La metacognición como herramienta para el desarrollo de la comprensión lectora en estudiantes de colegios públicos de la ciudad de bogotá
This paper aims to identify the development of metacognitive processes for learning in different areas of thought in secondary education by using reading. To achieve this proposal, we begin from the explanation of the concept of metacognition, which has been used in various academic scenaries that i...
Saved in:
Main Authors: | Guarnizo Beltrán, Liliana Edith, Rodríguez Hernández, Lay |
---|---|
Format: | Digital |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/299 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
- Similar Items
-
La metacognición como herramienta para el desarrollo de la comprensión lectora en estudiantes de colegios públicos de la ciudad de bogotá
By: Guarnizo Beltrán, Liliana Edith, et al.
Published: (2012) -
La metacognición como herramienta para el desarrollo de la comprensión lectora en estudiantes de colegios públicos de la ciudad de bogotá
By: Guarnizo Beltrán, Liliana Edith, et al.
Published: (2021) -
Evaluación de la comprensión lectora en alumnos universitarios mexicanos de matemáticas aplicadas y computación: Assessment of Reading Comprehension in Mexican University Students´ of Applied Mathematics and Computing
By: Guerra-García, Jorge, et al.
Published: (2022) -
Assessment of Reading Comprehension in Mexican University Students´ of Applied Mathematics and Computing: Evaluación de la comprensión lectora en alumnos universitarios mexicanos de matemáticas aplicadas y computación
By: Guerra-García, Jorge, et al.
Published: (2022) -
El modelo B-learning para el fortalecimiento de la comprensión lectora en estudiantes de secundaria. Revisión bibliográfica
By: Grisales Givasquita, Erika Lorena, et al.
Published: (2023)