REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS

This review describes the implementation of Virtual Learning Units (VLU) in the teaching of English language, based on the analysis of ten articles. Considering the needs coming up around modern society, which requires a new generation of teachers adapted to technological tools to encourage critical...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Berrio Palacios, Luis Miguel, Currea Vargas, Karen Yuliet, Suárez Bojacá, Paula Catalina
Formato: info:eu-repo/semantics/article
Lenguaje:spa
Publicado: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2023
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11527
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
_version_ 1813305950756405248
author Berrio Palacios, Luis Miguel
Currea Vargas, Karen Yuliet
Suárez Bojacá, Paula Catalina
author_facet Berrio Palacios, Luis Miguel
Currea Vargas, Karen Yuliet
Suárez Bojacá, Paula Catalina
author_sort Berrio Palacios, Luis Miguel
collection DSpace
description This review describes the implementation of Virtual Learning Units (VLU) in the teaching of English language, based on the analysis of ten articles. Considering the needs coming up around modern society, which requires a new generation of teachers adapted to technological tools to encourage critical thinking and creativity of students in their training process. Methodology: A literature review was performed based on the search of materials in search engines such as Dialnet, Google Academic, Mendeley and Scielo,between 2019 and 2023. Results: Articles scientific were taken for the analysis of the results with a percentage of 70% international from countries such as Peru, Venezuela, Ecuador, Spain, Cuba and 30% Colombian. The use of virtual tools for learning the English language has a positive impact on students as they are motivated and involved in the development and use of these tools. Conclusions: The use and implementation of virtual tools for the teaching and learning process is determined, having as main objective to improve communicative skills in English, starting from the fact that these tools facilitate the use of new methodologies and strategies in the classroom.
format info:eu-repo/semantics/article
id repositorio.uan.edu.co-123456789-11527
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2023
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-115272024-10-14T03:50:31Z REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS Berrio Palacios, Luis Miguel Currea Vargas, Karen Yuliet Suárez Bojacá, Paula Catalina innovación metodología virtual inglés innovation methodology virtual english This review describes the implementation of Virtual Learning Units (VLU) in the teaching of English language, based on the analysis of ten articles. Considering the needs coming up around modern society, which requires a new generation of teachers adapted to technological tools to encourage critical thinking and creativity of students in their training process. Methodology: A literature review was performed based on the search of materials in search engines such as Dialnet, Google Academic, Mendeley and Scielo,between 2019 and 2023. Results: Articles scientific were taken for the analysis of the results with a percentage of 70% international from countries such as Peru, Venezuela, Ecuador, Spain, Cuba and 30% Colombian. The use of virtual tools for learning the English language has a positive impact on students as they are motivated and involved in the development and use of these tools. Conclusions: The use and implementation of virtual tools for the teaching and learning process is determined, having as main objective to improve communicative skills in English, starting from the fact that these tools facilitate the use of new methodologies and strategies in the classroom. La presente revisión describe la implementación de las Unidades Virtuales de Aprendizaje (UVA) en la enseñanza del inglés, teniendo en cuenta el análisis de diez artículos. Considerando las necesidades que surgen en torno a la sociedad moderna, lo cual requiere de una nueva generación de docentes adaptados a las herramientas tecnológicas para fomentar el pensamiento crítico y la creatividad de los estudiantes dentro de su proceso formativo. Metodología: se realizó una revisión bibliográfica a partir de la búsqueda de materiales en el motor de búsqueda Google Académico y en las bases de datos Dialnet, Mendeley y Scielo, entre los años 2019 hasta 2023. Resultados: para el análisis de los resultados se tuvieron en cuenta artículos científicos con un porcentaje de 70% internacionales de países como Perú, Venezuela, Ecuador, España, Cuba y un 30% colombianos. El uso de herramientas virtuales para el aprendizaje del inglés tiene una incidencia positiva en los estudiantes ya que se encuentran motivados e involucrados en la construcción y utilización de estas herramientas. Conclusiones: Se establece el uso e implementación de las herramientas virtuales para el proceso de enseñanza y aprendizaje, teniendo como principal objetivo mejorar las habilidades comunicativas en el inglés, partiendo de que estas herramientas facilitan el uso de nuevas metodologías y estrategias en el aula. 2023-11-26 2024-10-10T12:32:34Z 2024-10-10T12:32:34Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11527 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775/1354 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI 2665-203X
spellingShingle innovación
metodología
virtual
inglés
innovation
methodology
virtual
english
Berrio Palacios, Luis Miguel
Currea Vargas, Karen Yuliet
Suárez Bojacá, Paula Catalina
REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title_full REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title_fullStr REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title_full_unstemmed REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title_short REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title_sort revision bibliografica diseno e innovacion en las aulas para el aprendizaje del ingles
topic innovación
metodología
virtual
inglés
innovation
methodology
virtual
english
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11527
work_keys_str_mv AT berriopalaciosluismiguel revisionbibliograficadisenoeinnovacionenlasaulasparaelaprendizajedelingles
AT curreavargaskarenyuliet revisionbibliograficadisenoeinnovacionenlasaulasparaelaprendizajedelingles
AT suarezbojacapaulacatalina revisionbibliograficadisenoeinnovacionenlasaulasparaelaprendizajedelingles
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros