La gamificación como alternativa didactica para la reflexión de la etíca del consumo en el marco de las ciencias sociales

Socialize the practical experience of the use of didactic material designed through Gamification for the development of critical thinking around the ethics of consumption within the framework of the didactic class of social sciences.The following questions allowed to articulate the development of th...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Burbano, Alexander, Mahecha Montañez, Andrea
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1133
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812645101963313152
author Burbano, Alexander
Mahecha Montañez, Andrea
author_facet Burbano, Alexander
Mahecha Montañez, Andrea
author_sort Burbano, Alexander
collection OJS
description Socialize the practical experience of the use of didactic material designed through Gamification for the development of critical thinking around the ethics of consumption within the framework of the didactic class of social sciences.The following questions allowed to articulate the development of this reflection and broaden the perspective of the use of gamification with a tool in school teaching.What is the challenge of thinking about the teaching of some social science topics in terms of gamification?How do the theoretical classes of the social sciences dialogue with didactic alternatives such as gamification?
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-1133
institution Revista MEMORIAS SIFORED
language spa
publishDate 2021
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-11332023-07-17T21:57:06Z Gamification as a didactic alternative for the reflection of the ethics of consumption in the framework of the social sciences La gamificación como alternativa didactica para la reflexión de la etíca del consumo en el marco de las ciencias sociales Burbano, Alexander Mahecha Montañez, Andrea gamificación didáctica ética ciencias sociales gamification didactic ethics social sciences Socialize the practical experience of the use of didactic material designed through Gamification for the development of critical thinking around the ethics of consumption within the framework of the didactic class of social sciences.The following questions allowed to articulate the development of this reflection and broaden the perspective of the use of gamification with a tool in school teaching.What is the challenge of thinking about the teaching of some social science topics in terms of gamification?How do the theoretical classes of the social sciences dialogue with didactic alternatives such as gamification? Socializar la experiencia práctica del uso de material didáctico diseñado a través de la Gamificación para el desarrollo de pensamiento crítico en torno a la ética del consumo en el marco de la clase de didáctica de las ciencias sociales.Los siguientes interrogantes permitieron articular el desarrollo de la presente reflexión y ampliar la perspectiva del uso de la gamificación con herramienta en la enseñanza escolar.¿Cuál es el desafío que representa pensar la enseñanza de algunas temáticas de las ciencias sociales en clave de gamificación?¿Cómo dialogan las clases teóricas de las ciencias sociales con alternativas didácticas como la gamificación? UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021-07-16 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1133 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 3 (2020); 41-48 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1133/1225 Derechos de autor 2020 Universidad Antonio Nariño https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode
spellingShingle gamificación
didáctica
ética
ciencias sociales
gamification
didactic
ethics
social sciences
Burbano, Alexander
Mahecha Montañez, Andrea
La gamificación como alternativa didactica para la reflexión de la etíca del consumo en el marco de las ciencias sociales
title La gamificación como alternativa didactica para la reflexión de la etíca del consumo en el marco de las ciencias sociales
title_alt Gamification as a didactic alternative for the reflection of the ethics of consumption in the framework of the social sciences
title_full La gamificación como alternativa didactica para la reflexión de la etíca del consumo en el marco de las ciencias sociales
title_fullStr La gamificación como alternativa didactica para la reflexión de la etíca del consumo en el marco de las ciencias sociales
title_full_unstemmed La gamificación como alternativa didactica para la reflexión de la etíca del consumo en el marco de las ciencias sociales
title_short La gamificación como alternativa didactica para la reflexión de la etíca del consumo en el marco de las ciencias sociales
title_sort la gamificacion como alternativa didactica para la reflexion de la etica del consumo en el marco de las ciencias sociales
topic gamificación
didáctica
ética
ciencias sociales
gamification
didactic
ethics
social sciences
topic_facet gamificación
didáctica
ética
ciencias sociales
gamification
didactic
ethics
social sciences
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1133
work_keys_str_mv AT burbanoalexander gamificationasadidacticalternativeforthereflectionoftheethicsofconsumptionintheframeworkofthesocialsciences
AT mahechamontanezandrea gamificationasadidacticalternativeforthereflectionoftheethicsofconsumptionintheframeworkofthesocialsciences
AT burbanoalexander lagamificacioncomoalternativadidacticaparalareflexiondelaeticadelconsumoenelmarcodelascienciassociales
AT mahechamontanezandrea lagamificacioncomoalternativadidacticaparalareflexiondelaeticadelconsumoenelmarcodelascienciassociales
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros