Oportunidades de negocio para la empresa Accesorios y Válvulas Apolo S.A.S, en el país del Ecuador

The growth of Latin American countries has opened the door to the continuous development of companies, since it encourages and imposes new rules of adaptation and work; that also end up being actors and factors, for the construction of a vision of the future, aligned to the immersion in internationa...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Cruz Rubiano, Karina
Other Authors: Avilés Rangel, Daniel Mauricio
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2021
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/4560
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647083333648384
author Cruz Rubiano, Karina
author2 Avilés Rangel, Daniel Mauricio
author_facet Avilés Rangel, Daniel Mauricio
Cruz Rubiano, Karina
author_sort Cruz Rubiano, Karina
collection DSpace
description The growth of Latin American countries has opened the door to the continuous development of companies, since it encourages and imposes new rules of adaptation and work; that also end up being actors and factors, for the construction of a vision of the future, aligned to the immersion in international markets. Identification of business ideas. Consequently, the research work entitled, business opportunities in Ecuador for the company APOLO SAS accessories and valves, is focused on finding business growth opportunities for the company Apolo in the country of Ecuador, based on theoretical and documentary aspects, which demonstrate the relevance of investing in the Ecuadorian market and eliminating the participation of third parties, to establish a work team in direct contact with the market and its needs.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-4560
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2021
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-45602024-10-09T22:42:16Z Oportunidades de negocio para la empresa Accesorios y Válvulas Apolo S.A.S, en el país del Ecuador Cruz Rubiano, Karina Avilés Rangel, Daniel Mauricio Competitividad Posicionamiento Oportunidad de negocio desarrollo económico crecimiento empresa descentralización equipo Business opportunity competitiveness economic development growth company positioning decentralization team. The growth of Latin American countries has opened the door to the continuous development of companies, since it encourages and imposes new rules of adaptation and work; that also end up being actors and factors, for the construction of a vision of the future, aligned to the immersion in international markets. Identification of business ideas. Consequently, the research work entitled, business opportunities in Ecuador for the company APOLO SAS accessories and valves, is focused on finding business growth opportunities for the company Apolo in the country of Ecuador, based on theoretical and documentary aspects, which demonstrate the relevance of investing in the Ecuadorian market and eliminating the participation of third parties, to establish a work team in direct contact with the market and its needs. El crecimiento de los países latinoamericanos ha abierto la puerta al desarrollo continuo de las empresas, ya que incentiva e impone nuevas reglas de adaptación y trabajo; que también terminan siendo actores y factores, para la construcción de una visión de futuro, alineada a la inmersión en los mercados internacionales. Identificación de ideas comerciales. Por consiguiente, el trabajo de investigación titulado, oportunidades de negocio en Ecuador para la empresa Accesorios y Válvulas APOLO S.A.S., está enfocado en encontrar oportunidades de crecimiento empresarial para la empresa Apolo en el país de Ecuador, con base en aspectos teóricos y documentales, que demuestran la relevancia de invertir en el mercado ecuatoriano y eliminar la participación de terceros, para establecer un equipo de trabajo en contacto directo con el mercado y sus necesidades. Profesional en Comercio Internacional Pregrado Presencial 2021-08-10T14:16:09Z 2021-08-10T14:16:09Z 2021-06-08 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/4560 Bernal Torres, C. A. (2010). Metodología de la Investigación: administración, economía, humanidades y ciencias sociales. Colombia, Ed. PEARSON EDUCACIÓN. Brunet, I. & Belzunegui, Á. (2000). Empresa y estrategia en la perspectiva de la competencia global. España: Editorial Ariel. Canals, J. (1994). La internacionalización de la empresa: cómo evaluar la penetración en mercados exteriores. España: McGraw-Hill Castro Jaén W. (2020). Manual de exportaciones: Dirección Nacional de Promoción de Exportaciones. Recuperado de: https://www.mici.gob.pa/uploads/media_ficheros/2020/02/2/comercioexterior/exportaciones/documentos/manual-de-promocion-de-exportaciones.pdf Drucker, P. F. & Nakauchi, I. (1997). Drucker habla sobre Asia: diálogo entre Peter Drucker e Isao Nakauchi. Bogotá: Norma. Melendez Flores R. (2008). Iidentificación de oportunidades de mercado en el segmento de consumidoras de bajos ingresos (COBIS). México D.F.; Instituto Politécnico Nacional. Recuperado de: https://tesis.ipn.mx/bitstream/handle/123456789/4048/IDENTOPORTUNIDADES. pdf?sequence=1&isAllowed=y Montes Acuña N. (2017). Definición de ideas de negocio. Recuperado de: https://silo.tips/download/definicion-de-ideas-de-negocios Porter, M. The Competitive Advantage of Nations. The Free Press. 1990 Proecuador. (s.f.). https://www.proecuador.gob.ec/inversiones-4-2/ Puerto Becerra, D. P. (2010). La globalización y el crecimiento empresarial a través de estrategias de internacionalización. Revista: Pensamiento & Gestión. Núm. 28, pp. 171-195. Recuperado de: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=64615176009 instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Ecuador Universidad Antonio Nariño Comercio Internacional Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Cali Norte
spellingShingle Competitividad
Posicionamiento
Oportunidad de negocio
desarrollo económico
crecimiento
empresa
descentralización
equipo
Business opportunity
competitiveness
economic development
growth
company
positioning
decentralization
team.
Cruz Rubiano, Karina
Oportunidades de negocio para la empresa Accesorios y Válvulas Apolo S.A.S, en el país del Ecuador
title Oportunidades de negocio para la empresa Accesorios y Válvulas Apolo S.A.S, en el país del Ecuador
title_full Oportunidades de negocio para la empresa Accesorios y Válvulas Apolo S.A.S, en el país del Ecuador
title_fullStr Oportunidades de negocio para la empresa Accesorios y Válvulas Apolo S.A.S, en el país del Ecuador
title_full_unstemmed Oportunidades de negocio para la empresa Accesorios y Válvulas Apolo S.A.S, en el país del Ecuador
title_short Oportunidades de negocio para la empresa Accesorios y Válvulas Apolo S.A.S, en el país del Ecuador
title_sort oportunidades de negocio para la empresa accesorios y valvulas apolo s a s en el pais del ecuador
topic Competitividad
Posicionamiento
Oportunidad de negocio
desarrollo económico
crecimiento
empresa
descentralización
equipo
Business opportunity
competitiveness
economic development
growth
company
positioning
decentralization
team.
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/4560
work_keys_str_mv AT cruzrubianokarina oportunidadesdenegocioparalaempresaaccesoriosyvalvulasapolosasenelpaisdelecuador
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros