Los consumidores cara a cara con los mensajes : El efecto cereal y el sexo como promesa de venta

The following article is a reflection in which the expression Cereal Effect is proposed by the author to characterize those marketing campaigns that succeed in affecting consumer`sdecisions throughout whole generations by offering gifts, presents and/or toys to children to attract their attention an...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bermúdez Castillo, Jairo A.
Format: Artículo revisado por pares
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2021
Subjects:
Online Access:http://revistas.uan.edu.co/index.php/nodo/article/view/30
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5521
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812648068414177280
author Bermúdez Castillo, Jairo A.
author_facet Bermúdez Castillo, Jairo A.
author_sort Bermúdez Castillo, Jairo A.
collection DSpace
description The following article is a reflection in which the expression Cereal Effect is proposed by the author to characterize those marketing campaigns that succeed in affecting consumer`sdecisions throughout whole generations by offering gifts, presents and/or toys to children to attract their attention and assuring their loyalty in the long run, just as sexist iconographytargeted towards adult population takes advantage of affective demands to turn to the promise of sex as the main strategy. The article then invites schools and universities to educatetheir students in communication, advertisement and media management with responsibility so the messages conveyed are creative, fun and educative, replacing sexist iconography with new more-emotional schemes to reach target audiences
format Artículo revisado por pares
id repositorio.uan.edu.co-123456789-5521
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2021
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-55212024-10-09T23:10:53Z Los consumidores cara a cara con los mensajes : El efecto cereal y el sexo como promesa de venta Bermúdez Castillo, Jairo A. Cereal Effect sexist iconography Behaviorism media Efecto cereal iconografía sexista conductismo medios The following article is a reflection in which the expression Cereal Effect is proposed by the author to characterize those marketing campaigns that succeed in affecting consumer`sdecisions throughout whole generations by offering gifts, presents and/or toys to children to attract their attention and assuring their loyalty in the long run, just as sexist iconographytargeted towards adult population takes advantage of affective demands to turn to the promise of sex as the main strategy. The article then invites schools and universities to educatetheir students in communication, advertisement and media management with responsibility so the messages conveyed are creative, fun and educative, replacing sexist iconography with new more-emotional schemes to reach target audiences Artículo en el que se propone la expresión efecto cereal para caracterizar las campañas publicitarias que logran gran efecto a largo plazo, es decir, a través de generaciones. Estrategias de Marketing que se basan en la oferta de regalos (sorpresas, juguetes) cuando se trata de captar como consumidores a los niños; y en la iconografía sexista, cuando se trata de captar la atención de los adultos, aprovechándose de sus necesidades afectivas, y sustentándose en el sexo como promesa de venta. La reflexión invita a la academia a formar con responsabilidad a comunicadores, publicistas y futuros encargados de los medios, para que los mensajes sean creativos, divertidos y educacionales; reemplazando la iconografía sexista por nuevas maneras de llegar emocionalmente a un grupo objetivo. 2021-11-10T00:59:57Z 2021-11-10T00:59:57Z 2009-12-14 Artículo revisado por pares info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 info:eu-repo/semantics/article http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://revistas.uan.edu.co/index.php/nodo/article/view/30 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5521 spa http://revistas.uan.edu.co/index.php/nodo/article/view/30/23 Acceso abierto Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf Universidad Antonio Nariño 2346-092X 1909-3888 REVISTA NODO; Vol. 4 Núm. 7 (2009); 35 - 46
spellingShingle Cereal Effect
sexist iconography
Behaviorism
media
Efecto cereal
iconografía sexista
conductismo
medios
Bermúdez Castillo, Jairo A.
Los consumidores cara a cara con los mensajes : El efecto cereal y el sexo como promesa de venta
title Los consumidores cara a cara con los mensajes : El efecto cereal y el sexo como promesa de venta
title_full Los consumidores cara a cara con los mensajes : El efecto cereal y el sexo como promesa de venta
title_fullStr Los consumidores cara a cara con los mensajes : El efecto cereal y el sexo como promesa de venta
title_full_unstemmed Los consumidores cara a cara con los mensajes : El efecto cereal y el sexo como promesa de venta
title_short Los consumidores cara a cara con los mensajes : El efecto cereal y el sexo como promesa de venta
title_sort los consumidores cara a cara con los mensajes el efecto cereal y el sexo como promesa de venta
topic Cereal Effect
sexist iconography
Behaviorism
media
Efecto cereal
iconografía sexista
conductismo
medios
url http://revistas.uan.edu.co/index.php/nodo/article/view/30
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5521
work_keys_str_mv AT bermudezcastillojairoa losconsumidorescaraacaraconlosmensajeselefectocerealyelsexocomopromesadeventa
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros