El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __

The purpose of this investigation was to determine the self concept of six students from cycle four with hearing impairment from Bogota, D.C. This purpose was accomplished, with a theoretical approach exposing featured authors, developing under the qualitative approach and a case study in order to c...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Garay Garay, Laura Camila, Rivera Benitez, Carol Ximena
Other Authors: Moreno Sanchez, Gabriel Enrique
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2022
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6272
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812648703527223296
author Garay Garay, Laura Camila
Rivera Benitez, Carol Ximena
author2 Moreno Sanchez, Gabriel Enrique
author_facet Moreno Sanchez, Gabriel Enrique
Garay Garay, Laura Camila
Rivera Benitez, Carol Ximena
author_sort Garay Garay, Laura Camila
collection DSpace
description The purpose of this investigation was to determine the self concept of six students from cycle four with hearing impairment from Bogota, D.C. This purpose was accomplished, with a theoretical approach exposing featured authors, developing under the qualitative approach and a case study in order to comprehend and obtain details about self concept from the instrument CAG. The results were obtained through scores of the five dimensions of self concept physical, social, family, intellectual, and personal.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-6272
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2022
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-62722024-10-09T23:31:58Z El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __ Garay Garay, Laura Camila Rivera Benitez, Carol Ximena Moreno Sanchez, Gabriel Enrique Autoconcepto Dimensiones Discapacidad Ciclo cuatro 150 Selfconcept Dimensions Disability The purpose of this investigation was to determine the self concept of six students from cycle four with hearing impairment from Bogota, D.C. This purpose was accomplished, with a theoretical approach exposing featured authors, developing under the qualitative approach and a case study in order to comprehend and obtain details about self concept from the instrument CAG. The results were obtained through scores of the five dimensions of self concept physical, social, family, intellectual, and personal. El objetivo de esta investigación fue determinar el autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva de la ciudad de Bogotá, D.C. Este objetivo se logró, con un enfoque teórico exponiendo autores destacados, desarrollándose bajo el enfoque cualitativo y un estudio de caso con el fin de comprender y obtener detalles sobre el autoconcepto desde el instrumento CAG. Los resultados se obtuvieron por medio de puntuaciones de las cinco dimensiones del autoconcepto, físico, social, familiar, intelectual y personal. Psicólogo(a) Pregrado Presencial Proyecto 2022-04-09T13:38:48Z 2022-04-09T13:38:48Z 2021-11-26 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6272 Abadi, S. (2014). Transiciones: El Modelo Terapéutico de D.W. Winnicott. Cauces Editores. Bandura, A. (1969). Principles of behavior modification. New York: Holt, Rinehart and Winston Bandura, A. (1978). The Self System in Reciprocal Determinism. American Psychologist. Madrid: Alianza Editorial, S.A. (1981). Cabezas, R. Compartiendo algunas reflexiones sobre la inclusión educativa de personas sordas – Cultura Sorda. (2014.). Recuperado 12 de marzo de 2021, de https://cultura-sorda.org/compartiendoalgunas-reflexiones-sobre-la-inclusion-educativa-de-personas-sordas/ Congreso de la República de Colombia. (2006,06 de septiembre). Ley 1090. Por la cual se reglamenta el ejercicio de la profesión de Psicología, se dicta el Código Deontológico y Bioético y otras disposiciones. Eva-función pública. https://www.funcionpublica.gov.co/eva/gestornormativo/norma.php?i=66205 Consejería de educación. (S.F). Manual de atención al alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo derivadas de discapacidad auditiva. Recuperado 8 de marzo de 2021, de https://sid.usal.es/idocs/F8/FDO23840/apoyo_educativo_discapacidad_auditiva.pdf Cuestionario de autoconcepto CAG (2001). Decreto 1421 (2017). Por el cual se reglamenta en el marco de la educación inclusiva la atención educativa a la población con discapacidad. Ministerio de Educación Nacional. Delgado Egido, B. (2009). Psicología del desarrollo: desde la infancia a la vejez. Volumen 2. McGrawHill España. https://ezproxy.uan.edu.co:2830/es/ereader/bibliouan/50174?page=1 Fernández, A. R. (2013).Autoconcepto físico y bienestar/ malestar psicológico en la adolescencia. 5. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Bogotá D.C Universidad Antonio Nariño Psicología Facultad de Psicología Bogotá - Sur
spellingShingle Autoconcepto
Dimensiones
Discapacidad
Ciclo cuatro
150
Selfconcept
Dimensions
Disability
Garay Garay, Laura Camila
Rivera Benitez, Carol Ximena
El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __
title El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __
title_full El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __
title_fullStr El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __
title_full_unstemmed El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __
title_short El autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro, con discapacidad auditiva, de la ciudad de Bogotá, D.C __
title_sort el autoconcepto de seis estudiantes de ciclo cuatro con discapacidad auditiva de la ciudad de bogota d c
topic Autoconcepto
Dimensiones
Discapacidad
Ciclo cuatro
150
Selfconcept
Dimensions
Disability
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6272
work_keys_str_mv AT garaygaraylauracamila elautoconceptodeseisestudiantesdeciclocuatrocondiscapacidadauditivadelaciudaddebogotadc
AT riverabenitezcarolximena elautoconceptodeseisestudiantesdeciclocuatrocondiscapacidadauditivadelaciudaddebogotadc
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros