La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula
This article is derived from a diagnostic exercise of the performance of five teachers of Spanish language in fifth level of elementary school in five schools of different socio-economic status. To this aim three matrices were developed to analyze class planners, notebooks and written tasks in an ac...
Saved in:
Main Authors: | , , , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/469 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812644961831616512 |
---|---|
author | Rosales Guacales, Cristian Murcia, Yuly Andrea Rodríguez Ramírez, Lina Díaz Rojas, Sandra |
author_facet | Rosales Guacales, Cristian Murcia, Yuly Andrea Rodríguez Ramírez, Lina Díaz Rojas, Sandra |
author_sort | Rosales Guacales, Cristian |
collection | OJS |
description | This article is derived from a diagnostic exercise of the performance of five teachers of Spanish language in fifth level of elementary school in five schools of different socio-economic status. To this aim three matrices were developed to analyze class planners, notebooks and written tasks in an academical term, in order to determineto what extent the disciplinary and pedagogical competences performed by teachers influenced the development of the writing process of their students. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-469 |
institution | Revista PAPELES |
language | spa |
publishDate | 2017 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-4692021-11-11T01:57:03Z Teacher Education as an Essential Condition for Success in the Development of Writing in the Classroom La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula Rosales Guacales, Cristian Murcia, Yuly Andrea Rodríguez Ramírez, Lina Díaz Rojas, Sandra labor docente competencias escritura competencia disciplinar competencia pedagógica desarrollo proceso teacher performance pedagogical competence disciplinar competence writing process development This article is derived from a diagnostic exercise of the performance of five teachers of Spanish language in fifth level of elementary school in five schools of different socio-economic status. To this aim three matrices were developed to analyze class planners, notebooks and written tasks in an academical term, in order to determineto what extent the disciplinary and pedagogical competences performed by teachers influenced the development of the writing process of their students. El presente artículo deriva de un ejercicio de diagnóstico de la labor realizada por cinco docentes de lengua castellana de quinto grado de educación básica primaria en cinco colegios de diferentes estratos socioeconómicos en la ciudad de Bogotá. Para tal efecto, se elaboraron tres matrices para analizar: planeaciones de clase, cuadernos y trabajos de producción escrita en un periodo académico, que permitieron determinar en qué medida las competencias disciplinares y pedagógicas puestas en juego por los docentes incidieron en el desarrollo de los procesos escriturales de sus estudiantes. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017-08-17 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/469 10.54104/papeles.v9n17.469 Papeles; Vol. 9 No. 17 (2017); 57-68 Papeles; Vol. 9 Núm. 17 (2017); 57-68 Papeles; v. 9 n. 17 (2017); 57-68 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v9n17 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/469/401 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | labor docente competencias escritura competencia disciplinar competencia pedagógica desarrollo proceso teacher performance pedagogical competence disciplinar competence writing process development Rosales Guacales, Cristian Murcia, Yuly Andrea Rodríguez Ramírez, Lina Díaz Rojas, Sandra La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula |
title | La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula |
title_alt | Teacher Education as an Essential Condition for Success in the Development of Writing in the Classroom |
title_full | La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula |
title_fullStr | La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula |
title_full_unstemmed | La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula |
title_short | La formación docente como una condición esencial para el éxito en el desarrollo de la escritura en el aula |
title_sort | la formacion docente como una condicion esencial para el exito en el desarrollo de la escritura en el aula |
topic | labor docente competencias escritura competencia disciplinar competencia pedagógica desarrollo proceso teacher performance pedagogical competence disciplinar competence writing process development |
topic_facet | labor docente competencias escritura competencia disciplinar competencia pedagógica desarrollo proceso teacher performance pedagogical competence disciplinar competence writing process development |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/469 |
work_keys_str_mv | AT rosalesguacalescristian teachereducationasanessentialconditionforsuccessinthedevelopmentofwritingintheclassroom AT murciayulyandrea teachereducationasanessentialconditionforsuccessinthedevelopmentofwritingintheclassroom AT rodriguezramirezlina teachereducationasanessentialconditionforsuccessinthedevelopmentofwritingintheclassroom AT diazrojassandra teachereducationasanessentialconditionforsuccessinthedevelopmentofwritingintheclassroom AT rosalesguacalescristian laformaciondocentecomounacondicionesencialparaelexitoeneldesarrollodelaescrituraenelaula AT murciayulyandrea laformaciondocentecomounacondicionesencialparaelexitoeneldesarrollodelaescrituraenelaula AT rodriguezramirezlina laformaciondocentecomounacondicionesencialparaelexitoeneldesarrollodelaescrituraenelaula AT diazrojassandra laformaciondocentecomounacondicionesencialparaelexitoeneldesarrollodelaescrituraenelaula |