Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN.
This systematization is part of a reflection on the impact of theoretical-practical experiences in the construction of the knowledge of the master artist, based on the programmatic content developed in the Litoral Pacífico dance course 2023-I, of the Bachelor's Degree in Performing Arts program...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
Language: | Español |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2025
|
Subjects: | |
Online Access: | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12106 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1824086915574398976 |
---|---|
author | León Rojas, Edwin Enrique |
author2 | Jiménez Gutiérrez , Martha Lucía |
author_facet | Jiménez Gutiérrez , Martha Lucía León Rojas, Edwin Enrique |
author_sort | León Rojas, Edwin Enrique |
collection | DSpace |
description | This systematization is part of a reflection on the impact of theoretical-practical
experiences in the construction of the knowledge of the master artist, based on the programmatic
content developed in the Litoral Pacífico dance course 2023-I, of the Bachelor's Degree in
Performing Arts program of the Antonio Nariño University. The main objective is to systematize
the pedagogical artistic experience to the current state of tradition (EAPEAT) in the Telembí
Triangle (Nariño) in 2023-1, for the recognition of the contributions to the training process of the
students. It is theoretically organized in three categories: importance of the curricular contents in
the training of the master artist, applicability of the theoretical-practical knowledge acquired for
the training of the master artist and the experience in the formative narrative of the master artist,
as a research process. |
format | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-12106 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | Español |
publishDate | 2025 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-121062025-01-22T21:39:21Z Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN. León Rojas, Edwin Enrique Jiménez Gutiérrez , Martha Lucía Contenido curricular experiencia artística pedagógica danza maestro artista sistematización Curricular content pedagogical artistic experience dance master artist systematization This systematization is part of a reflection on the impact of theoretical-practical experiences in the construction of the knowledge of the master artist, based on the programmatic content developed in the Litoral Pacífico dance course 2023-I, of the Bachelor's Degree in Performing Arts program of the Antonio Nariño University. The main objective is to systematize the pedagogical artistic experience to the current state of tradition (EAPEAT) in the Telembí Triangle (Nariño) in 2023-1, for the recognition of the contributions to the training process of the students. It is theoretically organized in three categories: importance of the curricular contents in the training of the master artist, applicability of the theoretical-practical knowledge acquired for the training of the master artist and the experience in the formative narrative of the master artist, as a research process. La presente sistematización, forma parte de una reflexión sobre la incidencia que tienen las experiencias teórico-prácticas en la construcción del conocimiento del maestro artista, a partir del contenido programático desarrollado en el curso danza Litoral Pacífico 2023-I, del programa Licenciatura en Artes Escénicas de la Universidad Antonio Nariño. El objetivo principal, es sistematizar la experiencia artístico pedagógica al estado actual de la tradición (EAPEAT) en el Triángulo del Telembí (Nariño) en el 2023-1, para el reconocimiento de los aportes al proceso formativo de los estudiantes. Esta organizado teóricamente en tres categorías: importancia de los contenidos curriculares en la formación del maestro artista, aplicabilidad de los conocimientos teórico-prácticos adquiridos para la formación del maestro artista y la experiencia en la narrativa formativa del maestro artista, como proceso de investigación. final Licenciado(a) en Artes Escénicas Pregrado Presencial Monografía 2025-01-22T21:39:18Z 2025-01-22T21:39:18Z 2024-11-29 2025-01-22 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio descriptivo info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12106 Español Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Licenciatura en Artes Escénicas Facultad de Educación Bogotá - Ibérica instname:Universidad Antonio Nariño Álvarez, M. (2001). Evaluar para conocer, examinar para excluir. Madrid, España: Morata Anson. R. (2006).Cultura y gastronomía. Cuenta y razón (143), 17-24 Araque, C. (2009). Razonamientos y desvaríos en torno a la pedagogía teatral. Revista Colombiana de las Artes Escénicas (3), 53 – 69 Badilla, I., Ramírez, A., Rizo, L., y Rojas, K. (2014). Estrategias didácticas para promover la autorreflexión de la praxis en los procesos de formación docente. Revista Electrónica Educare, 18(2), 209-231. doi: http://dx.doi.org/10.15359/ree.18-2.11 Bruner, J. (1963). El proceso de la educación. México: UTEHA. Carelo, S. (2014). La comida y la comensalidad como escenarios comunicativos. Diálogos de comunicación social 89, 1-24. Carrasco, J. (2004). Estrategias de Aprendizaje. Madrid, España: RIALP Casasola, W. (2020). El papel de la didáctica en los procesos de enseñanza y aprendizaje universitarios. Comunicación, 29 (1), 38-51. Cavinato, A. (2011). Processos de Criação: Teatro e imaginário. Sao Paulo: Universidad de Sao Paulo. Coll, C., Sole, I., y Gallart I. (1987). La importancia de los contenidos en la enseñanza. Investigación en la escuela, (3). Recuperado de https://cursos.clavijero.edu.mx/cursos/015_fd/modulo4/contenidos/documentos/Laimportancia-de-los-contenidos-en-la-ensenanza.pdf |
spellingShingle | Contenido curricular experiencia artística pedagógica danza maestro artista sistematización Curricular content pedagogical artistic experience dance master artist systematization León Rojas, Edwin Enrique Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN. |
title | Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN. |
title_full | Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN. |
title_fullStr | Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN. |
title_full_unstemmed | Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN. |
title_short | Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN. |
title_sort | sistematizacion de la experiencia artistico pedagogica del curso danza litoral pacifico 2023 1 uan |
topic | Contenido curricular experiencia artística pedagógica danza maestro artista sistematización Curricular content pedagogical artistic experience dance master artist systematization |
url | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12106 |
work_keys_str_mv | AT leonrojasedwinenrique sistematizaciondelaexperienciaartisticopedagogicadelcursodanzalitoralpacifico20231uan |