Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina

This paper is the result of a research that aims to know the perspective of some professors from the School of Economics at the National University of Colombia through the application of a questionnaire, in order to make a critical diagnosis, by analyzing the responses obtained, taking into account...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Galeano Vitery, Diana, Gamboa Gómez, Luis, González Rodríguez, María, Meneses Romero, Karen, Poveda Clavijo, Carolina, Ruiz Garcés, Yinessa, Sanabria Laguado, Leidy
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/455
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644959168233472
author Galeano Vitery, Diana
Gamboa Gómez, Luis
González Rodríguez, María
Meneses Romero, Karen
Poveda Clavijo, Carolina
Ruiz Garcés, Yinessa
Sanabria Laguado, Leidy
author_facet Galeano Vitery, Diana
Gamboa Gómez, Luis
González Rodríguez, María
Meneses Romero, Karen
Poveda Clavijo, Carolina
Ruiz Garcés, Yinessa
Sanabria Laguado, Leidy
author_sort Galeano Vitery, Diana
collection OJS
description This paper is the result of a research that aims to know the perspective of some professors from the School of Economics at the National University of Colombia through the application of a questionnaire, in order to make a critical diagnosis, by analyzing the responses obtained, taking into account the concepts of acceptability, use, relevance and scientific nature that each one of the professors have about mathematics in economics . Besides, it also aims to make a theoretical review such as Gabriel Misas Arango, José Félix Cataño, among others.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-455
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2017
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-4552021-11-11T02:28:16Z Perception of the professors from the School of Economics at the National University of Colombia about the use of the mathematics in their discipline Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina Galeano Vitery, Diana Gamboa Gómez, Luis González Rodríguez, María Meneses Romero, Karen Poveda Clavijo, Carolina Ruiz Garcés, Yinessa Sanabria Laguado, Leidy uso de las matemáticas economía cientificidad pertinencia aceptabilidad use of mathematics economy scientific nature relevance acceptability This paper is the result of a research that aims to know the perspective of some professors from the School of Economics at the National University of Colombia through the application of a questionnaire, in order to make a critical diagnosis, by analyzing the responses obtained, taking into account the concepts of acceptability, use, relevance and scientific nature that each one of the professors have about mathematics in economics . Besides, it also aims to make a theoretical review such as Gabriel Misas Arango, José Félix Cataño, among others. El presente escrito es el resultado de una investigación (septiembre de 2016) mediante la cual se buscó conocer la perspectiva del uso de las matemáticas en la economía desde algunos profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia a través de la aplicación de un cuestionario, con el fin de realizar un diagnóstico crítico, mediante el análisis de las respuestas obtenidas, teniendo en cuenta los conceptos de aceptabilidad, uso, pertinencia y cientificidad que cada uno tiene sobre las matemáticas en la economía, además de la revisión de referentes teóricos, tales como Gabriel Misas Arango, José Félix Cataño, entre otros. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017-09-13 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/455 10.54104/papeles.v8n16.455 Papeles; Vol. 8 No. 16 (2016); 72-85 Papeles; Vol. 8 Núm. 16 (2016); 72-85 Papeles; v. 8 n. 16 (2016); 72-85 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v8n16 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/455/388 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle uso de las matemáticas
economía
cientificidad
pertinencia
aceptabilidad
use of mathematics
economy
scientific nature
relevance
acceptability
Galeano Vitery, Diana
Gamboa Gómez, Luis
González Rodríguez, María
Meneses Romero, Karen
Poveda Clavijo, Carolina
Ruiz Garcés, Yinessa
Sanabria Laguado, Leidy
Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina
title Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina
title_alt Perception of the professors from the School of Economics at the National University of Colombia about the use of the mathematics in their discipline
title_full Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina
title_fullStr Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina
title_full_unstemmed Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina
title_short Percepción de los profesores de la Escuela de Economía de la Universidad Nacional de Colombia sobre el uso de las matemáticas en su disciplina
title_sort percepcion de los profesores de la escuela de economia de la universidad nacional de colombia sobre el uso de las matematicas en su disciplina
topic uso de las matemáticas
economía
cientificidad
pertinencia
aceptabilidad
use of mathematics
economy
scientific nature
relevance
acceptability
topic_facet uso de las matemáticas
economía
cientificidad
pertinencia
aceptabilidad
use of mathematics
economy
scientific nature
relevance
acceptability
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/455
work_keys_str_mv AT galeanoviterydiana perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline
AT gamboagomezluis perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline
AT gonzalezrodriguezmaria perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline
AT menesesromerokaren perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline
AT povedaclavijocarolina perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline
AT ruizgarcesyinessa perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline
AT sanabrialaguadoleidy perceptionoftheprofessorsfromtheschoolofeconomicsatthenationaluniversityofcolombiaabouttheuseofthemathematicsintheirdiscipline
AT galeanoviterydiana percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina
AT gamboagomezluis percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina
AT gonzalezrodriguezmaria percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina
AT menesesromerokaren percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina
AT povedaclavijocarolina percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina
AT ruizgarcesyinessa percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina
AT sanabrialaguadoleidy percepciondelosprofesoresdelaescueladeeconomiadelauniversidadnacionaldecolombiasobreelusodelasmatematicasensudisciplina
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros