MUISCAÑOL: Enseñanza del español a través de las voces indígenas

The project seeks to preserve and disseminate the linguistic heritage of the Muisca indigenous people in contemporary Spanish in Colombia, focusing on the creation of a Virtual Object of Learning (OVA). The methodology included a thorough analysis of institutional documents and a survey of students...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ruge Gallo, Andrés Felipe
Other Authors: García Montaño, Luis Felipe
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2024
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9158
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647971943088128
author Ruge Gallo, Andrés Felipe
author2 García Montaño, Luis Felipe
author_facet García Montaño, Luis Felipe
Ruge Gallo, Andrés Felipe
author_sort Ruge Gallo, Andrés Felipe
collection DSpace
description The project seeks to preserve and disseminate the linguistic heritage of the Muisca indigenous people in contemporary Spanish in Colombia, focusing on the creation of a Virtual Object of Learning (OVA). The methodology included a thorough analysis of institutional documents and a survey of students and teachers from the Restrepo Millán district school in Bogotá.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-9158
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2024
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-91582024-10-09T23:07:16Z MUISCAÑOL: Enseñanza del español a través de las voces indígenas Ruge Gallo, Andrés Felipe García Montaño, Luis Felipe Objeto Virtual de Aprendizaje herencia lingüística pueblo Muisca educación identidad cultural 410.06 R928 Virtual object of learning linguistic heritage Muisca people education cultural identity The project seeks to preserve and disseminate the linguistic heritage of the Muisca indigenous people in contemporary Spanish in Colombia, focusing on the creation of a Virtual Object of Learning (OVA). The methodology included a thorough analysis of institutional documents and a survey of students and teachers from the Restrepo Millán district school in Bogotá. El proyecto busca preservar y difundir la herencia lingüística del pueblo indígena Muisca en el español contemporáneo de Colombia, centrándose en la creación de un Objeto Virtual de Aprendizaje (OVA). La metodología incluyó un análisis exhaustivo de documentos institucionales y una encuesta como diagnóstico a estudiantes y docentes del colegio distrital Restrepo Millán en Bogotá. Licenciado(a) en Español e Inglés Pregrado Presencial Monografía 2024-02-05T21:29:12Z 2024-02-05T21:29:12Z 2023-11-28 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9158 American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000165-000 Ávila, N., Navarro, F. y Tapia, M. (2020). Identidad, voz y agencia: claves parauna enseñanza inclusiva de la escritura en la universidad. Archivos analíticos de políticas educativas, 28(98). https://doi.org/10.14507/epaa.28.4722 Baldacchino, L. (2019). Intuition in entrepreneurial cognition. In A. Caputo & M. Pellegrini (Eds.), The anatomy of entrepreneurial decisions (pp. 29–56). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-19685-1_3 Cassany, D. (2012). En línea: Leer y escribir en la red. Anagrama. Hammer, D., Melhuish, E., & Howard, S. J. (2017). Do aspects of social, emotional and behavioural development in the pre-school period concurrently predict later cognitive and academic attainment? Australian Journal of Education, 61(3), 270–287. https://doi.org/10.1177/0004944117729514 Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Multilingual Matters. Canale, M., & Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1(1), 1-47. Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press. Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. Basic Books. Nieto, S. (2002). Affirming Diversity: The Sociopolitical Context of Multicultural Education. Allyn & Bacon. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Licenciatura en Español e Inglés Facultad de Educación Bogotá - Sur
spellingShingle Objeto Virtual de Aprendizaje
herencia lingüística
pueblo Muisca
educación
identidad cultural
410.06 R928
Virtual object of learning
linguistic heritage
Muisca people
education
cultural identity
Ruge Gallo, Andrés Felipe
MUISCAÑOL: Enseñanza del español a través de las voces indígenas
title MUISCAÑOL: Enseñanza del español a través de las voces indígenas
title_full MUISCAÑOL: Enseñanza del español a través de las voces indígenas
title_fullStr MUISCAÑOL: Enseñanza del español a través de las voces indígenas
title_full_unstemmed MUISCAÑOL: Enseñanza del español a través de las voces indígenas
title_short MUISCAÑOL: Enseñanza del español a través de las voces indígenas
title_sort muiscanol ensenanza del espanol a traves de las voces indigenas
topic Objeto Virtual de Aprendizaje
herencia lingüística
pueblo Muisca
educación
identidad cultural
410.06 R928
Virtual object of learning
linguistic heritage
Muisca people
education
cultural identity
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9158
work_keys_str_mv AT rugegalloandresfelipe muiscanolensenanzadelespanolatravesdelasvocesindigenas
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros