El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __
The purpose of this investigation was to determine the self concept of six students from cycle four with hearing impairment from Bogota, D.C. This purpose was accomplished, with a theoretical approach exposing featured authors, developing under the qualitative approach and a case study in order to c...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6272 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812648703527223296 |
---|---|
author | Garay Garay, Laura Camila Rivera Benitez, Carol Ximena |
author2 | Moreno Sanchez, Gabriel Enrique |
author_facet | Moreno Sanchez, Gabriel Enrique Garay Garay, Laura Camila Rivera Benitez, Carol Ximena |
author_sort | Garay Garay, Laura Camila |
collection | DSpace |
description | The purpose of this investigation was to determine the self concept of six students from cycle four with hearing impairment from Bogota, D.C. This purpose was accomplished, with a theoretical approach exposing featured authors, developing under the qualitative approach and a case study in order to comprehend and obtain details about self concept from the instrument CAG. The results were obtained through scores of the five dimensions of self concept physical, social, family, intellectual, and personal. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-6272 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2022 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-62722024-10-09T23:31:58Z El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __ Garay Garay, Laura Camila Rivera Benitez, Carol Ximena Moreno Sanchez, Gabriel Enrique Autoconcepto Dimensiones Discapacidad Ciclo cuatro 150 Selfconcept Dimensions Disability The purpose of this investigation was to determine the self concept of six students from cycle four with hearing impairment from Bogota, D.C. This purpose was accomplished, with a theoretical approach exposing featured authors, developing under the qualitative approach and a case study in order to comprehend and obtain details about self concept from the instrument CAG. The results were obtained through scores of the five dimensions of self concept physical, social, family, intellectual, and personal. El objetivo de esta investigación fue determinar el autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva de la ciudad de Bogotá, D.C. Este objetivo se logró, con un enfoque teórico exponiendo autores destacados, desarrollándose bajo el enfoque cualitativo y un estudio de caso con el fin de comprender y obtener detalles sobre el autoconcepto desde el instrumento CAG. Los resultados se obtuvieron por medio de puntuaciones de las cinco dimensiones del autoconcepto, físico, social, familiar, intelectual y personal. Psicólogo(a) Pregrado Presencial Proyecto 2022-04-09T13:38:48Z 2022-04-09T13:38:48Z 2021-11-26 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6272 Abadi, S. (2014). Transiciones: El Modelo Terapéutico de D.W. Winnicott. Cauces Editores. Bandura, A. (1969). Principles of behavior modification. New York: Holt, Rinehart and Winston Bandura, A. (1978). The Self System in Reciprocal Determinism. American Psychologist. Madrid: Alianza Editorial, S.A. (1981). Cabezas, R. Compartiendo algunas reflexiones sobre la inclusión educativa de personas sordas – Cultura Sorda. (2014.). Recuperado 12 de marzo de 2021, de https://cultura-sorda.org/compartiendoalgunas-reflexiones-sobre-la-inclusion-educativa-de-personas-sordas/ Congreso de la República de Colombia. (2006,06 de septiembre). Ley 1090. Por la cual se reglamenta el ejercicio de la profesión de Psicología, se dicta el Código Deontológico y Bioético y otras disposiciones. Eva-función pública. https://www.funcionpublica.gov.co/eva/gestornormativo/norma.php?i=66205 Consejería de educación. (S.F). Manual de atención al alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo derivadas de discapacidad auditiva. Recuperado 8 de marzo de 2021, de https://sid.usal.es/idocs/F8/FDO23840/apoyo_educativo_discapacidad_auditiva.pdf Cuestionario de autoconcepto CAG (2001). Decreto 1421 (2017). Por el cual se reglamenta en el marco de la educación inclusiva la atención educativa a la población con discapacidad. Ministerio de Educación Nacional. Delgado Egido, B. (2009). Psicología del desarrollo: desde la infancia a la vejez. Volumen 2. McGrawHill España. https://ezproxy.uan.edu.co:2830/es/ereader/bibliouan/50174?page=1 Fernández, A. R. (2013).Autoconcepto físico y bienestar/ malestar psicológico en la adolescencia. 5. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Bogotá D.C Universidad Antonio Nariño Psicología Facultad de Psicología Bogotá - Sur |
spellingShingle | Autoconcepto Dimensiones Discapacidad Ciclo cuatro 150 Selfconcept Dimensions Disability Garay Garay, Laura Camila Rivera Benitez, Carol Ximena El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __ |
title | El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __ |
title_full | El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __ |
title_fullStr | El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __ |
title_full_unstemmed | El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __ |
title_short | El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __ |
title_sort | el autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro con discapacidad auditiva de la ciudad de bogota d c |
topic | Autoconcepto Dimensiones Discapacidad Ciclo cuatro 150 Selfconcept Dimensions Disability |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6272 |
work_keys_str_mv | AT garaygaraylauracamila elautoconceptodeseisestudiantesdeciclocuatrocondiscapacidadauditivadelaciudaddebogotadc AT riverabenitezcarolximena elautoconceptodeseisestudiantesdeciclocuatrocondiscapacidadauditivadelaciudaddebogotadc |