La relación de la industria creativa y el desarrollo económico en Colombia

This document consists of research on the orange economy, as it is called by the current government of Colombia, which is also known as the creative economy. It also contains the aspects to be addressed, which are the government plan to incentivize this economy, its investments, achievements in the...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bernal Castro, Francy Lorena
Other Authors: Barreto Hernández, William Farid
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2021
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1820
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812648125763944448
author Bernal Castro, Francy Lorena
author2 Barreto Hernández, William Farid
author_facet Barreto Hernández, William Farid
Bernal Castro, Francy Lorena
author_sort Bernal Castro, Francy Lorena
collection DSpace
description This document consists of research on the orange economy, as it is called by the current government of Colombia, which is also known as the creative economy. It also contains the aspects to be addressed, which are the government plan to incentivize this economy, its investments, achievements in the two years of mandate and the challenges that will be presented after the pandemic by Covid-19, based on data on the influence of the Orange economy on GDP, from 2014 to 2019, with a projection until 2025 and a percentage of participation, to show the growth of the orange economy in our country, future benefits and how to manage the economy after the pandemic, based on data
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-1820
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2021
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-18202024-10-09T23:12:55Z La relación de la industria creativa y el desarrollo económico en Colombia Bernal Castro, Francy Lorena Barreto Hernández, William Farid Economía creativa, desarrollo, logros Creative economy, development, achievements This document consists of research on the orange economy, as it is called by the current government of Colombia, which is also known as the creative economy. It also contains the aspects to be addressed, which are the government plan to incentivize this economy, its investments, achievements in the two years of mandate and the challenges that will be presented after the pandemic by Covid-19, based on data on the influence of the Orange economy on GDP, from 2014 to 2019, with a projection until 2025 and a percentage of participation, to show the growth of the orange economy in our country, future benefits and how to manage the economy after the pandemic, based on data El presente documento consta de una investigación sobre la economía naranja, como es llamada por el actual gobierno de Colombia, la cual también es conocida como economía creativa. También contiene los aspectos a tratar, los cuales son el plan de gobierno para incentivar esta economía, sus inversiones, logros en los dos años de mandato y los retos que se presentarán posterior a la pandemia por Covid-19, teniendo como base los datos sobre la influencia de la economía naranja en el PIB, desde el año 2014 hasta el año 2019, contando con una proyección hasta el año 2025 y un porcentaje de participación, con el fin de mostrar el crecimiento de la economía naranja en nuestro país, los beneficios a futuro y cómo manejar la economía después de la pandemia, basándose en los datos. Profesional en Comercio Internacional Pregrado Presencial 2021-02-24T17:22:51Z 2021-02-24T17:22:51Z 2020-12-01 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1820 ABC del decreto 475. (25 de 03 de 2020). Consejo nacional de la economía naranja. Obtenido de economianaranja.gov.co: https://economianaranja.gov.co/media/3bglbtx2/abc-decreto- 475.pdf Banco Interamericano de Desarrollo. (18 de 01 de 2016). Economía naranja' genera 3% del PIB mundial (y 29,5 millones de empleos). Obtenido de estrategiaynegocios.net: https://www.estrategiaynegocios.net/lasclavesdeldia/920947-330/econom%C3%ADa- naranja-genera-3-del-pib-mundial-y-295-millones-de-empleos Bell, J. G. (8 de 11 de 2019). Conozca las empresas naranja consolidadas y los nuevos emprendimientos que nacen en el sector. Obtenido de La Republica.co: https://www.larepublica.co/especiales/economia-naranja-noviembre-2019/conozca-las- empresas-naranja-consolidadas-y-los-nuevos-emprendimientos-que-nacen-en-el-sector- 2930153 spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Comercio Internacional Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Bogotá - Sur
spellingShingle Economía creativa, desarrollo, logros
Creative economy, development, achievements
Bernal Castro, Francy Lorena
La relación de la industria creativa y el desarrollo económico en Colombia
title La relación de la industria creativa y el desarrollo económico en Colombia
title_full La relación de la industria creativa y el desarrollo económico en Colombia
title_fullStr La relación de la industria creativa y el desarrollo económico en Colombia
title_full_unstemmed La relación de la industria creativa y el desarrollo económico en Colombia
title_short La relación de la industria creativa y el desarrollo económico en Colombia
title_sort la relacion de la industria creativa y el desarrollo economico en colombia
topic Economía creativa, desarrollo, logros
Creative economy, development, achievements
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1820
work_keys_str_mv AT bernalcastrofrancylorena larelaciondelaindustriacreativayeldesarrolloeconomicoencolombia
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros