Tri-klo

Problem solving is an essential skill that applies throughout life (Paenza, 2012). Every day, we we face challenges inherent to our existence and we must find solutions using the tools at our provision. Similarly, industrial design addresses the problems depending on the occasion, where knowledge ap...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Cely Enriquuez, Slendy Samady
Other Authors: Hernandez Olave, Juan Sebastian
Format: Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Language:Español
Published: Universidad Antonio Nariño 2025
Subjects:
Online Access:https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12219
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1824086931229638656
author Cely Enriquuez, Slendy Samady
author2 Hernandez Olave, Juan Sebastian
author_facet Hernandez Olave, Juan Sebastian
Cely Enriquuez, Slendy Samady
author_sort Cely Enriquuez, Slendy Samady
collection DSpace
description Problem solving is an essential skill that applies throughout life (Paenza, 2012). Every day, we we face challenges inherent to our existence and we must find solutions using the tools at our provision. Similarly, industrial design addresses the problems depending on the occasion, where knowledge applied conforms to the specific need (Saints, 2014).
format Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
id repositorio.uan.edu.co-123456789-12219
institution Repositorio Digital UAN
language Español
publishDate 2025
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-122192025-02-05T17:44:53Z Tri-klo Diseño de un artefacto, que estimula el desarrollo del pensamiento lógico matemático, por medio de patrones establecidos con la ayuda de forma y color para niños de 3 a 6 años. Cely Enriquuez, Slendy Samady Hernandez Olave, Juan Sebastian Diseño Desarrollo Pensamiento lógico matemático Niños Design Development Mathematical logical thinking Children Problem solving is an essential skill that applies throughout life (Paenza, 2012). Every day, we we face challenges inherent to our existence and we must find solutions using the tools at our provision. Similarly, industrial design addresses the problems depending on the occasion, where knowledge applied conforms to the specific need (Saints, 2014). La resolución de problemas es una habilidad esencial que se aplica a lo largo de toda la vida (Paenza, 2012). A diario, nos enfrentamos a desafíos inherentes a nuestra existencia y debemos encontrar soluciones utilizando las herramientas a nuestra disposición. De manera similar, el diseño industrial aborda los problemas en función de la ocasión, donde el conocimiento aplicado se ajusta a la necesidad específica (Santos, 2014). final Diseñador(a) Industrial Pregrado Presencial Proyecto 2025-02-05T17:44:51Z 2025-02-05T17:44:51Z 2024-11-26 2025-02-05 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio exploratorio info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12219 Español info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Diseño Industrial Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar instname:Universidad Antonio Nariño Agudelo, N., & Lleras, S. (2019). Herramientas para el diseño centrado en el usuario Aguirre, J. (2002). Curvas fractales. https://www.researchgate.net/profile/Julian-Aguirre Ausubel, D. (1986). Educational Psychology: a cognitive view. https://www.spbkbd.com/english/art_english/art_51_030211.pdf Barreto, J. (2013). LOS BLOQUES LÓGICOS DE DIENES COMO RECURSO DIDÁCTICO PARA AFIANZAR LAS OPERACIONES MATEMÁTICAS: UN ESTUDIO ARITMÉTICO Y ALGEBRAICO. https://funes.uniandes.edu.co/wp-content/uploads/tainacanitems/32454/1167972/Barreto2013Los.pdf Bernal, R., & Camacho, A. (2010). La importancia de los programas para la primera infancia en Colombia Celi Rojas, S. Z., Catherine Sánchez, V., Quilca Terán, M. S., & Paladines Benítez, M. del C. (2021). Estrategias didácticas para el desarrollo del pensamiento lógico matemático en niños de educación inicial. Horizontes. Revista de Investigación en Ciencias de la Educación, 5(19), 826– 842. https://doi.org/10.33996/revistahorizontes.v5i19.240 Clahsen, P. (2006). Kurt Naef Der Spielzeugmacher The Toymaker. https://link.springer.com/book/10.1007/3-7643-7843-3 de los Santos-Villarreal, G., Iris Medellín-Banda, D., Ernesto Elizalde-Herrera, L., & Ávalos Belmonte, F. (2012). B.6 Compuestos fotocromáticos: moléculas inteligentes y con buena memoria. http://opticalibano.webnode.es/products/lentes-fotocromaticos-transitions-osunsensors-/ Galeano, R. (2008). Diseño centrado en el usuario. Revista Q. Grupo Miniland. (2020). DESARROLLANDO LA INTELIGENCIA LÓGICOO MATEMÁTICA DESDE LA PRIMERA INFANCIA. https://rutamaestra.santillana.com.co/wp-content/uploads/2020/09/12- Desarrollando-la-inteligencia-lógico-matemática-desde-la-primerainfancia.pdf Hidalgo, I. (2017). ESTRATEGIAS METODOLÓGICAS PARA EL DESARROLLO DEL PENSAMIENTO LÓGICO-MATEMÁTICO. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6595073
spellingShingle Diseño
Desarrollo
Pensamiento lógico matemático
Niños
Design
Development
Mathematical logical thinking
Children
Cely Enriquuez, Slendy Samady
Tri-klo
title Tri-klo
title_full Tri-klo
title_fullStr Tri-klo
title_full_unstemmed Tri-klo
title_short Tri-klo
title_sort tri klo
topic Diseño
Desarrollo
Pensamiento lógico matemático
Niños
Design
Development
Mathematical logical thinking
Children
url https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12219
work_keys_str_mv AT celyenriquuezslendysamady triklo
AT celyenriquuezslendysamady disenodeunartefactoqueestimulaeldesarrollodelpensamientologicomatematicopormediodepatronesestablecidosconlaayudadeformaycolorparaninosde3a6anos
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros