Revisión de los Avances y Fortalecimiento de la Calidad de la Educación Superior en Modalidad Virtual en Colombia desde la Perspectiva de la Administración de la Educación.
Virtual higher education in Colombia has experienced remarkable growth in recent years. However, there are still significant barriers and challenges to face. This research reviewed the advances, strengthening of quality and challenges in virtual higher education in Colombia from the perspective of e...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8331 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812646812746514432 |
---|---|
author | Velasco Cortes, Yury Maritza |
author2 | Montaña Martínez, Lady Bibiana |
author_facet | Montaña Martínez, Lady Bibiana Velasco Cortes, Yury Maritza |
author_sort | Velasco Cortes, Yury Maritza |
collection | DSpace |
description | Virtual higher education in Colombia has experienced remarkable growth in recent years. However, there are still significant barriers and challenges to face. This research reviewed the advances, strengthening of quality and challenges in virtual higher education in Colombia from the perspective of education administration |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-8331 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-83312024-10-09T22:33:58Z Revisión de los Avances y Fortalecimiento de la Calidad de la Educación Superior en Modalidad Virtual en Colombia desde la Perspectiva de la Administración de la Educación. Velasco Cortes, Yury Maritza Montaña Martínez, Lady Bibiana Administración de la Educación Educación superior virtual Calidad Accesibilidad 658 31.23 V433r Education Administration Virtual higher education Quality Accessibility Virtual higher education in Colombia has experienced remarkable growth in recent years. However, there are still significant barriers and challenges to face. This research reviewed the advances, strengthening of quality and challenges in virtual higher education in Colombia from the perspective of education administration La educación superior virtual en Colombia ha experimentado un valioso crecimiento en los últimos años. Sin embargo, todavía existen importantes barreras y desafíos que enfrentar. Esta investigación revisó los avances, fortalecimiento de la calidad y desafíos en la educación superior virtual en Colombia desde la perspectiva de la administración de la educación. Administrador(a) de Empresas Pregrado Virtual Monografía 2023-07-28T16:57:23Z 2023-07-28T16:57:23Z 2023-06-05 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8331 Allen, I., & Seaman, J. (2017). Digital Compass Learning: Distance Education Enrollment Report 2017. Babson Survey Research Group. Obtenido de https://eric.ed.gov/?id=ED580868 Al-Rahmi, W., Othman, M., & Musa, M. (2018). The impact of social media use on academic performance among university students: A pilot study. Journal of Information Systems Research and Innovation, 9, 1-10. Obtenido de https://www.academia.edu/11892267/The_Impact_of_Social_Media_use_on_Academic_Performance_among_university_students_A_Pilot_Study APA. (2017). Ethical principles of psychologists and code of conduct. Obtenido de https://www.apa.org/ethics/code Arboleda, N., & Rama, C. (2017). La educación virtual en la educación superior colombiana. Praxis & Saber, 8(16), 109-120. Obtenido de https://virtualeduca.org/documentos/observatorio/la_educacion_superior_a_distanci a_y_virtual_en_colombia_nuevas_realidades.pdf Ballesteros, B. (2019). Tecnologías emergentes para la educación superior: revisión sistemática de la literatura. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 22(1), 45-68. doi:10.5944/ried.22.1.23428 Bartolomé, A., García, R., & Cabero, J. (2020). La formación del profesorado en tecnología educativa: barreras, necesidades y retos. Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, 20(64), 1-18. doi:https://doi.org/10.6018/red.413171 Bates, A. (2019). Teaching in a Digital Age: Guidelines for Designing Teaching and Learning. Tony Bates Associates Ltd. Becerra, G. (2021). La Educación Virtual: Retos y Desafíos en Colombia. Obtenido de https://revistaempresarial.com/educacion/virtual/la-educacion-virtual-retosdesafios-colombia/ Bergamin, P., Ziska, S., & Werlen, E. (2012). The relationship between flexible and selfregulated learning in open and distance universities. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 2, 101-123. Obtenido de https://www.researchgate.net/publication/228096391_The_Relationship_between_F lexible_and_Self--Regulated_Learning_in_Open_and_Distance_Universities#:~:text=Flexibility%20in %20learning%20provides%20a,condition%20for%20self%2Dregulated%20learning. Bolliger, D., & Martin, F. (2018). Instructor and student perceptions of online student engagement strategies. Distance Education, 39(4), 568-583. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Administración de empresas (virtual) Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Virtual |
spellingShingle | Administración de la Educación Educación superior virtual Calidad Accesibilidad 658 31.23 V433r Education Administration Virtual higher education Quality Accessibility Velasco Cortes, Yury Maritza Revisión de los Avances y Fortalecimiento de la Calidad de la Educación Superior en Modalidad Virtual en Colombia desde la Perspectiva de la Administración de la Educación. |
title | Revisión de los Avances y Fortalecimiento de la Calidad de la Educación Superior en Modalidad Virtual en Colombia desde la Perspectiva de la Administración de la Educación. |
title_full | Revisión de los Avances y Fortalecimiento de la Calidad de la Educación Superior en Modalidad Virtual en Colombia desde la Perspectiva de la Administración de la Educación. |
title_fullStr | Revisión de los Avances y Fortalecimiento de la Calidad de la Educación Superior en Modalidad Virtual en Colombia desde la Perspectiva de la Administración de la Educación. |
title_full_unstemmed | Revisión de los Avances y Fortalecimiento de la Calidad de la Educación Superior en Modalidad Virtual en Colombia desde la Perspectiva de la Administración de la Educación. |
title_short | Revisión de los Avances y Fortalecimiento de la Calidad de la Educación Superior en Modalidad Virtual en Colombia desde la Perspectiva de la Administración de la Educación. |
title_sort | revision de los avances y fortalecimiento de la calidad de la educacion superior en modalidad virtual en colombia desde la perspectiva de la administracion de la educacion |
topic | Administración de la Educación Educación superior virtual Calidad Accesibilidad 658 31.23 V433r Education Administration Virtual higher education Quality Accessibility |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8331 |
work_keys_str_mv | AT velascocortesyurymaritza revisiondelosavancesyfortalecimientodelacalidaddelaeducacionsuperiorenmodalidadvirtualencolombiadesdelaperspectivadelaadministraciondelaeducacion |