Potenciando la Inclusión Educativa: El Impacto Transformador de la Tecnología en el Aprendizaje de Adolescentes con Discapacidad Visual
This research investigates the strategies and contributions that have been made through the emergence of ICTs to be implemented in the educational field focused on adolescents with visual impairment. This is done through articles that provide information on the strategies implemented so that adolesc...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1774 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812645135132917760 |
---|---|
author | Barrera Arias, Ana María González Sanabria, Julieth Vanessa |
author_facet | Barrera Arias, Ana María González Sanabria, Julieth Vanessa |
author_sort | Barrera Arias, Ana María |
collection | OJS |
description | This research investigates the strategies and contributions that have been made through the emergence of ICTs to be implemented in the educational field focused on adolescents with visual impairment. This is done through articles that provide information on the strategies implemented so that adolescents can create, share and access learning without being excluded and rejected, taking into account that technology has revolutionized considerably, therefore, research is conducted on inclusive education as it is a process aimed at ensuring the right to quality education for all students on equal terms, paying special attention to those who are most excluded, with the purpose of ensuring equal opportunities for all. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-1774 |
institution | Revista MEMORIAS SIFORED |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-17742023-11-30T17:27:18Z Potenciando la Inclusión Educativa: El Impacto Transformador de la Tecnología en el Aprendizaje de Adolescentes con Discapacidad Visual Barrera Arias, Ana María González Sanabria, Julieth Vanessa inclusión educativa discapacidad visual impacto de la tecnología adolescentes aprendizajes educational inclusion Visual impairment Impact of technology adolescents learning This research investigates the strategies and contributions that have been made through the emergence of ICTs to be implemented in the educational field focused on adolescents with visual impairment. This is done through articles that provide information on the strategies implemented so that adolescents can create, share and access learning without being excluded and rejected, taking into account that technology has revolutionized considerably, therefore, research is conducted on inclusive education as it is a process aimed at ensuring the right to quality education for all students on equal terms, paying special attention to those who are most excluded, with the purpose of ensuring equal opportunities for all. En esta investigación se indaga sobre las estrategias y aportes que se han realizado a través del surgimiento de las TIC ́s para que estas sean implementadas en el campo educativo enfocado en adolescentes con discapacidad visual. Esto a través de artículos que nos brinden información de cuáles han sido las estrategias implementada para que los adolescentes puedan crear, compartir y acceder al aprendizaje sin ser excluidos y rechazados, teniendo en cuenta que la tecnología ha revolucionado considerablemente,por consiguiente se investiga sobre la educación inclusiva ya que es un proceso orientado a garantizar el derecho a una educación de calidad en todos los estudiantes en igualdad de condiciones, prestando especial atención a quienes están en situación de mayor exclusión, planteando el propósito de garantizar la equidad de oportunidades para todos. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2023-11-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1774 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1774/1353 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | inclusión educativa discapacidad visual impacto de la tecnología adolescentes aprendizajes educational inclusion Visual impairment Impact of technology adolescents learning Barrera Arias, Ana María González Sanabria, Julieth Vanessa Potenciando la Inclusión Educativa: El Impacto Transformador de la Tecnología en el Aprendizaje de Adolescentes con Discapacidad Visual |
title | Potenciando la Inclusión Educativa: El Impacto Transformador de la Tecnología en el Aprendizaje de Adolescentes con Discapacidad Visual |
title_full | Potenciando la Inclusión Educativa: El Impacto Transformador de la Tecnología en el Aprendizaje de Adolescentes con Discapacidad Visual |
title_fullStr | Potenciando la Inclusión Educativa: El Impacto Transformador de la Tecnología en el Aprendizaje de Adolescentes con Discapacidad Visual |
title_full_unstemmed | Potenciando la Inclusión Educativa: El Impacto Transformador de la Tecnología en el Aprendizaje de Adolescentes con Discapacidad Visual |
title_short | Potenciando la Inclusión Educativa: El Impacto Transformador de la Tecnología en el Aprendizaje de Adolescentes con Discapacidad Visual |
title_sort | potenciando la inclusion educativa el impacto transformador de la tecnologia en el aprendizaje de adolescentes con discapacidad visual |
topic | inclusión educativa discapacidad visual impacto de la tecnología adolescentes aprendizajes educational inclusion Visual impairment Impact of technology adolescents learning |
topic_facet | inclusión educativa discapacidad visual impacto de la tecnología adolescentes aprendizajes educational inclusion Visual impairment Impact of technology adolescents learning |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1774 |
work_keys_str_mv | AT barreraariasanamaria potenciandolainclusioneducativaelimpactotransformadordelatecnologiaenelaprendizajedeadolescentescondiscapacidadvisual AT gonzalezsanabriajuliethvanessa potenciandolainclusioneducativaelimpactotransformadordelatecnologiaenelaprendizajedeadolescentescondiscapacidadvisual |