Fracciones continuas: Una aproximación didáctica desde el bachillerato
This article is a didactic proposal for a better and extensive teaching of continued fractions at high school level; an important tool that allows a greater analysis of the properties of real numbers. Algebraic, geometric and diagrammatic (Farey tree) methods are presented...
Saved in:
Main Authors: | Zariñán Sánchez, Javier Martín, Albino Benítez, Roberto, Rivera Espinosa, Miguel Ángel |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/article |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2024
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/espaciomatematico/article/view/1785 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11583 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
- Similar Items
-
Fracciones continuas: Una aproximación didáctica desde el bachillerato
By: Zariñán Sánchez, Javier Martín, et al.
Published: (2024) -
El árbol de Stern - Brocot
By: Czwienczek Miler, Fabiola
Published: (2023) -
The Stern – Brocot tree
By: Czwienczek Miler, Fabiola
Published: (2023) -
Enseñanza de la fracción y la estructura aditiva en niños y niñas de grado sexto. una propuesta didáctica.
By: Vaca Guerrero, Gonzalo
Published: (2021) -
Software educativo para la comprensión, operatividad y aplicabilidad de números fraccionarios - Great Aplication
By: Suescún Rengifo, Sebastián Camilo
Published: (2022)