Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula
The research is based on a qualitative study, based on phenomenological foundations and premises "the phenomenologist (...) seeks to understand the facts through qualitative methods that provide a higher level of understanding of the motives and beliefs behind people's actions" (Zappa...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8286 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812648688823042048 |
---|---|
author | Rojas Bravo, María Angélica |
author2 | García Calvo, Mónica Ofelia |
author_facet | García Calvo, Mónica Ofelia Rojas Bravo, María Angélica |
author_sort | Rojas Bravo, María Angélica |
collection | DSpace |
description | The research is based on a qualitative study, based on phenomenological foundations and premises "the phenomenologist (...) seeks to understand the facts through qualitative methods that provide a higher level of understanding of the motives and beliefs behind people's actions" (Zapparoli, 2003, p. 194), which means that it requires the active participation of social actors and greater contact between subject and researcher. |
format | Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-8286 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-82862024-10-09T23:31:56Z Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula Rojas Bravo, María Angélica García Calvo, Mónica Ofelia Enseñanza 370 Education The research is based on a qualitative study, based on phenomenological foundations and premises "the phenomenologist (...) seeks to understand the facts through qualitative methods that provide a higher level of understanding of the motives and beliefs behind people's actions" (Zapparoli, 2003, p. 194), which means that it requires the active participation of social actors and greater contact between subject and researcher. La investigación se sustenta en un estudio de carácter cualitativo, parte de fundamentos y premisas fenomenológicas “el fenomenólogo (…) busca la comprensión de los hechos mediante métodos cualitativos que le proporcionen un mayor nivel de comprensión de los motivos y creencias que están detrás de las acciones de las personas” (Zapparoli, 2003, p. 194), lo que quiere decir que requiere la participación activa de los actores sociales y un mayor contacto entre sujeto e investigador. Magíster en Educación Maestría Presencial Monografía 2023-07-25T20:16:16Z 2023-07-25T20:16:16Z 2016-12-05 Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8286 Burbules, N., y Densmore, K. (1992). Los límites de la profesionalización de la docencia. Educación y Sociedad, 11, 67-73. Calvo, G., Rendón, D., y Rojas, L. (2004). Un diagnóstico de la formación docente en Colombia. Revista Colombiana de Educación, 201-217. Cañal, P., Lledo, A., Pozuelos, J., y Trevé, G. (1997). Investigar en la escuela: elementos para una enseñanza alternativa. Sevilla: Diada Editorial. Carli, S. (2003) Lo desconocido del otro. Crisis de las representaciones sobre la infancia. Revista La educación en nuestras manos, 8. En el recorrido investigativo son esenciales los textos de: Bardin, L. (1986). Análisis de Contenido. Madrid (España): Akal Bonilla, E., Rodríguez S. (1997). Más allá del dilema de los métodos: la investigación social en ciencias sociales. Bogotá (Colombia): Grupo Editorial Norma. Martínez, M. (2000), La investigación cualitativa etnográfica en Educación: manual teórico- práctico. México, D. F: Editorial Trillas. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Maestría en Educación Facultad de Educación Bogotá - Federmán |
spellingShingle | Enseñanza 370 Education Rojas Bravo, María Angélica Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula |
title | Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula |
title_full | Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula |
title_fullStr | Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula |
title_full_unstemmed | Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula |
title_short | Formación técnica en primera infancia: elementos para fortalecer la práctica de auxiliares de aula |
title_sort | formacion tecnica en primera infancia elementos para fortalecer la practica de auxiliares de aula |
topic | Enseñanza 370 Education |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8286 |
work_keys_str_mv | AT rojasbravomariaangelica formaciontecnicaenprimerainfanciaelementosparafortalecerlapracticadeauxiliaresdeaula |