Un estudio de la dimensión dialógica de pensamiento crítico en estudiantes de medicina de la Universidad Antonio Nariño

Research on critical thinking and the different areas that make them, it up today represent a challenge, due to the great variability of concepts and interpretations according to the authors and the multiple components, approaches and types of studies that “per se” this allows to develop. The great...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Olarte, Luis Eduardo, Escobar Martínez, Magally, Jaimes Monroy, Gustavo
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/838
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644992565379072
author Olarte, Luis Eduardo
Escobar Martínez, Magally
Jaimes Monroy, Gustavo
author_facet Olarte, Luis Eduardo
Escobar Martínez, Magally
Jaimes Monroy, Gustavo
author_sort Olarte, Luis Eduardo
collection OJS
description Research on critical thinking and the different areas that make them, it up today represent a challenge, due to the great variability of concepts and interpretations according to the authors and the multiple components, approaches and types of studies that “per se” this allows to develop. The great diversity of investigative approaches to critical thinking has allowed studies to target diverse populations, mainly in educational settings, the majority of these studies being in the context of evaluating the learning processes, in which aspects are involved. such as in which there are involved aspects such as educational methodologies, the preparation of teachers on critical thinking, teaching strategies, among others, which represent a set of tools necessary for the promotion and development of critical thinking in students.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-838
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2021
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-8382022-03-01T03:58:50Z A Study of the Dialogic Dimension of Critical Thinking in Medical Students at the Antonio Nariño University Un estudio de la dimensión dialógica de pensamiento crítico en estudiantes de medicina de la Universidad Antonio Nariño Olarte, Luis Eduardo Escobar Martínez, Magally Jaimes Monroy, Gustavo pensamiento crítico dimensión dialógica educación critical thinking dialogical dimension education Research on critical thinking and the different areas that make them, it up today represent a challenge, due to the great variability of concepts and interpretations according to the authors and the multiple components, approaches and types of studies that “per se” this allows to develop. The great diversity of investigative approaches to critical thinking has allowed studies to target diverse populations, mainly in educational settings, the majority of these studies being in the context of evaluating the learning processes, in which aspects are involved. such as in which there are involved aspects such as educational methodologies, the preparation of teachers on critical thinking, teaching strategies, among others, which represent a set of tools necessary for the promotion and development of critical thinking in students. Las investigaciones acerca del pensamiento crítico y los diferentes ámbitos que las componen en la actualidad representan un reto, esto debido a la gran variabilidad de conceptos e interpretaciones de acuerdo con los autores y a los múltiples componentes, enfoques y tipos de estudios que “per se” este permite desarrollar. La gran diversidad de los enfoques investigativos del pensamiento crítico ha permitido que los estudios puedan dirigirse a diversas poblaciones, principalmente en los entornos educativos, siendo la mayoría de estos estudios en el contexto de la evaluación de los procesos de aprendizaje, en los que se ven implicados aspectos como las metodologías educativas, la preparación de los docentes frente al pensamiento crítico, las estrategias de enseñanza entre otras, que suponen un conjunto de herramientas necesarias para la promoción y desarrollo del pensamiento crítico en los estudiantes. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021-05-09 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/838 10.54104/papeles.v12n24.838 Papeles; Vol. 12 No. 24 (2020): Actualidad de la enseñanza de la ciencia en la universidad del siglo XXI; 91 - 102 Papeles; Vol. 12 Núm. 24 (2020): Actualidad de la enseñanza de la ciencia en la universidad del siglo XXI; 91 - 102 Papeles; v. 12 n. 24 (2020): Actualidad de la enseñanza de la ciencia en la universidad del siglo XXI; 91 - 102 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v12n24 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/838/698 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle pensamiento crítico
dimensión dialógica
educación
critical thinking
dialogical dimension
education
Olarte, Luis Eduardo
Escobar Martínez, Magally
Jaimes Monroy, Gustavo
Un estudio de la dimensión dialógica de pensamiento crítico en estudiantes de medicina de la Universidad Antonio Nariño
title Un estudio de la dimensión dialógica de pensamiento crítico en estudiantes de medicina de la Universidad Antonio Nariño
title_alt A Study of the Dialogic Dimension of Critical Thinking in Medical Students at the Antonio Nariño University
title_full Un estudio de la dimensión dialógica de pensamiento crítico en estudiantes de medicina de la Universidad Antonio Nariño
title_fullStr Un estudio de la dimensión dialógica de pensamiento crítico en estudiantes de medicina de la Universidad Antonio Nariño
title_full_unstemmed Un estudio de la dimensión dialógica de pensamiento crítico en estudiantes de medicina de la Universidad Antonio Nariño
title_short Un estudio de la dimensión dialógica de pensamiento crítico en estudiantes de medicina de la Universidad Antonio Nariño
title_sort un estudio de la dimension dialogica de pensamiento critico en estudiantes de medicina de la universidad antonio narino
topic pensamiento crítico
dimensión dialógica
educación
critical thinking
dialogical dimension
education
topic_facet pensamiento crítico
dimensión dialógica
educación
critical thinking
dialogical dimension
education
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/838
work_keys_str_mv AT olarteluiseduardo astudyofthedialogicdimensionofcriticalthinkinginmedicalstudentsattheantonionarinouniversity
AT escobarmartinezmagally astudyofthedialogicdimensionofcriticalthinkinginmedicalstudentsattheantonionarinouniversity
AT jaimesmonroygustavo astudyofthedialogicdimensionofcriticalthinkinginmedicalstudentsattheantonionarinouniversity
AT olarteluiseduardo unestudiodeladimensiondialogicadepensamientocriticoenestudiantesdemedicinadelauniversidadantonionarino
AT escobarmartinezmagally unestudiodeladimensiondialogicadepensamientocriticoenestudiantesdemedicinadelauniversidadantonionarino
AT jaimesmonroygustavo unestudiodeladimensiondialogicadepensamientocriticoenestudiantesdemedicinadelauniversidadantonionarino
AT olarteluiseduardo studyofthedialogicdimensionofcriticalthinkinginmedicalstudentsattheantonionarinouniversity
AT escobarmartinezmagally studyofthedialogicdimensionofcriticalthinkinginmedicalstudentsattheantonionarinouniversity
AT jaimesmonroygustavo studyofthedialogicdimensionofcriticalthinkinginmedicalstudentsattheantonionarinouniversity
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros