Revisión sistemática: efecto del mindfulness en el contexto escolar
This document presents the obtained data through a systematic analysis from the globally articles about Mindfulness between 2011 and 2019. The data has been extracted from the most scientifically recognized database, such as SciELo, Redalyc, Google Academic and Dialnet. Thus, the number of founded a...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/2182 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812647258998439936 |
---|---|
author | Pineda López, Johana Andrea |
author2 | Portillo Guerra, Carlos Javier |
author_facet | Portillo Guerra, Carlos Javier Pineda López, Johana Andrea |
author_sort | Pineda López, Johana Andrea |
collection | DSpace |
description | This document presents the obtained data through a systematic analysis from the globally articles
about Mindfulness between 2011 and 2019. The data has been extracted from the most
scientifically recognized database, such as SciELo, Redalyc, Google Academic and Dialnet. Thus,
the number of founded articles are nineteen articles. We have analyzed the categories of them:
information data, investigation proposals, methodological aspects and final results. As well as the
title of the articles, authors, countries, database, keywords, goals, types of investigations,
population, populations age and the findings of each article plus its own conclusions. The results
show that in most of the articles denoted the effects of Mindfulness practice in educational context,
likewise exist studies which didn't find evidence of the practice. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-2182 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2021 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-21822024-10-09T22:48:35Z Revisión sistemática: efecto del mindfulness en el contexto escolar Pineda López, Johana Andrea Portillo Guerra, Carlos Javier Mindfulness Inteligencia emocional Meditación Atención plena Educación Mindfulness Emotional intelligence Meditation Education This document presents the obtained data through a systematic analysis from the globally articles about Mindfulness between 2011 and 2019. The data has been extracted from the most scientifically recognized database, such as SciELo, Redalyc, Google Academic and Dialnet. Thus, the number of founded articles are nineteen articles. We have analyzed the categories of them: information data, investigation proposals, methodological aspects and final results. As well as the title of the articles, authors, countries, database, keywords, goals, types of investigations, population, populations age and the findings of each article plus its own conclusions. The results show that in most of the articles denoted the effects of Mindfulness practice in educational context, likewise exist studies which didn't find evidence of the practice. Este trabajo presenta una revisión sistemática realizada sobre el Mindfulness entre los años 2011 y 2019. Los datos han sido extraídos de las bases de datos más reconocidas a nivel científico como SciELo, Redalyc, Google Académico y Dialnet y el número de artículos encontrados en las mismas es de 19 artículos. Se han analizado las categorías: datos de identificación, propósito de las investigaciones, aspectos metodológicos y resultados encontrados, así como los títulos de los artículos, autores, países, bases de datos, palabras clave, objetivos, tipos de investigaciones, población, edades de las poblaciones y los hallazgos de cada artículo más las conclusiones. Los resultados demuestran que en la mayor parte de las investigaciones se evidenciaron los efectos que produce la práctica del Mindfulness en el contexto educativo., igualmente existen estudios en los cuales no se hayo evidencia de la práctica. Programa Nacional en Ciencias Humanas, Sociales y Educación Psicólogo(a) Pregrado Presencial 2021-03-01T22:52:30Z 2021-03-01T22:52:30Z 2020-06-02 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/2182 Casado, P. (2015). Mindfulness en la infancia y la adolescencia. Universidad de Salamanca. España: Castilla y leon. Obtenido de https://gredos.usal.es/bitstream/handle/10366/126703/TFG_CasadoSanchezP_Mindfulnes s.pdf;jsessionid=10D9CC7538875E6B6ABC5BD82009F0FA?sequence=1 Gázquez, F. (2012). Mindfulness; el despertar a la vida. Ediciones Paidós instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Psicología Facultad de Psicología Bogotá - Sur |
spellingShingle | Mindfulness Inteligencia emocional Meditación Atención plena Educación Mindfulness Emotional intelligence Meditation Education Pineda López, Johana Andrea Revisión sistemática: efecto del mindfulness en el contexto escolar |
title | Revisión sistemática: efecto del mindfulness en el contexto escolar |
title_full | Revisión sistemática: efecto del mindfulness en el contexto escolar |
title_fullStr | Revisión sistemática: efecto del mindfulness en el contexto escolar |
title_full_unstemmed | Revisión sistemática: efecto del mindfulness en el contexto escolar |
title_short | Revisión sistemática: efecto del mindfulness en el contexto escolar |
title_sort | revision sistematica efecto del mindfulness en el contexto escolar |
topic | Mindfulness Inteligencia emocional Meditación Atención plena Educación Mindfulness Emotional intelligence Meditation Education |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/2182 |
work_keys_str_mv | AT pinedalopezjohanaandrea revisionsistematicaefectodelmindfulnessenelcontextoescolar |