La salida de campo chocó 2019 - I como estrategia para el desarrollo del aprendizaje significativo en la licenciatura en ciencias sociales: sistematización
Within the framework of the educational proposal of the degree in Social Sciences (LCS from now on) of the Antonio Nariño University, field trips (SC from now on) are usually organized, at least once a year, this being an important and innovative in the training of students. It should also be mentio...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6352 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812648440973230080 |
---|---|
author | Bareño Rocha, Juan Esteban |
author2 | Castañeda Barbosa, Óscar Orlando |
author_facet | Castañeda Barbosa, Óscar Orlando Bareño Rocha, Juan Esteban |
author_sort | Bareño Rocha, Juan Esteban |
collection | DSpace |
description | Within the framework of the educational proposal of the degree in Social Sciences (LCS from now on) of the Antonio Nariño University, field trips (SC from now on) are usually organized, at least once a year, this being an important and innovative in the training of students. It should also be mentioned that these scenarios make it possible to improve teaching processes for the training of future graduates by being able to visit other scenarios that are part of their daily lives. In this sense, different departments have been visited, for example, Boyacá 2017 II, Putumayo 2018 I, Santander 2018 II, among others. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-6352 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2022 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-63522024-10-09T23:20:43Z La salida de campo chocó 2019 - I como estrategia para el desarrollo del aprendizaje significativo en la licenciatura en ciencias sociales: sistematización Bareño Rocha, Juan Esteban Castañeda Barbosa, Óscar Orlando Aprendizaje significativo Competencias salida de campo 300 Significant learning Competencies Field trip Within the framework of the educational proposal of the degree in Social Sciences (LCS from now on) of the Antonio Nariño University, field trips (SC from now on) are usually organized, at least once a year, this being an important and innovative in the training of students. It should also be mentioned that these scenarios make it possible to improve teaching processes for the training of future graduates by being able to visit other scenarios that are part of their daily lives. In this sense, different departments have been visited, for example, Boyacá 2017 II, Putumayo 2018 I, Santander 2018 II, among others. En el marco de la propuesta educativa de la licenciatura en Ciencias Sociales (LCS en adelante) de la universidad Antonio Nariño, habitualmente se organizan salidas de campo (SC en adelante), por lo menos una vez al año, siendo ésta una estrategia importante e innovadora en la formación de los estudiantes. Hay que mencionar, además, que estos escenarios posibilitan el mejoramiento de los procesos de enseñanza para la formación de los futuros licenciados al poder visitar otros escenarios que son de su cotidianidad. En ese sentido, se han visitado diferentes departamentos, por ejemplo, Boyacá 2017 II, Putumayo 2018 I, Santander 2018 II, entre otros. Licenciado(a) en Ciencias Sociales Pregrado Presencial Monografía 2022-04-28T19:49:08Z 2022-04-28T19:49:08Z 2021-11-24 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6352 Arendt, H., Cruz, M., & Novales, R. G. (1993). La condición humana (Vol. 306). Barcelona: Paidós. Arteaga, V. H. (2019). Construcción de saberes ancestrales en contextos interculturales: las migraciones urbanas de los Emberá Chamí. UNIVERSIDAD NACIONAL ABIERTA Y A DISTANCIA Ángeles Ñiquén, C. R. (2020). Motivación y el aprendizaje significativo de los estudiantes de educación superior del Centro de Asesoría San Marcos, Lima 2019 Ávila, L. R., & Cortés, J. A. (2017). La Sistematización De Experiencias Educativas. Una Experiencia Con Docentes Universitarios. European Scientific Journal, 13(4), 137–153. Azogue, J. G., & Barrera, H. M. B. (2020). La motivación intrínseca en el aprendizaje significativo. Polo del conocimiento, 5(46), 99–116. Betancur, L. F. B. (2019). La condición humana como política de la vida. Ciudad Paz-ando, 12, 56–66. Betancourt, D. (2004). Memoria individual, memoria colectiva y memoria histórica : lo secreto y lo escondido. Red de Bibliotecas Virtuales de CLACSO, 125 - 154. Belavi, G., & Murillo Torrecilla, F. J. (2016). Educación, democracia y justicia social. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social (RIEJS) Bianchi, R., Araya, F., & González, E. (2021). La Geografía como ciencia educativa, un enfoque desde el paisaje sistémico. Revista Geográfica, 33–47. Bonet-Morón, J., Reina-Aranza, Y., & Ricciulli-Marin, D. (2020). Movimientos sociales y desarrollo económico en Chocó, Colombia. Estudios Gerenciales, 36(155), 127-140. https://doi.org/10.18046/j.estger.2020.155.3338 instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Licenciatura en Ciencias Sociales Facultad de Educación Bogotá - Sur |
spellingShingle | Aprendizaje significativo Competencias salida de campo 300 Significant learning Competencies Field trip Bareño Rocha, Juan Esteban La salida de campo chocó 2019 - I como estrategia para el desarrollo del aprendizaje significativo en la licenciatura en ciencias sociales: sistematización |
title | La salida de campo chocó 2019 - I como estrategia para el desarrollo del aprendizaje significativo en la licenciatura en ciencias sociales: sistematización |
title_full | La salida de campo chocó 2019 - I como estrategia para el desarrollo del aprendizaje significativo en la licenciatura en ciencias sociales: sistematización |
title_fullStr | La salida de campo chocó 2019 - I como estrategia para el desarrollo del aprendizaje significativo en la licenciatura en ciencias sociales: sistematización |
title_full_unstemmed | La salida de campo chocó 2019 - I como estrategia para el desarrollo del aprendizaje significativo en la licenciatura en ciencias sociales: sistematización |
title_short | La salida de campo chocó 2019 - I como estrategia para el desarrollo del aprendizaje significativo en la licenciatura en ciencias sociales: sistematización |
title_sort | la salida de campo choco 2019 i como estrategia para el desarrollo del aprendizaje significativo en la licenciatura en ciencias sociales sistematizacion |
topic | Aprendizaje significativo Competencias salida de campo 300 Significant learning Competencies Field trip |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6352 |
work_keys_str_mv | AT barenorochajuanesteban lasalidadecampochoco2019icomoestrategiaparaeldesarrollodelaprendizajesignificativoenlalicenciaturaencienciassocialessistematizacion |