Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización.

In order to obtain the right solution to automation problems, it is necessary to design a strategy that allows for selection of appropriate components and their integration to achieve the proposed objective. The knowledge taught to the automation engineering student at the La Salle University is giv...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Montoya, Jairo, Rubiano, Jos´é
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2011
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812645011570819072
author Montoya, Jairo
Rubiano, Jos´é
author_facet Montoya, Jairo
Rubiano, Jos´é
author_sort Montoya, Jairo
collection OJS
description In order to obtain the right solution to automation problems, it is necessary to design a strategy that allows for selection of appropriate components and their integration to achieve the proposed objective. The knowledge taught to the automation engineering student at the La Salle University is given in a methodical, sequential and structured manner in such a way they can handle that knowledge and can solve problems of the productive sector. In this article, one of the strategies used in the program is described. With this strategy the students can learn about the different areas of knowledge involved in automation, in order to obtain automatic systems that are capable of providing adequate and efficient solutions to the demands of society.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-319
institution Revista INGE@UAN
language spa
publishDate 2011
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-3192021-02-16T16:50:26Z Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización. Montoya, Jairo Rubiano, Jos´é Automatización sistemas automáticos pedadogía Automation automatic systems pedagogy In order to obtain the right solution to automation problems, it is necessary to design a strategy that allows for selection of appropriate components and their integration to achieve the proposed objective. The knowledge taught to the automation engineering student at the La Salle University is given in a methodical, sequential and structured manner in such a way they can handle that knowledge and can solve problems of the productive sector. In this article, one of the strategies used in the program is described. With this strategy the students can learn about the different areas of knowledge involved in automation, in order to obtain automatic systems that are capable of providing adequate and efficient solutions to the demands of society. Para obtener la solución adecuada a problemas de automatización, es necesaria una estrategia de diseño que permita la selección de componentes y su adecuada integración para lograr el objetivo propuesto. Al estudiante de ingeniería en automatización de la universidad de La Salle, se le entregan los conocimientos de forma metódica, secuencial y estructurada con el fin de que este pueda manejar dichos conocimientos y pueda resolver problemas propios del sector productivo. En el presente artículo, se hace una descripción de una de las estrategias seguidas en el programa de ingeniería en Automatización, para que los estudiantes puedan aprender las diferentes áreas de conocimiento involucradas en la automatización, con el fin de obtener sistemas automáticos que puedan aportar una solución adecuada y eficiente a las demandas de la sociedad. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2011-12-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319 INGE@UAN - TENDENCIAS EN LA INGENIERÍA; Vol. 2 Núm. 3 (2011) 2346-1446 2145-0935 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319/264 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle Automatización
sistemas automáticos
pedadogía
Automation
automatic systems
pedagogy
Montoya, Jairo
Rubiano, Jos´é
Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización.
title Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización.
title_full Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización.
title_fullStr Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización.
title_full_unstemmed Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización.
title_short Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización.
title_sort estrategias pedagogicas para el aprendizaje de la automatizacion
topic Automatización
sistemas automáticos
pedadogía
Automation
automatic systems
pedagogy
topic_facet Automatización
sistemas automáticos
pedadogía
Automation
automatic systems
pedagogy
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319
work_keys_str_mv AT montoyajairo estrategiaspedagogicasparaelaprendizajedelaautomatizacion
AT rubianojose estrategiaspedagogicasparaelaprendizajedelaautomatizacion
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros