Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación

The presented lecture is a deep reflection on the new possibilities and strategies teaching brings in this pandemic of Covid-19. We understand that after this crisis, the education will never be the same; Also, the social behaviors supported by the contributions made by the creation of citizen coexi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Silva, Fabrine Leonard, González Orjuela, Lyda Mayerly
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812645104589996032
author Silva, Fabrine Leonard
González Orjuela, Lyda Mayerly
author_facet Silva, Fabrine Leonard
González Orjuela, Lyda Mayerly
author_sort Silva, Fabrine Leonard
collection OJS
description The presented lecture is a deep reflection on the new possibilities and strategies teaching brings in this pandemic of Covid-19. We understand that after this crisis, the education will never be the same; Also, the social behaviors supported by the contributions made by the creation of citizen coexistence established in Colombia since 2004 become a kind of resilience to continue the re-thinking the how we can work in the future in our classrooms and, above all, how we can keep up with our roles and advance in the formation of individuals committed to an inclusive, ethical and civic society.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-1172
institution Revista MEMORIAS SIFORED
language spa
publishDate 2021
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-11722021-12-01T06:50:09Z Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación Silva, Fabrine Leonard González Orjuela, Lyda Mayerly convivencia escolar resiliencia ciudadanía pedagogía Covid-19 School coexistence resilience citizenship pedagogy covid-19 The presented lecture is a deep reflection on the new possibilities and strategies teaching brings in this pandemic of Covid-19. We understand that after this crisis, the education will never be the same; Also, the social behaviors supported by the contributions made by the creation of citizen coexistence established in Colombia since 2004 become a kind of resilience to continue the re-thinking the how we can work in the future in our classrooms and, above all, how we can keep up with our roles and advance in the formation of individuals committed to an inclusive, ethical and civic society. La ponencia que se presenta es una reflexión frente a las nuevas posibilidades que trae el ejercicio docente en tiempos de Covid-19. Comprendemos que después de esta crisis la educación no volverá a ser la misma, y los comportamientos sociales amparados en los aportes que hace la formación de convivencia ciudadana establecida en Colombia desde el año 2004 se vuelve en una suerte de resiliencia para seguir re-pensando el cómo podemos trabajar en un futuro al interior de nuestras aulas y sobre todo, el cómo podemos seguir avanzando en la formación de individuos comprometidos con una sociedad incluyente, ética y cívica. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021-11-28 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020) 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172/949 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle convivencia escolar
resiliencia
ciudadanía
pedagogía
Covid-19
School coexistence
resilience
citizenship
pedagogy
covid-19
Silva, Fabrine Leonard
González Orjuela, Lyda Mayerly
Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación
title Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación
title_full Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación
title_fullStr Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación
title_full_unstemmed Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación
title_short Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación
title_sort aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educacion
topic convivencia escolar
resiliencia
ciudadanía
pedagogía
Covid-19
School coexistence
resilience
citizenship
pedagogy
covid-19
topic_facet convivencia escolar
resiliencia
ciudadanía
pedagogía
Covid-19
School coexistence
resilience
citizenship
pedagogy
covid-19
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172
work_keys_str_mv AT silvafabrineleonard aportesparaseguirpensandolascompetenciasciudadanasenlosnuevostiemposdelaeducacion
AT gonzalezorjuelalydamayerly aportesparaseguirpensandolascompetenciasciudadanasenlosnuevostiemposdelaeducacion
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros