La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente
This article provides a contextualization of teaching when we definy how this discipline caters to both the teaching and learning processes, and how this important recognition is important for the exercise of teaching. The relevance of reflection is in how discover the essence of teaching makes that...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/235 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812644938774478848 |
---|---|
author | Hernández Capera, Patricia |
author_facet | Hernández Capera, Patricia |
author_sort | Hernández Capera, Patricia |
collection | OJS |
description | This article provides a contextualization of teaching when we definy how this discipline caters to both the teaching and learning processes, and how this important recognition is important for the exercise of teaching. The relevance of reflection is in how discover the essence of teaching makes that the problem lies in the interpretation and putting this in context. Finally, we will show how the subject in educational contexts, needs teaching from the same interaction, relationship complemented by articulating what the teacher offers students and technological resources that today must foster a meaningful learning. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-235 |
institution | Revista PAPELES |
language | spa |
publishDate | 2014 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-2352021-04-12T19:42:29Z The didactic: one approach around teacher’s performance La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente Hernández Capera, Patricia didáctica Docente contexto educativo estudiante Enseñanza aprendizaje disciplina Práctica proceso sujeto interacción tecnología didactics teaching educational context student learning discipline practice process subject interaction technology This article provides a contextualization of teaching when we definy how this discipline caters to both the teaching and learning processes, and how this important recognition is important for the exercise of teaching. The relevance of reflection is in how discover the essence of teaching makes that the problem lies in the interpretation and putting this in context. Finally, we will show how the subject in educational contexts, needs teaching from the same interaction, relationship complemented by articulating what the teacher offers students and technological resources that today must foster a meaningful learning. En este artículo se presenta una contextualización de la didáctica que permite establecer cómo esta disciplina atiende tanto a los procesos de enseñanza como a los procesos de aprendizaje, siendo este reconocimiento relevante para el ejercicio del docente. Lo relevante de la reflexión está en el descubrimiento de la esencia de la didáctica al develarnos que el problema radica en su interpretación y en su puesta en contexto. Finalmente, se expone cómo el sujeto en los contextos educativos, necesita de la didáctica a partir de su misma interacción, relación que se complementa articulando lo que el docente propone a los estudiantes y los recursos tecnológicos con los que en la actualidad debe contar para propiciar un aprendizaje significativo. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014-06-20 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/235 Papeles; Vol. 6 No. 11 (2014); 98-106 Papeles; Vol. 6 Núm. 11 (2014); 98-106 Papeles; v. 6 n. 11 (2014); 98-106 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/235/193 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | didáctica Docente contexto educativo estudiante Enseñanza aprendizaje disciplina Práctica proceso sujeto interacción tecnología didactics teaching educational context student learning discipline practice process subject interaction technology Hernández Capera, Patricia La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente |
title | La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente |
title_alt | The didactic: one approach around teacher’s performance |
title_full | La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente |
title_fullStr | La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente |
title_full_unstemmed | La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente |
title_short | La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente |
title_sort | la didactica un acercamiento al quehacer del docente |
topic | didáctica Docente contexto educativo estudiante Enseñanza aprendizaje disciplina Práctica proceso sujeto interacción tecnología didactics teaching educational context student learning discipline practice process subject interaction technology |
topic_facet | didáctica Docente contexto educativo estudiante Enseñanza aprendizaje disciplina Práctica proceso sujeto interacción tecnología didactics teaching educational context student learning discipline practice process subject interaction technology |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/235 |
work_keys_str_mv | AT hernandezcaperapatricia thedidacticoneapproacharoundteachersperformance AT hernandezcaperapatricia ladidacticaunacercamientoalquehacerdeldocente AT hernandezcaperapatricia didacticoneapproacharoundteachersperformance |