LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA

This article addresses the problems faced by teachers in training when practicing with early childhood. This problem is divided into two factors, which are: The lack of preparation or training regarding the management of this age range and the lack of methodologies or dynamics at the time of exercis...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Rivera Bohorquez, Kevin Estiph, Torres Solórzano, Ángela María
Format: info:eu-repo/semantics/article
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2023
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1766
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11518
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1813306196452442112
author Rivera Bohorquez, Kevin Estiph
Torres Solórzano, Ángela María
author_facet Rivera Bohorquez, Kevin Estiph
Torres Solórzano, Ángela María
author_sort Rivera Bohorquez, Kevin Estiph
collection DSpace
description This article addresses the problems faced by teachers in training when practicing with early childhood. This problem is divided into two factors, which are: The lack of preparation or training regarding the management of this age range and the lack of methodologies or dynamics at the time of exercising the practice. In order to investigate this problem in more depth, a literature review methodology was used, focusing on twelve articles related to the subject.
format info:eu-repo/semantics/article
id repositorio.uan.edu.co-123456789-11518
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2023
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-115182024-10-14T03:50:31Z LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA Rivera Bohorquez, Kevin Estiph Torres Solórzano, Ángela María formación docente primera infancia práctica pedagógica metodología aprendizaje Teacher training early childhood pedagogical practice methodology learning This article addresses the problems faced by teachers in training when practicing with early childhood. This problem is divided into two factors, which are: The lack of preparation or training regarding the management of this age range and the lack of methodologies or dynamics at the time of exercising the practice. In order to investigate this problem in more depth, a literature review methodology was used, focusing on twelve articles related to the subject. En este artículo, se aborda la problemática con la cual se enfrentan los maestros en formación al momento de ejercer sus prácticas con la primera infancia. Esta problemática se divide en dos factores, los cuales son: La poca preparación o formación respecto al manejo de este rango de edad y la carencia de metodologías o dinámicas al momento de ejercer la práctica. Para indagar más a fondo sobre esta problemática se utilizó una metodología de revisión de la literatura, enfocándose en doce artículos vinculados con el tema. 2023-11-24 2024-10-10T12:32:27Z 2024-10-10T12:32:27Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1766 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11518 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1766/1345 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI 2665-203X
spellingShingle formación docente
primera infancia
práctica pedagógica
metodología
aprendizaje
Teacher training
early childhood
pedagogical practice
methodology
learning
Rivera Bohorquez, Kevin Estiph
Torres Solórzano, Ángela María
LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA
title LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA
title_full LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA
title_fullStr LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA
title_full_unstemmed LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA
title_short LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA COMO ESCENARIO DE APRENDIZAJE ÉNFASIS EN LA PRIMERA INFANCIA
title_sort la practica pedagogica como escenario de aprendizaje enfasis en la primera infancia
topic formación docente
primera infancia
práctica pedagógica
metodología
aprendizaje
Teacher training
early childhood
pedagogical practice
methodology
learning
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1766
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11518
work_keys_str_mv AT riverabohorquezkevinestiph lapracticapedagogicacomoescenariodeaprendizajeenfasisenlaprimerainfancia
AT torressolorzanoangelamaria lapracticapedagogicacomoescenariodeaprendizajeenfasisenlaprimerainfancia
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros