Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina
This paper is the result of a research that aims to know the perspective of some professors from the School of Economics at the National University of Colombia through the application of a questionnaire, in order to make a critical diagnosis, by analyzing the responses obtained, taking into account...
Saved in:
Main Authors: | , , , , , , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/455 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812644959168233472 |
---|---|
author | Galeano Vitery, Diana Gamboa Gómez, Luis González Rodríguez, María Meneses Romero, Karen Poveda Clavijo, Carolina Ruiz Garcés, Yinessa Sanabria Laguado, Leidy |
author_facet | Galeano Vitery, Diana Gamboa Gómez, Luis González Rodríguez, María Meneses Romero, Karen Poveda Clavijo, Carolina Ruiz Garcés, Yinessa Sanabria Laguado, Leidy |
author_sort | Galeano Vitery, Diana |
collection | OJS |
description | This paper is the result of a research that aims to know the perspective of some professors from the School of Economics at the National University of Colombia through the application of a questionnaire, in order to make a critical diagnosis, by analyzing the responses obtained, taking into account the concepts of acceptability, use, relevance and scientific nature that each one of the professors have about mathematics in economics . Besides, it also aims to make a theoretical review such as Gabriel Misas Arango, José Félix Cataño, among others. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-455 |
institution | Revista PAPELES |
language | spa |
publishDate | 2017 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-4552021-11-11T02:28:16Z Perception of the professors from the School of Economics at the National University of Colombia about the use of the mathematics in their discipline Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina Galeano Vitery, Diana Gamboa Gómez, Luis González Rodríguez, María Meneses Romero, Karen Poveda Clavijo, Carolina Ruiz Garcés, Yinessa Sanabria Laguado, Leidy uso de las matemáticas economía cientificidad pertinencia aceptabilidad use of mathematics economy scientific nature relevance acceptability This paper is the result of a research that aims to know the perspective of some professors from the School of Economics at the National University of Colombia through the application of a questionnaire, in order to make a critical diagnosis, by analyzing the responses obtained, taking into account the concepts of acceptability, use, relevance and scientific nature that each one of the professors have about mathematics in economics . Besides, it also aims to make a theoretical review such as Gabriel Misas Arango, José Félix Cataño, among others. El presente escrito es el resultado de una investigación (septiembre de 2016) mediante la cual se buscó conocer la perspectiva del uso de las matemáticas en la economía desde algunos profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia a través de la aplicación de un cuestionario, con el fin de realizar un diagnóstico crítico, mediante el análisis de las respuestas obtenidas, teniendo en cuenta los conceptos de aceptabilidad, uso, pertinencia y cientificidad que cada uno tiene sobre las matemáticas en la economía, además de la revisión de referentes teóricos, tales como Gabriel Misas Arango, José Félix Cataño, entre otros. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017-09-13 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/455 10.54104/papeles.v8n16.455 Papeles; Vol. 8 No. 16 (2016); 72-85 Papeles; Vol. 8 Núm. 16 (2016); 72-85 Papeles; v. 8 n. 16 (2016); 72-85 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v8n16 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/455/388 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | uso de las matemáticas economía cientificidad pertinencia aceptabilidad use of mathematics economy scientific nature relevance acceptability Galeano Vitery, Diana Gamboa Gómez, Luis González Rodríguez, María Meneses Romero, Karen Poveda Clavijo, Carolina Ruiz Garcés, Yinessa Sanabria Laguado, Leidy Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina |
title | Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina |
title_alt | Perception of the professors from the School of Economics at the National University of Colombia about the use of the mathematics in their discipline |
title_full | Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina |
title_fullStr | Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina |
title_full_unstemmed | Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina |
title_short | Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina |
title_sort | percepcion de los profesores de la escuela de economia de la universidad nacional de colombia sobre el uso de las matematicas en su disciplina |
topic | uso de las matemáticas economía cientificidad pertinencia aceptabilidad use of mathematics economy scientific nature relevance acceptability |
topic_facet | uso de las matemáticas economía cientificidad pertinencia aceptabilidad use of mathematics economy scientific nature relevance acceptability |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/455 |
work_keys_str_mv | AT galeanoviterydiana perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline AT gamboagomezluis perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline AT gonzalezrodriguezmaria perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline AT menesesromerokaren perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline AT povedaclavijocarolina perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline AT ruizgarcesyinessa perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline AT sanabrialaguadoleidy perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline AT galeanoviterydiana percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina AT gamboagomezluis percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina AT gonzalezrodriguezmaria percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina AT menesesromerokaren percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina AT povedaclavijocarolina percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina AT ruizgarcesyinessa percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina AT sanabrialaguadoleidy percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina |