De un pensar racional a un pensar phronético: una idea de educación desde Paul Ricœur
Nowadays school strives for developing thinking abilities aiming a critical and autonomous reason to build a good responsibility sense. But these efforts have formed selfish and calculating youths. This kind of education takes young people to lose his freedom and his self-identity form the selfish a...
Saved in:
Main Author: | Prieto Galindo, Fredy Hernán |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/281 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5267 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
- Similar Items
-
De un pensar racional a un pensar phronético: una idea de educación desde Paul Ricœur
By: Prieto Galindo, Fredy Hernán
Published: (2011) -
De un pensar racional a un pensar phronético: una idea de educación desde Paul Ricœur
By: Prieto Galindo, Fredy Hernán
Published: (2011) -
Heidegger, una aproximación a la relación: pensar, ser, lenguaje y educación
By: Castro Robles, Yury Andrea
Published: (2021) -
Alternativas de mejoramiento de la autonomía financiera del municipio de San Rafael Antioquia, de acuerdo con la categorización, el desempeño fiscal y la solvencia financiera.
By: Velasquez Salazar, Heydy Tatiana, et al.
Published: (2021) -
Fortalecimiento del pensamiento crítico de estudiantes de educación media. Una experiencia desde el aula de matemáticas en el marco de la pandemia COVID 19
By: Jiménez Cortes, Yasmín
Published: (2022)