Fracciones continuas: Una aproximación didáctica desde el bachillerato

This article is a didactic proposal for a better and extensive teaching of continued fractions at high school level; an important tool that allows a greater analysis of the properties of real numbers. Algebraic, geometric and diagrammatic (Farey tree) methods are presented...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Zariñán Sánchez, Javier Martín, Albino Benítez, Roberto, Rivera Espinosa, Miguel Ángel
Formato: info:eu-repo/semantics/article
Lenguaje:spa
Publicado: Universidad Antonio Nariño 2024
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.uan.edu.co/index.php/espaciomatematico/article/view/1785
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11583
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!

Ejemplares similares

  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros