¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores
This article is derived from the results of research conducted to describe the cultural dispositions of teachers, based on computer concepts sociological theory of Pierre Bourdieu. In this work, specifically, touch on their reading teachers, as a determining factor in the acquisition of cultural cap...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/258 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812644942400454656 |
---|---|
author | Tarazón Ruíz, Flor Alejandra Gutierrez, Daniel |
author_facet | Tarazón Ruíz, Flor Alejandra Gutierrez, Daniel |
author_sort | Tarazón Ruíz, Flor Alejandra |
collection | OJS |
description | This article is derived from the results of research conducted to describe the cultural dispositions of teachers, based on computer concepts sociological theory of Pierre Bourdieu.
In this work, specifically, touch on their reading teachers, as a determining factor in the acquisition of cultural capital. Through a qualitative approach, were interviewed full-time faculty at the University of Sonora, to consider them as the main subject in the restructuring of cultural dispositions of college players. The aim is to know what is the link between reading and teachers, as a provision that forms the habitus of individuals. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-258 |
institution | Revista PAPELES |
language | spa |
publishDate | 2010 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-2582021-07-19T17:22:41Z ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores Tarazón Ruíz, Flor Alejandra Gutierrez, Daniel lectura profesores capital cultural reading teachers cultural capital This article is derived from the results of research conducted to describe the cultural dispositions of teachers, based on computer concepts sociological theory of Pierre Bourdieu. In this work, specifically, touch on their reading teachers, as a determining factor in the acquisition of cultural capital. Through a qualitative approach, were interviewed full-time faculty at the University of Sonora, to consider them as the main subject in the restructuring of cultural dispositions of college players. The aim is to know what is the link between reading and teachers, as a provision that forms the habitus of individuals. El presente artículo se deriva de los resultados de investigación realizada para describir las disposiciones culturales de los profesores, con base en los conceptos ordenadores de la teoría sociológica de Pierre Bourdieu. En este trabajo, específicamente, se aborda la reflexión sobre lo que leen los profesores, como un factor determinante en la adquisición de capital cultural. A través de un enfoque cualitativo, se entrevistaron a profesores de tiempo completo de la Universidad de Sonora, al considerarles como sujeto principal en la reestructuración de disposiciones culturales de los actores universitarios. El objetivo es conocer cuál es el vínculo entre la lectura y los profesores, como disposición que conforma el habitus de los individuos. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2010-12-17 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/258 Papeles; Vol. 2 No. 4 (2010); 25-36 Papeles; Vol. 2 Núm. 4 (2010); 25-36 Papeles; v. 2 n. 4 (2010); 25-36 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/258/211 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | lectura profesores capital cultural reading teachers cultural capital Tarazón Ruíz, Flor Alejandra Gutierrez, Daniel ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores |
title | ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores |
title_full | ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores |
title_fullStr | ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores |
title_full_unstemmed | ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores |
title_short | ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores |
title_sort | que leen los profesores de la universidad de sonora un estudio sobre la lectura como practica cultural en profesores |
topic | lectura profesores capital cultural reading teachers cultural capital |
topic_facet | lectura profesores capital cultural reading teachers cultural capital |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/258 |
work_keys_str_mv | AT tarazonruizfloralejandra queleenlosprofesoresdelauniversidaddesonoraunestudiosobrelalecturacomopracticaculturalenprofesores AT gutierrezdaniel queleenlosprofesoresdelauniversidaddesonoraunestudiosobrelalecturacomopracticaculturalenprofesores |