Diseño del plan de mercadeo Hostal Cheva

The proposal to create a marketing plan for THE CHEVA HOSTEL in the municipality of Jericó, Cheva sector was designed in order to cover the tourist market of the province of Valderrama, reaching customers through methods and digital communication, taking advantage of benefits that they are in favor...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Paredes Vargas, Karen Emir
Other Authors: Barriga, Claudia Lilian
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2022
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6067
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647086044217344
author Paredes Vargas, Karen Emir
author2 Barriga, Claudia Lilian
author_facet Barriga, Claudia Lilian
Paredes Vargas, Karen Emir
author_sort Paredes Vargas, Karen Emir
collection DSpace
description The proposal to create a marketing plan for THE CHEVA HOSTEL in the municipality of Jericó, Cheva sector was designed in order to cover the tourist market of the province of Valderrama, reaching customers through methods and digital communication, taking advantage of benefits that they are in favor of the industry like the internet. This is developed through the descriptive research method because in it the direct and indirect competences of the establishment will be studied, taking into account the data collection 10 that will be done through field work that will facilitate the proper development of the research, finally With the information already collected, strategies are formulated that can be applied in the establishment, and in turn action plans and follow-up controls are drawn up that will allow a positive approach to the marketing plan.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-6067
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2022
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-60672024-10-09T22:43:03Z Diseño del plan de mercadeo Hostal Cheva Paredes Vargas, Karen Emir Barriga, Claudia Lilian Marketing Competencia Posicionamiento Hostal Provincia Marketing Competence Positioning lodging house Province The proposal to create a marketing plan for THE CHEVA HOSTEL in the municipality of Jericó, Cheva sector was designed in order to cover the tourist market of the province of Valderrama, reaching customers through methods and digital communication, taking advantage of benefits that they are in favor of the industry like the internet. This is developed through the descriptive research method because in it the direct and indirect competences of the establishment will be studied, taking into account the data collection 10 that will be done through field work that will facilitate the proper development of the research, finally With the information already collected, strategies are formulated that can be applied in the establishment, and in turn action plans and follow-up controls are drawn up that will allow a positive approach to the marketing plan. La propuesta de crear un plan de marketing para EL HOSTAL CHEVA del municipio de Jericó, sector Cheva fue diseñado con el fin de abarcar el mercado turístico de la provincia de Valderrama, llegando a los clientes por medio de métodos y comunicación digital, aprovechando beneficios que están a favor de la industria como el internet. Este de desarrolla mediante el método de investigación descriptiva pues en el mismo se estudiarán las competencias directas e indirectas del establecimiento, teniendo en cuenta la recopilación de datos que se hará por medio de un trabajo de campo que facilitara el buen desarrollo de la investigación, finalmente con la información ya antes recopilada se formulan estrategias que podrán ser aplicadas en el establecimiento, y a su vez se elaboran planes de acción y controles de seguimiento que permitirán darle un enfoque positivo al plan de marketing. Profesional en Hotelería y Turismo Pregrado Presencial Monografía 2022-03-02T22:36:56Z 2022-03-02T22:36:56Z 2021-11-29 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6067 Acasio , O. J., Aldana, D. E., & Urango, A. F. (2018). PLAN DE MARKETING DIGITAL PARA LA EMPRESA PLAYA STAR S.A.S DEL. Monteria. Obtenido de file:///C:/Users/pared/AppData/Local/Temp/Temp1_Trabajo%20de%20Grado%20 Karen.zip/2018_plan_marketing_digital%20soporte%202.pdf Aguayo, E. (2018). Conceptos basicos de turismo y su impacto. Obtenido de http://www.usc.es/economet/Guia-tema3-turismo.pdf Aguila , T. R., & Llerena , G. (2016). Plan de Marketing Para el Hotel Boutique "El Escalon" De la Ciudad de Guayaquil. Guayaquil. Obtenido de http://repositorio.ucsg.edu.ec/bitstream/3317/5572/1/T-UCSG-PRE-ESP-CIM150.pdf Aplicada, E. (27 de Marzo de 2019). 2019: ¿Cuántas empresas hay en Colombia? Obtenido de http://economiaaplicada.co/index.php/10-noticias/1493-2019-cuantas-empresashay-en-colombia Boyaca, G. d. (2020). La Provincia de Valderrama también quiere ser turística. Obtenido de https://www.boyaca.gov.co/la-provincia-de-valderrama-tambien-quiere-serturistica/ Calderon, D. D., & Pedraza , L. M. (2018). CARACTERIZACION DE PRESTADORES DE SERVICIO TURISTICOS DEL DEPARTAMENTO DE BOYACA FASE DOS: CASO PROVINCIA DE VALDERRAMA. Duitama. CITUR. (2020). Flujo de Turistas. Obtenido de http://www.citur.gov.co/estadisticas/df_viajeros_ciudad_destino/all/2#gsc.tab=0 Cotelco, & Mincomercio. (2016). Norma Tecnica NTSH Sectorial Colombiana 013 Hostales requisito de planta y servicio. Bogota: ICONTEC. Obtenido de https://www.mincit.gov.co/CMSPages/GetFile.aspx?guid=0bd2271f-3be7-4262- 8952-6a077b284020 Cruz , P. (2017). Investigación y Diseño de un Plan De Marketing para el Hotel. San Jose del Guaviare. Obtenido de file:///C:/Users/pared/AppData/Local/Temp/Temp1_Trabajo%20de%20Grado%20 Karen.zip/plan%20de%20marketing%20soporte%203.pdf Millet, O. F. (2018). La imagen de un destinoturistico como herramienta de marketing. Bogota. Obtenido de file:///C:/Users/Hogar/Downloads/DialnetLaImagenDeUnDestinoTuristicoComoHerramientaDeMarke-482050.pdf instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Hoteleria y Turismo Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Duitama
spellingShingle Marketing
Competencia
Posicionamiento
Hostal
Provincia
Marketing
Competence
Positioning
lodging house
Province
Paredes Vargas, Karen Emir
Diseño del plan de mercadeo Hostal Cheva
title Diseño del plan de mercadeo Hostal Cheva
title_full Diseño del plan de mercadeo Hostal Cheva
title_fullStr Diseño del plan de mercadeo Hostal Cheva
title_full_unstemmed Diseño del plan de mercadeo Hostal Cheva
title_short Diseño del plan de mercadeo Hostal Cheva
title_sort diseno del plan de mercadeo hostal cheva
topic Marketing
Competencia
Posicionamiento
Hostal
Provincia
Marketing
Competence
Positioning
lodging house
Province
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6067
work_keys_str_mv AT paredesvargaskarenemir disenodelplandemercadeohostalcheva
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros