La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente

This article provides a contextualization of teaching when we definy how this discipline caters to both the teaching and learning processes, and how this important recognition is important for the exercise of teaching. The relevance of reflection is in how discover the essence of teaching makes that...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hernández Capera, Patricia
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/235
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644938774478848
author Hernández Capera, Patricia
author_facet Hernández Capera, Patricia
author_sort Hernández Capera, Patricia
collection OJS
description This article provides a contextualization of teaching when we definy how this discipline caters to both the teaching and learning processes, and how this important recognition is important for the exercise of teaching. The relevance of reflection is in how discover the essence of teaching makes that the problem lies in the interpretation and putting this in context. Finally, we will show how the subject in educational contexts, needs teaching from the same interaction, relationship complemented by articulating what the teacher offers students and technological resources that today must foster a meaningful learning.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-235
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2014
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-2352021-04-12T19:42:29Z The didactic: one approach around teacher’s performance La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente Hernández Capera, Patricia didáctica Docente contexto educativo estudiante Enseñanza aprendizaje disciplina Práctica proceso sujeto interacción tecnología didactics teaching educational context student learning discipline practice process subject interaction technology This article provides a contextualization of teaching when we definy how this discipline caters to both the teaching and learning processes, and how this important recognition is important for the exercise of teaching. The relevance of reflection is in how discover the essence of teaching makes that the problem lies in the interpretation and putting this in context. Finally, we will show how the subject in educational contexts, needs teaching from the same interaction, relationship complemented by articulating what the teacher offers students and technological resources that today must foster a meaningful learning. En este artículo se presenta una contextualización de la didáctica que permite establecer cómo esta disciplina atiende tanto a los procesos de enseñanza como a los procesos de aprendizaje, siendo este reconocimiento relevante para el ejercicio del docente. Lo relevante de la reflexión está en el descubrimiento de la esencia de la didáctica al develarnos que el problema radica en su interpretación y en su puesta en contexto. Finalmente, se expone cómo el sujeto en los contextos educativos, necesita de la didáctica a partir de su misma interacción, relación que se complementa articulando lo que el docente propone a los estudiantes y los recursos tecnológicos con los que en la actualidad debe contar para propiciar un aprendizaje significativo. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014-06-20 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/235 Papeles; Vol. 6 No. 11 (2014); 98-106 Papeles; Vol. 6 Núm. 11 (2014); 98-106 Papeles; v. 6 n. 11 (2014); 98-106 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/235/193 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle didáctica
Docente
contexto educativo
estudiante
Enseñanza
aprendizaje
disciplina
Práctica
proceso
sujeto
interacción
tecnología
didactics
teaching
educational context
student
learning
discipline
practice
process
subject interaction technology
Hernández Capera, Patricia
La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente
title La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente
title_alt The didactic: one approach around teacher’s performance
title_full La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente
title_fullStr La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente
title_full_unstemmed La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente
title_short La didáctica: un acercamiento al quehacer del docente
title_sort la didactica un acercamiento al quehacer del docente
topic didáctica
Docente
contexto educativo
estudiante
Enseñanza
aprendizaje
disciplina
Práctica
proceso
sujeto
interacción
tecnología
didactics
teaching
educational context
student
learning
discipline
practice
process
subject interaction technology
topic_facet didáctica
Docente
contexto educativo
estudiante
Enseñanza
aprendizaje
disciplina
Práctica
proceso
sujeto
interacción
tecnología
didactics
teaching
educational context
student
learning
discipline
practice
process
subject interaction technology
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/235
work_keys_str_mv AT hernandezcaperapatricia thedidacticoneapproacharoundteachersperformance
AT hernandezcaperapatricia ladidacticaunacercamientoalquehacerdeldocente
AT hernandezcaperapatricia didacticoneapproacharoundteachersperformance
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros