Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación
The presented lecture is a deep reflection on the new possibilities and strategies teaching brings in this pandemic of Covid-19. We understand that after this crisis, the education will never be the same; Also, the social behaviors supported by the contributions made by the creation of citizen coexi...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812645104589996032 |
---|---|
author | Silva, Fabrine Leonard González Orjuela, Lyda Mayerly |
author_facet | Silva, Fabrine Leonard González Orjuela, Lyda Mayerly |
author_sort | Silva, Fabrine Leonard |
collection | OJS |
description | The presented lecture is a deep reflection on the new possibilities and strategies teaching brings in this pandemic of Covid-19. We understand that after this crisis, the education will never be the same; Also, the social behaviors supported by the contributions made by the creation of citizen coexistence established in Colombia since 2004 become a kind of resilience to continue the re-thinking the how we can work in the future in our classrooms and, above all, how we can keep up with our roles and advance in the formation of individuals committed to an inclusive, ethical and civic society. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-1172 |
institution | Revista MEMORIAS SIFORED |
language | spa |
publishDate | 2021 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-11722021-12-01T06:50:09Z Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación Silva, Fabrine Leonard González Orjuela, Lyda Mayerly convivencia escolar resiliencia ciudadanía pedagogía Covid-19 School coexistence resilience citizenship pedagogy covid-19 The presented lecture is a deep reflection on the new possibilities and strategies teaching brings in this pandemic of Covid-19. We understand that after this crisis, the education will never be the same; Also, the social behaviors supported by the contributions made by the creation of citizen coexistence established in Colombia since 2004 become a kind of resilience to continue the re-thinking the how we can work in the future in our classrooms and, above all, how we can keep up with our roles and advance in the formation of individuals committed to an inclusive, ethical and civic society. La ponencia que se presenta es una reflexión frente a las nuevas posibilidades que trae el ejercicio docente en tiempos de Covid-19. Comprendemos que después de esta crisis la educación no volverá a ser la misma, y los comportamientos sociales amparados en los aportes que hace la formación de convivencia ciudadana establecida en Colombia desde el año 2004 se vuelve en una suerte de resiliencia para seguir re-pensando el cómo podemos trabajar en un futuro al interior de nuestras aulas y sobre todo, el cómo podemos seguir avanzando en la formación de individuos comprometidos con una sociedad incluyente, ética y cívica. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021-11-28 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020) 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172/949 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | convivencia escolar resiliencia ciudadanía pedagogía Covid-19 School coexistence resilience citizenship pedagogy covid-19 Silva, Fabrine Leonard González Orjuela, Lyda Mayerly Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title | Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title_full | Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title_fullStr | Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title_full_unstemmed | Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title_short | Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title_sort | aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educacion |
topic | convivencia escolar resiliencia ciudadanía pedagogía Covid-19 School coexistence resilience citizenship pedagogy covid-19 |
topic_facet | convivencia escolar resiliencia ciudadanía pedagogía Covid-19 School coexistence resilience citizenship pedagogy covid-19 |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172 |
work_keys_str_mv | AT silvafabrineleonard aportesparaseguirpensandolascompetenciasciudadanasenlosnuevostiemposdelaeducacion AT gonzalezorjuelalydamayerly aportesparaseguirpensandolascompetenciasciudadanasenlosnuevostiemposdelaeducacion |