Gestión educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberal

The article presents an analysis about conditions that made possible the radical transformation of the school administration, which involves passing from a responsible organizing discipline (subjects, spaces and tools) toward one that seeks to build moral codes of behavior, causing that new organiza...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Cortés Cortés, Carolina
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/234
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644938563715072
author Cortés Cortés, Carolina
author_facet Cortés Cortés, Carolina
author_sort Cortés Cortés, Carolina
collection OJS
description The article presents an analysis about conditions that made possible the radical transformation of the school administration, which involves passing from a responsible organizing discipline (subjects, spaces and tools) toward one that seeks to build moral codes of behavior, causing that new organizational school policies are appropriate for the subject as part of their own moral construction.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-234
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2014
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-2342021-04-12T19:42:29Z Education Management as Rationalization of Neoliberal Model Gestión educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberal Cortés Cortés, Carolina Neolibrealismo Gestión empresarial Gestión educativa Innovación educativa Gubernamentalidad Racionalidad Tecnología de gobierno neoliberalism business management education management educational innovation governmentality Rationality Government Technology The article presents an analysis about conditions that made possible the radical transformation of the school administration, which involves passing from a responsible organizing discipline (subjects, spaces and tools) toward one that seeks to build moral codes of behavior, causing that new organizational school policies are appropriate for the subject as part of their own moral construction. El artículo presenta un análisis de las condiciones que han posibilitado la transformación radical de la administración escolar, que implica el paso de una disciplina encargada de organizar sujetos, espacios e instrumentos, hacia una que busca la construcción de códigos de comportamiento moral haciendo que las nuevas políticas organizacionales de la escuela sean apropiadas por los sujetos como parte de su propia construcción moral. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014-06-20 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/234 Papeles; Vol. 6 No. 11 (2014); 87-97 Papeles; Vol. 6 Núm. 11 (2014); 87-97 Papeles; v. 6 n. 11 (2014); 87-97 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/234/192 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle Neolibrealismo
Gestión empresarial
Gestión educativa
Innovación educativa
Gubernamentalidad
Racionalidad
Tecnología de gobierno
neoliberalism
business management
education management
educational innovation
governmentality
Rationality
Government Technology
Cortés Cortés, Carolina
Gestión educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberal
title Gestión educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberal
title_alt Education Management as Rationalization of Neoliberal Model
title_full Gestión educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberal
title_fullStr Gestión educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberal
title_full_unstemmed Gestión educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberal
title_short Gestión educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberal
title_sort gestion educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberal
topic Neolibrealismo
Gestión empresarial
Gestión educativa
Innovación educativa
Gubernamentalidad
Racionalidad
Tecnología de gobierno
neoliberalism
business management
education management
educational innovation
governmentality
Rationality
Government Technology
topic_facet Neolibrealismo
Gestión empresarial
Gestión educativa
Innovación educativa
Gubernamentalidad
Racionalidad
Tecnología de gobierno
neoliberalism
business management
education management
educational innovation
governmentality
Rationality
Government Technology
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/234
work_keys_str_mv AT cortescortescarolina educationmanagementasrationalizationofneoliberalmodel
AT cortescortescarolina gestioneducativacomoracionalidaddelmodelodeescuelaneoliberal
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros