Morar en la memoria
Through this monograph, the project Morar en la memoria is presented, it is the writing that shows how the visual artist assumes ways of practicing formal languages and allows them to be expanded by crossing those limits between two-dimensionality and three-dimensionality. It shows the development...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Otros Autores: | |
Formato: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Antonio Nariño
2024
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9033 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
_version_ | 1812647286909435904 |
---|---|
author | García Barrera, Angela Liliana |
author2 | Vidal Rubiano, René Alejandro |
author_facet | Vidal Rubiano, René Alejandro García Barrera, Angela Liliana |
author_sort | García Barrera, Angela Liliana |
collection | DSpace |
description | Through this monograph, the project Morar en la memoria is presented, it is the writing that shows how the visual artist assumes ways of practicing formal languages and allows them to be expanded by crossing those limits between two-dimensionality and three-dimensionality. It shows the development of a proposal where the painting expands through the installation of the constituencies of the contextualized object, the aim is to provide experiences in so-perceptu which allows the memory to be detonated through the activation of the senses. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-9033 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2024 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-90332024-10-09T22:47:52Z Morar en la memoria García Barrera, Angela Liliana Vidal Rubiano, René Alejandro Memoria familiar pintura expandida rituales del comedor bogotano Familiar memory, expanded painting ready-made Bogotan dining room rituals Through this monograph, the project Morar en la memoria is presented, it is the writing that shows how the visual artist assumes ways of practicing formal languages and allows them to be expanded by crossing those limits between two-dimensionality and three-dimensionality. It shows the development of a proposal where the painting expands through the installation of the constituencies of the contextualized object, the aim is to provide experiences in so-perceptu which allows the memory to be detonated through the activation of the senses. Por medio de esta monografía se presenta el proyecto Morar en la memoria,es la escritura queda cuenta de cómo el artista plástico visual asume maneras de practicar lenguajes formales y permite que sean expandidos al cruzar esos límites entre la bidimensionalidad y la tridimensionalidad. Muestra el desarrollo de una propuesta en donde la pintura se expande por medio de la instalación constituidades de el objetodes-contextualizado, se quiere brindar una experiencias en so-perceptu al que permite detonar el recuerdo por medio del a activación de los sentidos Maestro(a) en Artes Plásticas y Visuales Pregrado Presencial Proyecto 2024-01-24T16:50:10Z 2024-01-24T16:50:10Z 2023-11-23 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9033 Alviz,M.J.(2020).Laformadelasemociones:morfologíadelgestoimprovisado. Medellín:InstitutoTecnológicoMetropolitano. Fariña,A.F.(2010).Lapinturaenelcampoexpandido:RevisióndelateoríadeRosalind E.Krauss.UniversidaddeVigo,1-6. Fernández,A.(2009).Loquelapinturanoes.Lalógicadelanegacióncomoafirmación delcampoexpandidoenlapintura.UniversidaddeVigo,269-192. Hang,B.-C.(2019).Ladesaparicióndelosrituales.Barcelona:Herder Krauss,R.(1979).Laesculturaenelcampoexpandido.October,59-74. Ponty,M.(1945).Lafenomenologíadelapercepción.Barcelona:Planeta-Agostini. Schmucler,H.(2019).Lainquietanterelaciónentrelugaresymemorias.EnH. Schmucler,Lainquietanterelaciónentrelugaresymemorias(pág.3).Buenosaires: Memoriaabierta. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Artes Plásticas y Visuales Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar |
spellingShingle | Memoria familiar pintura expandida rituales del comedor bogotano Familiar memory, expanded painting ready-made Bogotan dining room rituals García Barrera, Angela Liliana Morar en la memoria |
title | Morar en la memoria |
title_full | Morar en la memoria |
title_fullStr | Morar en la memoria |
title_full_unstemmed | Morar en la memoria |
title_short | Morar en la memoria |
title_sort | morar en la memoria |
topic | Memoria familiar pintura expandida rituales del comedor bogotano Familiar memory, expanded painting ready-made Bogotan dining room rituals |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9033 |
work_keys_str_mv | AT garciabarreraangelaliliana morarenlamemoria |