Análisis del Rol del Docente de Contaduría Pública en las Universidades de Santa Marta Frente a la Era Digital

The general objective of the research was to analyze the role of public accounting teachers in the universities of Santa Marta in the digital era. This qualitative approach study was descriptive and non-experimental. For the realization of this work, the review of bibliographies was used as a data c...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Romero Caro, Lorena Estefanie
Other Authors: OSPINO, LUZ DEL CARMEN
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2023
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8918
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647683251240960
author Romero Caro, Lorena Estefanie
author2 OSPINO, LUZ DEL CARMEN
author_facet OSPINO, LUZ DEL CARMEN
Romero Caro, Lorena Estefanie
author_sort Romero Caro, Lorena Estefanie
collection DSpace
description The general objective of the research was to analyze the role of public accounting teachers in the universities of Santa Marta in the digital era. This qualitative approach study was descriptive and non-experimental. For the realization of this work, the review of bibliographies was used as a data collection technique. Besides, the results shown that technological advances had a positive influence on educators. Where the role of the professor of public accounting changes, to become an advisor and learning guideline, to give the student the opportunity to reply and know how to manage digital resources and educational materials.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-8918
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2023
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-89182024-10-09T22:59:13Z Análisis del Rol del Docente de Contaduría Pública en las Universidades de Santa Marta Frente a la Era Digital Romero Caro, Lorena Estefanie OSPINO, LUZ DEL CARMEN Era digital, Rol del Docente, Tecnología, Digitalización, Herramientas Tecnológicas. Digital Age, Teacher's role, Technology, Digitalization, Technological Tools The general objective of the research was to analyze the role of public accounting teachers in the universities of Santa Marta in the digital era. This qualitative approach study was descriptive and non-experimental. For the realization of this work, the review of bibliographies was used as a data collection technique. Besides, the results shown that technological advances had a positive influence on educators. Where the role of the professor of public accounting changes, to become an advisor and learning guideline, to give the student the opportunity to reply and know how to manage digital resources and educational materials. La investigación presentada a continuación tuvo como objetivo general analizar el rol del docente de contaduría pública en las Universidades de Santa Marta frente a la era digital. Este proyecto se basa en un diseño de investigación documental y descriptivo con enfoque cualitativo. Para realizar este trabajo se utilizó la técnica de recolección de datos con revisión de bibliografías. Además, se presentan resultados que muestran como los avances tecnológicos han influido de manera positiva en los docentes. Donde el rol del profesor de contaduría pública cambia, a ser un asesor y guía de aprendizaje, para brindarle la oportunidad al estudiante de responder y saber manejar los recursos y materiales educativos digitales. Contador(a) Público(a) Pregrado Presencial Monografía 2023-11-30T18:56:21Z 2023-11-30T18:56:21Z 2023-11-18 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8918 /economipedia.com. (2021). /economipedia.com. Obtenido de https://economipedia.com/definiciones/era-digital.html Auris, D., & Rojas, A. (2022). El maestro universitario en la era digital. Revista Innova Educación, 201-212 Bailey, L., & Peralta, M. (2021). El Papel del Docente Frente a las Nuevas Formas de Aprendizaje: Ubicuo, Flexible y Abierto. Revista Científica Universitaria, 1-9. Bejarano, A. (2022). La Investigación en la Era Digital. Cundinamarca, Colombia: Universidad de Cundinamarca. Cardenas, N. P., & Gomez, L. S. (2022). Impactos de la tecnologia en el ejercicio de la profesion del contador público en colombia. Santa Marta: Universidad cooperativa de colombia. Carmona, F., & Muñoz, J. (2022). Influencia de los avances tecnológicos en el ejercicio de la profesión de la Contaduría Pública. Revista Humanismo y Sociedad, 1-7 Cunha, T., & Martins, H. (2022). Not Practicing What You Preach: How Is Accounting Higher Education Preparing the Future of Accounting. Revista Educatión Sciiencie, 432-439 Diaz, Y., & Castro, C. (2021). La era digital del Contador Público. Santiago de Cali: Universidad Cooperativa de Colombia. Escarraga, J. (2019). Evolución del contador público frente a la era digital. Santa Marta, Colombia: Unniversidad Cooperativa de Colombia. Flórez, K., & Velásquez, S. (2022). Debilidades en Términos de Tecnología de la Información y Comunicación que enfrentan los Contadores Públicos del municipio de Caucasia con la Cuarta Revolución Industrial. Antioquia, Colombia: Universidad de Antioquia instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Santa Marta, Colombia Universidad Antonio Nariño Contaduría Pública Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Santa Marta
spellingShingle Era digital, Rol del Docente, Tecnología, Digitalización, Herramientas Tecnológicas.
Digital Age, Teacher's role, Technology, Digitalization, Technological Tools
Romero Caro, Lorena Estefanie
Análisis del Rol del Docente de Contaduría Pública en las Universidades de Santa Marta Frente a la Era Digital
title Análisis del Rol del Docente de Contaduría Pública en las Universidades de Santa Marta Frente a la Era Digital
title_full Análisis del Rol del Docente de Contaduría Pública en las Universidades de Santa Marta Frente a la Era Digital
title_fullStr Análisis del Rol del Docente de Contaduría Pública en las Universidades de Santa Marta Frente a la Era Digital
title_full_unstemmed Análisis del Rol del Docente de Contaduría Pública en las Universidades de Santa Marta Frente a la Era Digital
title_short Análisis del Rol del Docente de Contaduría Pública en las Universidades de Santa Marta Frente a la Era Digital
title_sort analisis del rol del docente de contaduria publica en las universidades de santa marta frente a la era digital
topic Era digital, Rol del Docente, Tecnología, Digitalización, Herramientas Tecnológicas.
Digital Age, Teacher's role, Technology, Digitalization, Technological Tools
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8918
work_keys_str_mv AT romerocarolorenaestefanie analisisdelroldeldocentedecontaduriapublicaenlasuniversidadesdesantamartafrentealaeradigital
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros