Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas

This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look re...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: González Sierra, Darwin
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2009
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644940507774976
author González Sierra, Darwin
author_facet González Sierra, Darwin
author_sort González Sierra, Darwin
collection OJS
description This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look reflective. It is suggested, then, to a critical reading of the use of mass media on the part of the scholastic subjects.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-247
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2009
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-2472021-07-19T17:24:56Z Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas González Sierra, Darwin educación comunicación televisión medios This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look reflective. It is suggested, then, to a critical reading of the use of mass media on the part of the scholastic subjects. El presente artículo ofrece una reflexión a propósito de la relación medios de comunicación y escuela. Además, presenta un panorama del uso mediático en las realidades educativas recientes, enfatizando en algunos aspectos relacionados con la televisión. El texto realiza una revisión conceptual a dos trayectorias problema que han abordado el tema: una mirada telefóbica y una mirada analítico-reflexiva. Se apunta, entonces, a una lectura crítica del uso de los medios de comunicación por parte de los sujetos escolares. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2009-12-19 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247 Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 70-77 Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 70-77 Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 70-77 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247/202 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle educación
comunicación
televisión
medios
González Sierra, Darwin
Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title_full Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title_fullStr Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title_full_unstemmed Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title_short Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title_sort escuela y television dos miradas reflexivas
topic educación
comunicación
televisión
medios
topic_facet educación
comunicación
televisión
medios
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247
work_keys_str_mv AT gonzalezsierradarwin escuelaytelevisiondosmiradasreflexivas
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros