La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática

This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establis...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2009
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644990264803328
author Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
author_facet Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
author_sort Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
collection OJS
description This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establish a connection between the practice and theory in the analysis of our human interaction observations related to the structure of communication from three ontologic categories: subjective, objective and normative-evaluative.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-772
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2009
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-7722021-07-19T17:25:57Z La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática Muñoz Noguera, Andrés Leonardo Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos. Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning. This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establish a connection between the practice and theory in the analysis of our human interaction observations related to the structure of communication from three ontologic categories: subjective, objective and normative-evaluative. Este artículo reseña el método de investigación etnográfica que propone Phil Carspecken en su libro Critical Ethnography in Educational Research: A Theoretical and Practical Guide². Este método de investigación etnográfica se inscribe en el campo de la investigación crítica cualitativa en educación, permite vincular la práctica y la teoría en el análisis de nuestras observaciones sobre las interacciones humanas en relación con la estructura de la comunicación, a partir de tres categorías ontológicas: subjetiva, objetiva y normativa-evualuativa. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2009-06-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772 Papeles; Vol. 1 No. 1 (2009); 107 - 113 Papeles; Vol. 1 Núm. 1 (2009); 107 - 113 Papeles; v. 1 n. 1 (2009); 107 - 113 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772/619 Copyright (c) 2009 admin admin; Andrés Leonardo Muñoz Noguera https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos.
Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning.
Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_full La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_fullStr La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_full_unstemmed La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_short La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_sort la investigacion etnografica en educacion analisis reconstructivo desde la semantica y la pragmatica
topic Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos.
Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning.
topic_facet Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos.
Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning.
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772
work_keys_str_mv AT munoznogueraandresleonardo lainvestigacionetnograficaeneducacionanalisisreconstructivodesdelasemanticaylapragmatica
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros