Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula

The research is based on a qualitative study, based on phenomenological foundations and premises "the phenomenologist (...) seeks to understand the facts through qualitative methods that provide a higher level of understanding of the motives and beliefs behind people's actions" (Zappa...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Rojas Bravo, María Angélica
Other Authors: García Calvo, Mónica Ofelia
Format: Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2023
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8286
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812648688823042048
author Rojas Bravo, María Angélica
author2 García Calvo, Mónica Ofelia
author_facet García Calvo, Mónica Ofelia
Rojas Bravo, María Angélica
author_sort Rojas Bravo, María Angélica
collection DSpace
description The research is based on a qualitative study, based on phenomenological foundations and premises "the phenomenologist (...) seeks to understand the facts through qualitative methods that provide a higher level of understanding of the motives and beliefs behind people's actions" (Zapparoli, 2003, p. 194), which means that it requires the active participation of social actors and greater contact between subject and researcher.
format Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-8286
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2023
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-82862024-10-09T23:31:56Z Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula Rojas Bravo, María Angélica García Calvo, Mónica Ofelia Enseñanza 370 Education The research is based on a qualitative study, based on phenomenological foundations and premises "the phenomenologist (...) seeks to understand the facts through qualitative methods that provide a higher level of understanding of the motives and beliefs behind people's actions" (Zapparoli, 2003, p. 194), which means that it requires the active participation of social actors and greater contact between subject and researcher. La investigación se sustenta en un estudio de carácter cualitativo, parte de fundamentos y premisas fenomenológicas “el fenomenólogo (…) busca la comprensión de los hechos mediante métodos cualitativos que le proporcionen un mayor nivel de comprensión de los motivos y creencias que están detrás de las acciones de las personas” (Zapparoli, 2003, p. 194), lo que quiere decir que requiere la participación activa de los actores sociales y un mayor contacto entre sujeto e investigador. Magíster en Educación Maestría Presencial Monografía 2023-07-25T20:16:16Z 2023-07-25T20:16:16Z 2016-12-05 Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8286 Burbules, N., y Densmore, K. (1992). Los límites de la profesionalización de la docencia. Educación y Sociedad, 11, 67-73. Calvo, G., Rendón, D., y Rojas, L. (2004). Un diagnóstico de la formación docente en Colombia. Revista Colombiana de Educación, 201-217. Cañal, P., Lledo, A., Pozuelos, J., y Trevé, G. (1997). Investigar en la escuela: elementos para una enseñanza alternativa. Sevilla: Diada Editorial. Carli, S. (2003) Lo desconocido del otro. Crisis de las representaciones sobre la infancia. Revista La educación en nuestras manos, 8. En el recorrido investigativo son esenciales los textos de: Bardin, L. (1986). Análisis de Contenido. Madrid (España): Akal Bonilla, E., Rodríguez S. (1997). Más allá del dilema de los métodos: la investigación social en ciencias sociales. Bogotá (Colombia): Grupo Editorial Norma. Martínez, M. (2000), La investigación cualitativa etnográfica en Educación: manual teórico- práctico. México, D. F: Editorial Trillas. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Maestría en Educación Facultad de Educación Bogotá - Federmán
spellingShingle Enseñanza
370
Education
Rojas Bravo, María Angélica
Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula
title Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula
title_full Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula
title_fullStr Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula
title_full_unstemmed Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula
title_short Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula
title_sort formacion tecnica en primera infancia elementos para fortalecer la practica de auxiliares de aula
topic Enseñanza
370
Education
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8286
work_keys_str_mv AT rojasbravomariaangelica formaciontecnicaenprimerainfanciaelementosparafortalecerlapracticadeauxiliaresdeaula
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros