Diseño documental de un sistema de gestión de seguridad y salud en el trabajo para la empresa QAP INDUSTRY SAS

Cazaoferta is a “Llanera” company, founded in 2020, an e-commerce company, specialized in selling online products at web page; with several categories, offers very good prices, and electronic payment, and payment upon delivery benefits of. It was carried out a study of online shopping habits, a situ...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hernández Barrera, María Paula
Other Authors: Saldaña Requiniva, Daniela
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2022
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6086
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647217228414976
author Hernández Barrera, María Paula
author2 Saldaña Requiniva, Daniela
author_facet Saldaña Requiniva, Daniela
Hernández Barrera, María Paula
author_sort Hernández Barrera, María Paula
collection DSpace
description Cazaoferta is a “Llanera” company, founded in 2020, an e-commerce company, specialized in selling online products at web page; with several categories, offers very good prices, and electronic payment, and payment upon delivery benefits of. It was carried out a study of online shopping habits, a situational diagnosis of the company through the application of diagnostic matrices, and an e-marketing plan wasgenerated. It was found that Cazaoferta.co is in the right sector, with great growth, in the right segments, not very well positioned, lacking to expand categories and products, but it needs to implement strategies that allow to take advantage of market opportunities. The market study showed that there is good penetration in the online market; The buyers are mostly not very frequent but have a with high access to technologies and payment tools. The proposed strategies were based on improving thepositioning of the causaoferta.co brand, market penetration, expanding product categories, strengthening logistics and technology, to be applied in the company to increase growth possibilities.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-6086
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2022
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-60862024-10-09T22:46:14Z Diseño documental de un sistema de gestión de seguridad y salud en el trabajo para la empresa QAP INDUSTRY SAS Hernández Barrera, María Paula Saldaña Requiniva, Daniela Sociodemográfico Salud, sistema Sistema Decreto Resolución Sociodemographic Health system system Resolution Cazaoferta is a “Llanera” company, founded in 2020, an e-commerce company, specialized in selling online products at web page; with several categories, offers very good prices, and electronic payment, and payment upon delivery benefits of. It was carried out a study of online shopping habits, a situational diagnosis of the company through the application of diagnostic matrices, and an e-marketing plan wasgenerated. It was found that Cazaoferta.co is in the right sector, with great growth, in the right segments, not very well positioned, lacking to expand categories and products, but it needs to implement strategies that allow to take advantage of market opportunities. The market study showed that there is good penetration in the online market; The buyers are mostly not very frequent but have a with high access to technologies and payment tools. The proposed strategies were based on improving thepositioning of the causaoferta.co brand, market penetration, expanding product categories, strengthening logistics and technology, to be applied in the company to increase growth possibilities. Cazaoferta es una empresa Llanera, fundada en el año 2020, una empresa de ecommerce, especializada en la venta de productos en línea en una página web, con diversas categorías, a precios muy buenos, y con beneficios de pago electrónico y pagocontra entrega. Se realizó un estudio de hábitos de compra en línea, un diagnóstico situacional de la empresa a través de la aplicación de matrices de diagnóstico, y se generó un plan de e-marketing. Se encontró que Cazaoferta.co está en el sector apropiado, con un gran crecimiento, en los segmentos adecuados, no muy bien posicionada, faltando ampliar categorías y productos, pero necesita implementar estrategias que permitan aprovechar las oportunidades en el mercado. El estudio de mercados mostró que existe una buena penetración en el mercado en línea, con compradores, aunque en su mayoría no muy frecuentes, con buen acceso a tecnologías y medios de pago. Las estrategias propuestas se basaron en mejorar el posicionamientode la marca cazaoferta.co, la penetración en el mercado, la