LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA
This article addresses the problems faced by teachers in training when practicing with early childhood. This problem is divided into two factors, which are: The lack of preparation or training regarding the management of this age range and the lack of methodologies or dynamics at the time of exercis...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/article |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1766 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11518 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1813306196452442112 |
---|---|
author | Rivera Bohorquez, Kevin Estiph Torres Solórzano, Ángela María |
author_facet | Rivera Bohorquez, Kevin Estiph Torres Solórzano, Ángela María |
author_sort | Rivera Bohorquez, Kevin Estiph |
collection | DSpace |
description | This article addresses the problems faced by teachers in training when practicing with early childhood. This problem is divided into two factors, which are: The lack of preparation or training regarding the management of this age range and the lack of methodologies or dynamics at the time of exercising the practice. In order to investigate this problem in more depth, a literature review methodology was used, focusing on twelve articles related to the subject. |
format | info:eu-repo/semantics/article |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-11518 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-115182024-10-14T03:50:31Z LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA Rivera Bohorquez, Kevin Estiph Torres Solórzano, Ángela María formación docente primera infancia práctica pedagógica metodología aprendizaje Teacher training early childhood pedagogical practice methodology learning This article addresses the problems faced by teachers in training when practicing with early childhood. This problem is divided into two factors, which are: The lack of preparation or training regarding the management of this age range and the lack of methodologies or dynamics at the time of exercising the practice. In order to investigate this problem in more depth, a literature review methodology was used, focusing on twelve articles related to the subject. En este artículo, se aborda la problemática con la cual se enfrentan los maestros en formación al momento de ejercer sus prácticas con la primera infancia. Esta problemática se divide en dos factores, los cuales son: La poca preparación o formación respecto al manejo de este rango de edad y la carencia de metodologías o dinámicas al momento de ejercer la práctica. Para indagar más a fondo sobre esta problemática se utilizó una metodología de revisión de la literatura, enfocándose en doce artículos vinculados con el tema. 2023-11-24 2024-10-10T12:32:27Z 2024-10-10T12:32:27Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1766 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11518 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1766/1345 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI 2665-203X |
spellingShingle | formación docente primera infancia práctica pedagógica metodología aprendizaje Teacher training early childhood pedagogical practice methodology learning Rivera Bohorquez, Kevin Estiph Torres Solórzano, Ángela María LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA |
title | LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA |
title_full | LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA |
title_fullStr | LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA |
title_full_unstemmed | LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA |
title_short | LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA |
title_sort | la practica pedagogica como escenario de aprendizaje enfasis en la primera infancia |
topic | formación docente primera infancia práctica pedagógica metodología aprendizaje Teacher training early childhood pedagogical practice methodology learning |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1766 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11518 |
work_keys_str_mv | AT riverabohorquezkevinestiph lapracticapedagogicacomoescenariodeaprendizajeenfasisenlaprimerainfancia AT torressolorzanoangelamaria lapracticapedagogicacomoescenariodeaprendizajeenfasisenlaprimerainfancia |