Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look re...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2009
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812644940507774976 |
---|---|
author | González Sierra, Darwin |
author_facet | González Sierra, Darwin |
author_sort | González Sierra, Darwin |
collection | OJS |
description | This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television.
The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look reflective. It is suggested, then, to a critical reading of the use of mass media on the part of the scholastic subjects. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-247 |
institution | Revista PAPELES |
language | spa |
publishDate | 2009 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-2472021-07-19T17:24:56Z Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas González Sierra, Darwin educación comunicación televisión medios This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look reflective. It is suggested, then, to a critical reading of the use of mass media on the part of the scholastic subjects. El presente artículo ofrece una reflexión a propósito de la relación medios de comunicación y escuela. Además, presenta un panorama del uso mediático en las realidades educativas recientes, enfatizando en algunos aspectos relacionados con la televisión. El texto realiza una revisión conceptual a dos trayectorias problema que han abordado el tema: una mirada telefóbica y una mirada analítico-reflexiva. Se apunta, entonces, a una lectura crítica del uso de los medios de comunicación por parte de los sujetos escolares. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2009-12-19 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247 Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 70-77 Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 70-77 Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 70-77 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247/202 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | educación comunicación televisión medios González Sierra, Darwin Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title | Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title_full | Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title_fullStr | Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title_full_unstemmed | Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title_short | Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title_sort | escuela y television dos miradas reflexivas |
topic | educación comunicación televisión medios |
topic_facet | educación comunicación televisión medios |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247 |
work_keys_str_mv | AT gonzalezsierradarwin escuelaytelevisiondosmiradasreflexivas |