ampliación de las categoríasde productos, el fortalecimiento logístico y tecnológico, para ser aplicadas en la empresa y aumentar las posibilidades de crecimiento. Ingeniero(a) Industrial Pregrado Presencial Monografía 2022-03-04T20:18:54Z 2022-03-04T20:18:54Z 2021-11-25 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6086 Acosta Guzmán, L., Galindo Ramírez, J. P., & Ipia Díaz. (2020). Diseño plan de marketing digital para aplicar a la compañía Sedatech S.A.S en el periodo 2021. Trabajo de grado Administración de Empresas. Cali: Fundación Universitaria Panamericana. Recuperado el 01 de ago de 2021, de https://repositoriocrai.ucompensar.edu.co/handle/compensar/114 Advenio strategy. (2015). Cómo analizar el entorno y los factores externos que influyen en tu modelo de negocio. Recuperado el 18 de Abr de 2021, de Advenio strategy & business design: https://advenio.es/como-analizar-el-entorno-y-los-factores-externos-queinfluyen-en-tu-modelo-de-negocio/ American Psychological Association. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (6 ed.). (M. G. Frías, Trad.) México, México: El ManualModerno. Barrientos Felipe, F. P. (ene de 2017). Marketing + internet = e-commerce: oportunidades y desafíos. Revista Finanzas y Política Económica, 9. Universidad Católica de Colombia.Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas. ene-2017, 41-46. Recuperado el 01de ago de 201, de https://repository.ucatolica.edu.co/handle/10983/16905 Barrionuevo B, S., Ordoñez V, L., & Espinoza M, S. (2018). Plan de marketing para el desarrollo de canal e-commerce en la empresa Fashion club cía. ltda. Guayaquil, Ecuador: Universidad Laica Vicente Rocafuerte. Recuperado el 01 de sep de 2021, dehttps://www.eumed.net/rev/oel/2018/09/marketing-desarrollo-empresa.html Becerra, J. (08 de feb de 2021). Ecommerce: La pandemia disparó el comercio electrónico 112 enColombia y continuara en 2021. Recuperado el 19 de abr de 2021, de America retail: https://www.america-retail.com/ecommerce/ecommerce-la-pandemiadisparo-el-comercio-electronico-en-colombia-y-continuara-en-2021/ Betancur Gálvez, C. (17 de ene de 2021). 11 Tendencias de Ecommerce Para el 2021 Recuperado el 19 de abr de 2021, de BTO Digital: https://btodigital.com/tendencias-ecommerce-2021/ Bhatti, A., Akram H, H., & et al. (2020). E-commerce trends during COVID-19 Pandemic. International Journal of Future Generation Communication and Networking. Vol. 13,No. 2, 1449-1452. Recuperado el 19 de abr de 2021, de https://lovacky.eu/ws/medialibrary/8291b8bb61d0458d9bec753432dc4842/qualitativepaper.pdf Borgoglio , N. (2019). Plan de Marketing: “E-Commerce MIDEA”. Buenos Aires: Universidad San Andres. Recuperado el 10 de sep de 2021, de https://repositorio.udesa.edu.ar/jspui/bitstream/10908/16780/1/%5bP%5d%20%5bW%5d %20M.%20Mar.%20Borgoglio,%20Natalia.pdf Calderón Hernández, G., & Et al. (2017). La generación de conocimiento en estrategia organizacional en Colombia. Medellín: Universidad Sergio Arboleda. Recuperado el 13de may de 2021, https://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/handle/11232/968/La%20generaci 113 ón %20de%20conocimiento.pdf?sequence=1&isAllowed=y instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Ingeniería Industrial Facultad de Ingeniería Industrial Villavicencio
spellingShingle Sociodemográfico
Salud, sistema
Sistema
Decreto
Resolución
Sociodemographic
Health
system
system
Resolution
Hernández Barrera, María Paula
Diseño documental de un sistema de gestión de seguridad y salud en el trabajo para la empresa QAP INDUSTRY SAS
title Diseño documental de un sistema de gestión de seguridad y salud en el trabajo para la empresa QAP INDUSTRY SAS
title_full Diseño documental de un sistema de gestión de seguridad y salud en el trabajo para la empresa QAP INDUSTRY SAS
title_fullStr Diseño documental de un sistema de gestión de seguridad y salud en el trabajo para la empresa QAP INDUSTRY SAS
title_full_unstemmed Diseño documental de un sistema de gestión de seguridad y salud en el trabajo para la empresa QAP INDUSTRY SAS
title_short Diseño documental de un sistema de gestión de seguridad y salud en el trabajo para la empresa QAP INDUSTRY SAS
title_sort diseno documental de un sistema de gestion de seguridad y salud en el trabajo para la empresa qap industry sas
topic Sociodemográfico
Salud, sistema
Sistema
Decreto
Resolución
Sociodemographic
Health
system
system
Resolution
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6086
work_keys_str_mv AT hernandezbarreramariapaula disenodocumentaldeunsistemadegestiondeseguridadysaludeneltrabajoparalaempresaqapindustrysas
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros