Cimarrón Caminos de libertad

The Cimarrón project is part of the entrepreneurship modality and has as its main objective the creation of a thematic board game inspired by the cultural richness of Saint Basil of Palenque. Developed under the Design Thinking methodology, the project integrates gamification principles based on Yu-...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Diaz Romero, Laura Valentina
Other Authors: Bernal Sandoval, Héctor Adolfo
Format: Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Language:Español
Published: Universidad Antonio Nariño 2025
Subjects:
Online Access:https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12457
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1831063300732878848
author Diaz Romero, Laura Valentina
author2 Bernal Sandoval, Héctor Adolfo
author_facet Bernal Sandoval, Héctor Adolfo
Diaz Romero, Laura Valentina
author_sort Diaz Romero, Laura Valentina
collection DSpace
description The Cimarrón project is part of the entrepreneurship modality and has as its main objective the creation of a thematic board game inspired by the cultural richness of Saint Basil of Palenque. Developed under the Design Thinking methodology, the project integrates gamification principles based on Yu-Kai Chou's Octalysis framework, to ensure a playful, educational and attractive experience.
format Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
id repositorio.uan.edu.co-123456789-12457
institution Repositorio Digital UAN
language Español
publishDate 2025
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-124572025-02-21T16:10:45Z Cimarrón Caminos de libertad Diaz Romero, Laura Valentina Bernal Sandoval, Héctor Adolfo San Basilio de Palenque juego de mesa gamificación aprendizaje interactivo emprendimiento sostenibilidad San Basilio de Palenque board game gamification interactive learning entrepreneurship sustainability The Cimarrón project is part of the entrepreneurship modality and has as its main objective the creation of a thematic board game inspired by the cultural richness of Saint Basil of Palenque. Developed under the Design Thinking methodology, the project integrates gamification principles based on Yu-Kai Chou's Octalysis framework, to ensure a playful, educational and attractive experience. El proyecto Cimarrón se enmarca en la modalidad de emprendimiento y tiene como objetivo principal la creación de un juego de mesa temático inspirado en la riqueza cultural de San Basilio de Palenque. Desarrollado bajo la metodología Design Thinking, el proyecto integra principios de gamificación basados en el marco Octalysis de Yu-Kai Chou, para garantizar una experiencia lúdica, educativa y atractiva. final Diseñador(a) Gráfico(a) Pregrado Presencial Emprendimiento 2025-02-21T16:10:44Z 2025-02-21T16:10:44Z 2024-11-28 2025-02-21 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio exploratorio info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12457 Español info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Diseño Gráfico Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar instname:Universidad Antonio Nariño Evirtualplus. (2024). Marco de impulsos del modelo Octalysis [Imagen]. Evirtualplus. https://www.evirtualplus.com/wp-content/uploads/2024/02/marco-de-impulsos-de-modelo-octaly sis.png Design Thinking Services. (2017). ¿Qué es el Design Thinking? Historia y fases del Design Thinking. https://www.designthinking.services/2017/07/que-es-el-design-thinking-historia-fases-del-design -thinking-proceso/ Klaxoon. (2023). El método del doble diamante: Su historia y sus usos actuales. https://klaxoon.com/es/insight/el-metodo-del-doble-diamante-su-historia-y-sus-usos-actuales Congreso de la República de Colombia. (1982). Ley 23 de 1982: Derechos Morales. https://www.secretariasenado.gov.co/senado/basedoc/ley_0023_1982.html Confecámaras. (2019). Empresas culturales y creativas. https://www.confecamaras.org.co Declaración Universal de los Derechos Humanos. (1948). Artículo 27: Derechos Culturales. https://www.un.org/es/about-us/universal-declaration-of-human-rights Economía Naranja. (n.d.). Emprendimiento Cultural y Creativo. https://economianaranja.gov.co/emprendimiento-cultural-y-creativo/ Organización Mundial de la Propiedad Intelectual (OMPI). (2016a). Derechos de Autor. https://www.wipo.int Organización Mundial de la Propiedad Intelectual (OMPI). (2016b). Propiedad Industrial. https://www.wipo.int Superintendencia de Industria y Comercio (SIC) & World Intellectual Property Organization (WIPO). (2017). Los Signos Distintivos. https://www.sic.gov.co
spellingShingle San Basilio de Palenque
juego de mesa
gamificación
aprendizaje interactivo
emprendimiento
sostenibilidad
San Basilio de Palenque
board game
gamification
interactive learning
entrepreneurship
sustainability
Diaz Romero, Laura Valentina
Cimarrón Caminos de libertad
title Cimarrón Caminos de libertad
title_full Cimarrón Caminos de libertad
title_fullStr Cimarrón Caminos de libertad
title_full_unstemmed Cimarrón Caminos de libertad
title_short Cimarrón Caminos de libertad
title_sort cimarron caminos de libertad
topic San Basilio de Palenque
juego de mesa
gamificación
aprendizaje interactivo
emprendimiento
sostenibilidad
San Basilio de Palenque
board game
gamification
interactive learning
entrepreneurship
sustainability
url https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12457
work_keys_str_mv AT diazromerolauravalentina cimarroncaminosdelibertad
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros