viajes Confort SAS ubicada en Bogotá
title Propuestas de mejora en los procesos logísticos para la empresa Viajes Confort SAS ubicada en Bogotá
title_full Propuestas de mejora en los procesos logísticos para la empresa Viajes Confort SAS ubicada en Bogotá
title_fullStr Propuestas de mejora en los procesos logísticos para la empresa Viajes Confort SAS ubicada en Bogotá
title_full_unstemmed Propuestas de mejora en los procesos logísticos para la empresa Viajes Confort SAS ubicada en Bogotá
title_short Propuestas de mejora en los procesos logísticos para la empresa Viajes Confort SAS ubicada en Bogotá
title_sort propuestas de mejora en los procesos logisticos para la empresa viajes confort sas ubicada en bogota
topic Gestión de Mantenimiento
satisfacción del cliente
logística
diagnostico empresaria
transporte de pasajeros
servicio al cliente
Maintenance management
customer satisfaction
logistics
business diagnosi
passenger transportation
customer service
url https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12129
work_keys_str_mv AT leonnietonicolaseduardo propuestasdemejoraenlosprocesoslogisticosparalaempresaviajesconfortsasubicadaenbogota
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros