Caracterización de tareas con sentido para profesores que enseñarán matemáticas, un ejemplo desde la didáctica de la aritmética y el álgebra
A conceptualization of the object "meaningful task in/for the initial professional training of mathematics teachers" is presented. Regarding the methodological route followed, first, tasks designed by the members of the research team, in their role as mathematics teacher trainers, implemen...
Saved in:
Main Authors: | Rendón-Mayorga, César Guillermo, Mora-Mendieta, Lyda Constanza, Morales-Rozo, Natalia, Morales-Rocha, Laura Valentina, Tirado-Maldonado, Alejandra |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/article |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1670 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11456 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
- Similar Items
-
Caracterización de tareas con sentido para profesores que enseñarán matemáticas, un ejemplo desde la didáctica de la aritmética y el álgebra
By: Rendón-Mayorga, César Guillermo, et al.
Published: (2023) -
Relatos de vida y formación docente: experiencias vividas, historias narradas
By: Santamaría V, Juliana del Pilar
Published: (2011) -
Relatos de vida y formación docente: experiencias vividas, historias narradas
By: Santamaría V, Juliana del Pilar
Published: (2021) -
Relatos de vida y formación docente: experiencias vividas, historias narradas
By: Santamaría V, Juliana del Pilar
Published: (2011) -
La Práctica Pedagógica un Contexto de Resignificación en los Escenarios Educativos de los Estudiantes de Licenciatura en Educación Infantil.
By: Beatriz Ginneth Espinosa Castelblanco
Published: (2023)