Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas
The purpose of this document is to publicize the problems of innovation and implementation of technological aids in the teaching of mathematics, according to the bibliographic research it was determined that currently mathematics is the area with the greatest complexity in the implementation of tech...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2023
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11536 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
_version_ | 1813305994102439936 |
---|---|
author | Arboleda Barrios, Jeisson Eduardo |
author_facet | Arboleda Barrios, Jeisson Eduardo |
author_sort | Arboleda Barrios, Jeisson Eduardo |
collection | DSpace |
description | The purpose of this document is to publicize the problems of innovation and implementation of technological aids in the teaching of mathematics, according to the bibliographic research it was determined that currently mathematics is the area with the greatest complexity in the implementation of technological aids, since the move from the traditional method to the virtual, It is a process that is difficult for learners and teachers to adapt. For teachers of the XXI century, this transition has disturbed the educational community due to the management of multiple learning methodologies, which left in view that during the period of the COVID-19 pandemic, it was evident that students did not advance in their training process, to which for the return of classes they had to use different strategies to be able to level their students according to the current grade in which These were, therefore it is considered that mathematics continues to be an area of traditional methodology and not so much virtual. |
format | info:eu-repo/semantics/article |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-11536 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-115362024-10-14T03:50:31Z Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas Arboleda Barrios, Jeisson Eduardo innovación educativa TIC´s matemáticas investigación ayudas tecnológicas Educational innovation TIC mathematics research technological aids The purpose of this document is to publicize the problems of innovation and implementation of technological aids in the teaching of mathematics, according to the bibliographic research it was determined that currently mathematics is the area with the greatest complexity in the implementation of technological aids, since the move from the traditional method to the virtual, It is a process that is difficult for learners and teachers to adapt. For teachers of the XXI century, this transition has disturbed the educational community due to the management of multiple learning methodologies, which left in view that during the period of the COVID-19 pandemic, it was evident that students did not advance in their training process, to which for the return of classes they had to use different strategies to be able to level their students according to the current grade in which These were, therefore it is considered that mathematics continues to be an area of traditional methodology and not so much virtual. El propósito de este documento es dar a conocer las problemáticas de la innovación e implementación de las ayudas tecnologicas en la enseñanza de las matemáticas, de acuerdo a la investigacion bibliografica se determinó que en la actualidad las matemáticas es el área con mayor complejidad en la implementación de las ayudas tecnológicas, puesto que el pasar del método tradicional al virtual, es un proceso de dificil adaptacion por parte de los educandos y los docentes. Para los docentes del siglo XXI, esta transición ha perturbado a la comunidad educativa por el manejo de las múltiples metodologías de aprendizaje, lo cual dejo en visto que durante el periodo de la pandemia COVID-19, se evidencio que los estudiantes no avanzaron en su proceso de formación, a lo cual para el retorno de las clases tuvieron que utilizar diferentes estrategias para poder nivelar a sus alumnos según el grado actual en el que estos se encontraban, por consiguiente se considera que la matematica continua siendo un área de metodologia tradicional y no virtual. 2023-11-30 2024-10-10T12:32:42Z 2024-10-10T12:32:42Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11536 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789/1370 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI 2665-203X |
spellingShingle | innovación educativa TIC´s matemáticas investigación ayudas tecnológicas Educational innovation TIC mathematics research technological aids Arboleda Barrios, Jeisson Eduardo Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas |
title | Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas |
title_full | Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas |
title_fullStr | Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas |
title_full_unstemmed | Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas |
title_short | Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas |
title_sort | tiempos de cuarentena con la innovacion e implementacion de las ayudas tecnologicas en la ensenanza de las matematicas |
topic | innovación educativa TIC´s matemáticas investigación ayudas tecnológicas Educational innovation TIC mathematics research technological aids |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11536 |
work_keys_str_mv | AT arboledabarriosjeissoneduardo tiemposdecuarentenaconlainnovacioneimplementaciondelasayudastecnologicasenlaensenanzadelasmatematicas |