La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula

This article is derived from a diagnostic exercise of the performance of five teachers of Spanish language in fifth level of elementary school in five schools of different socio-economic status. To this aim three matrices were developed to analyze class planners, notebooks and written tasks in an ac...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Rosales Guacales, Cristian, Murcia, Yuly Andrea, Rodríguez Ramírez, Lina, Díaz Rojas, Sandra
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/469
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644961831616512
author Rosales Guacales, Cristian
Murcia, Yuly Andrea
Rodríguez Ramírez, Lina
Díaz Rojas, Sandra
author_facet Rosales Guacales, Cristian
Murcia, Yuly Andrea
Rodríguez Ramírez, Lina
Díaz Rojas, Sandra
author_sort Rosales Guacales, Cristian
collection OJS
description This article is derived from a diagnostic exercise of the performance of five teachers of Spanish language in fifth level of elementary school in five schools of different socio-economic status. To this aim three matrices were developed to analyze class planners, notebooks and written tasks in an academical term, in order to determineto what extent the disciplinary and pedagogical competences performed by teachers influenced the development of the writing process of their students.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-469
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2017
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-4692021-11-11T01:57:03Z Teacher Education as an Essential Condition for Success in the Development of Writing in the Classroom La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula Rosales Guacales, Cristian Murcia, Yuly Andrea Rodríguez Ramírez, Lina Díaz Rojas, Sandra labor docente competencias escritura competencia disciplinar competencia pedagógica desarrollo proceso teacher performance pedagogical competence disciplinar competence writing process development This article is derived from a diagnostic exercise of the performance of five teachers of Spanish language in fifth level of elementary school in five schools of different socio-economic status. To this aim three matrices were developed to analyze class planners, notebooks and written tasks in an academical term, in order to determineto what extent the disciplinary and pedagogical competences performed by teachers influenced the development of the writing process of their students. El presente artículo deriva de un ejercicio de diagnóstico de la labor realizada por cinco docentes de lengua castellana de quinto grado de educación básica primaria en cinco colegios de diferentes estratos socioeconómicos en la ciudad de Bogotá. Para tal efecto, se elaboraron tres matrices para analizar: planeaciones de clase, cuadernos y trabajos de producción escrita en un periodo académico, que permitieron determinar en qué medida las competencias disciplinares y pedagógicas puestas en juego por los docentes incidieron en el desarrollo de los procesos escriturales de sus estudiantes. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017-08-17 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/469 10.54104/papeles.v9n17.469 Papeles; Vol. 9 No. 17 (2017); 57-68 Papeles; Vol. 9 Núm. 17 (2017); 57-68 Papeles; v. 9 n. 17 (2017); 57-68 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v9n17 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/469/401 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle labor docente
competencias
escritura
competencia disciplinar
competencia pedagógica
desarrollo
proceso
teacher performance
pedagogical competence
disciplinar competence
writing
process
development
Rosales Guacales, Cristian
Murcia, Yuly Andrea
Rodríguez Ramírez, Lina
Díaz Rojas, Sandra
La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula
title La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula
title_alt Teacher Education as an Essential Condition for Success in the Development of Writing in the Classroom
title_full La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula
title_fullStr La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula
title_full_unstemmed La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula
title_short La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula
title_sort la formacion docente como una condicion esencial para el exito en el desarrollo de la escritura en el aula
topic labor docente
competencias
escritura
competencia disciplinar
competencia pedagógica
desarrollo
proceso
teacher performance
pedagogical competence
disciplinar competence
writing
process
development
topic_facet labor docente
competencias
escritura
competencia disciplinar
competencia pedagógica
desarrollo
proceso
teacher performance
pedagogical competence
disciplinar competence
writing
process
development
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/469
work_keys_str_mv AT rosalesguacalescristian teachereducationasanessentialconditionforsuccessinthedevelopmentofwritingintheclassroom
AT murciayulyandrea teachereducationasanessentialconditionforsuccessinthedevelopmentofwritingintheclassroom
AT rodriguezramirezlina teachereducationasanessentialconditionforsuccessinthedevelopmentofwritingintheclassroom
AT diazrojassandra teachereducationasanessentialconditionforsuccessinthedevelopmentofwritingintheclassroom
AT rosalesguacalescristian laformaciondocentecomounacondicionesencialparaelexitoeneldesarrollodelaescrituraenelaula
AT murciayulyandrea laformaciondocentecomounacondicionesencialparaelexitoeneldesarrollodelaescrituraenelaula
AT rodriguezramirezlina laformaciondocentecomounacondicionesencialparaelexitoeneldesarrollodelaescrituraenelaula
AT diazrojassandra laformaciondocentecomounacondicionesencialparaelexitoeneldesarrollodelaescrituraenelaula
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros