Experiencias del modelo de enseñanza-aprendizaje en un posgrado de Ortodoncia durante la pandemia COVID-19

The virus COVID-19 pandemic is an infectious disease caused by the coronavirus that spread rapidly throughout the world. Which involved various care such as staying home, hands washing and constant use of the mask. Likewise, face-to-face classes were suspended and it was necessary to adapt to a diff...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Alvarez Mindiola, Lina Marcela, Cháves Serpa, Omar Camilo, Forero Ruíz, María Alejandra
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2023
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7345
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1813940203343052800
author Alvarez Mindiola, Lina Marcela
Cháves Serpa, Omar Camilo
Forero Ruíz, María Alejandra
author_facet Alvarez Mindiola, Lina Marcela
Cháves Serpa, Omar Camilo
Forero Ruíz, María Alejandra
author_sort Alvarez Mindiola, Lina Marcela
collection DSpace
description The virus COVID-19 pandemic is an infectious disease caused by the coronavirus that spread rapidly throughout the world. Which involved various care such as staying home, hands washing and constant use of the mask. Likewise, face-to-face classes were suspended and it was necessary to adapt to a different model of teaching and learning from home, called virtuality. This model is applied in different universities, but not all of them were prepared for the adaptation and the uncertainty generated by it. For this reason, it was decided to study the changes in the experiences of the teaching-learning model of students and professors of the Orthodontics postgraduate course in Colombia.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-7345
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2023
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-73452024-10-21T12:33:59Z Experiencias del modelo de enseñanza-aprendizaje en un posgrado de Ortodoncia durante la pandemia COVID-19 Alvarez Mindiola, Lina Marcela Cháves Serpa, Omar Camilo Forero Ruíz, María Alejandra experiencias COVID-19, enseñanza y aprendizaje 610 experiences COVID-19 - teaching and learning The virus COVID-19 pandemic is an infectious disease caused by the coronavirus that spread rapidly throughout the world. Which involved various care such as staying home, hands washing and constant use of the mask. Likewise, face-to-face classes were suspended and it was necessary to adapt to a different model of teaching and learning from home, called virtuality. This model is applied in different universities, but not all of them were prepared for the adaptation and the uncertainty generated by it. For this reason, it was decided to study the changes in the experiences of the teaching-learning model of students and professors of the Orthodontics postgraduate course in Colombia. El virus COVID-19 es una enfermedad infecciosa causada por el coronavirus que se expandió rápidamente en todo el mundo. La cual implicó varios cuidados como quedarse en casa, el lavado de manos y uso constante del tapabocas. Así mismo, las clases presenciales fueron suspendidas y fue necesario adaptarse a un modelo diferente de enseñanza y aprendizaje desde casa, llamado virtualidad. Este modelo se aplica en diferentes universidades, pero no todas estaban preparadas para la adaptación y la incertidumbre generada por la misma. Por este motivo, se decide estudiar los cambios de las experiencias del modelo de enseñanza- aprendizaje de estudiantes y profesores del posgrado de Ortodoncia en Colombia. Especialista en Ortodoncia Especialización Presencial Investigación 2023-01-16T16:12:33Z 2023-01-16T16:12:33Z 2022-11-17 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Especialización http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7345 American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000165-000 Ávila, N., Navarro, F. y Tapia, M. (2020). Identidad, voz y agencia: claves para una enseñanza inclusiva de la escritura en la universidad. Archivos analíticos de políticas educativas, 28(98). https://doi.org/10.14507/epaa.28.4722 Baldacchino, L. (2019). Intuition in entrepreneurial cognition. In A. Caputo & M. Pellegrini (Eds.), The anatomy of entrepreneurial decisions (pp. 29–56). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-19685-1_3 Cassany, D. (2012). En línea: Leer y escribir en la red. Anagrama. Hammer, D., Melhuish, E., & Howard, S. J. (2017). Do aspects of social, emotional and behavioural development in the pre-school period concurrently predict later cognitive and academic attainment? Australian Journal of Education, 61(3), 270–287. https://doi.org/10.1177/0004944117729514 Hernández, R., Fernández, C., y Baptista, P. (). Metodología de la investigación. Retomado de: file:///C:/Users/fjaimes/Downloads/metodologia-de-la-investigacion-sexta-edicion.compressed.pdf. Forero, M. (2020). Estrategias didácticas de enseñanza virtual para el aprendizaje en Odontología. Universidad Militar Nueva Granada. https://repository.unimilitar.edu.co/handle/10654/36154?show=full Moreno, T. (2011). Didáctica de la Educación Superior: nuevos desafíos en el siglo XXI, Revista Perspectiva Educacional. pp. 26-54. UNESCO-UIS (2015), “Browse by theme: Education”, Data Centre, UNESCO Institute for Statistics, www.uis.unesco.org/DataCentre/Pages/ BrowseEducation.aspx. Barrera, M. (2014), La Educación Básica y Media en Colombia: Retos en Equidad y Calidad, Fedesarrollo: Centro de Investigación Económica y Social, Bogotá, Colombia instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Especialización en Ortodoncia Facultad de Odontología Bogotá - Circunvalar
spellingShingle experiencias
COVID-19, enseñanza y aprendizaje
610
experiences
COVID-19 - teaching and learning
Alvarez Mindiola, Lina Marcela
Cháves Serpa, Omar Camilo
Forero Ruíz, María Alejandra
Experiencias del modelo de enseñanza-aprendizaje en un posgrado de Ortodoncia durante la pandemia COVID-19
title Experiencias del modelo de enseñanza-aprendizaje en un posgrado de Ortodoncia durante la pandemia COVID-19
title_full Experiencias del modelo de enseñanza-aprendizaje en un posgrado de Ortodoncia durante la pandemia COVID-19
title_fullStr Experiencias del modelo de enseñanza-aprendizaje en un posgrado de Ortodoncia durante la pandemia COVID-19
title_full_unstemmed Experiencias del modelo de enseñanza-aprendizaje en un posgrado de Ortodoncia durante la pandemia COVID-19
title_short Experiencias del modelo de enseñanza-aprendizaje en un posgrado de Ortodoncia durante la pandemia COVID-19
title_sort experiencias del modelo de ensenanza aprendizaje en un posgrado de ortodoncia durante la pandemia covid 19
topic experiencias
COVID-19, enseñanza y aprendizaje
610
experiences
COVID-19 - teaching and learning
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7345
work_keys_str_mv AT alvarezmindiolalinamarcela experienciasdelmodelodeensenanzaaprendizajeenunposgradodeortodonciadurantelapandemiacovid19
AT chavesserpaomarcamilo experienciasdelmodelodeensenanzaaprendizajeenunposgradodeortodonciadurantelapandemiacovid19
AT foreroruizmariaalejandra experienciasdelmodelodeensenanzaaprendizajeenunposgradodeortodonciadurantelapandemiacovid19
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros