Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN.

This systematization is part of a reflection on the impact of theoretical-practical experiences in the construction of the knowledge of the master artist, based on the programmatic content developed in the Litoral Pacífico dance course 2023-I, of the Bachelor's Degree in Performing Arts program...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: León Rojas, Edwin Enrique
Other Authors: Jiménez Gutiérrez , Martha Lucía
Format: Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Language:Español
Published: Universidad Antonio Nariño 2025
Subjects:
Online Access:https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12106
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1824086915574398976
author León Rojas, Edwin Enrique
author2 Jiménez Gutiérrez , Martha Lucía
author_facet Jiménez Gutiérrez , Martha Lucía
León Rojas, Edwin Enrique
author_sort León Rojas, Edwin Enrique
collection DSpace
description This systematization is part of a reflection on the impact of theoretical-practical experiences in the construction of the knowledge of the master artist, based on the programmatic content developed in the Litoral Pacífico dance course 2023-I, of the Bachelor's Degree in Performing Arts program of the Antonio Nariño University. The main objective is to systematize the pedagogical artistic experience to the current state of tradition (EAPEAT) in the Telembí Triangle (Nariño) in 2023-1, for the recognition of the contributions to the training process of the students. It is theoretically organized in three categories: importance of the curricular contents in the training of the master artist, applicability of the theoretical-practical knowledge acquired for the training of the master artist and the experience in the formative narrative of the master artist, as a research process.
format Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
id repositorio.uan.edu.co-123456789-12106
institution Repositorio Digital UAN
language Español
publishDate 2025
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-121062025-01-22T21:39:21Z Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN. León Rojas, Edwin Enrique Jiménez Gutiérrez , Martha Lucía Contenido curricular experiencia artística pedagógica danza maestro artista sistematización Curricular content pedagogical artistic experience dance master artist systematization This systematization is part of a reflection on the impact of theoretical-practical experiences in the construction of the knowledge of the master artist, based on the programmatic content developed in the Litoral Pacífico dance course 2023-I, of the Bachelor's Degree in Performing Arts program of the Antonio Nariño University. The main objective is to systematize the pedagogical artistic experience to the current state of tradition (EAPEAT) in the Telembí Triangle (Nariño) in 2023-1, for the recognition of the contributions to the training process of the students. It is theoretically organized in three categories: importance of the curricular contents in the training of the master artist, applicability of the theoretical-practical knowledge acquired for the training of the master artist and the experience in the formative narrative of the master artist, as a research process. La presente sistematización, forma parte de una reflexión sobre la incidencia que tienen las experiencias teórico-prácticas en la construcción del conocimiento del maestro artista, a partir del contenido programático desarrollado en el curso danza Litoral Pacífico 2023-I, del programa Licenciatura en Artes Escénicas de la Universidad Antonio Nariño. El objetivo principal, es sistematizar la experiencia artístico pedagógica al estado actual de la tradición (EAPEAT) en el Triángulo del Telembí (Nariño) en el 2023-1, para el reconocimiento de los aportes al proceso formativo de los estudiantes. Esta organizado teóricamente en tres categorías: importancia de los contenidos curriculares en la formación del maestro artista, aplicabilidad de los conocimientos teórico-prácticos adquiridos para la formación del maestro artista y la experiencia en la narrativa formativa del maestro artista, como proceso de investigación. final Licenciado(a) en Artes Escénicas Pregrado Presencial Monografía 2025-01-22T21:39:18Z 2025-01-22T21:39:18Z 2024-11-29 2025-01-22 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio descriptivo info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12106 Español Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Licenciatura en Artes Escénicas Facultad de Educación Bogotá - Ibérica instname:Universidad Antonio Nariño Álvarez, M. (2001). Evaluar para conocer, examinar para excluir. Madrid, España: Morata Anson. R. (2006).Cultura y gastronomía. Cuenta y razón (143), 17-24 Araque, C. (2009). Razonamientos y desvaríos en torno a la pedagogía teatral. Revista Colombiana de las Artes Escénicas (3), 53 – 69 Badilla, I., Ramírez, A., Rizo, L., y Rojas, K. (2014). Estrategias didácticas para promover la autorreflexión de la praxis en los procesos de formación docente. Revista Electrónica Educare, 18(2), 209-231. doi: http://dx.doi.org/10.15359/ree.18-2.11 Bruner, J. (1963). El proceso de la educación. México: UTEHA. Carelo, S. (2014). La comida y la comensalidad como escenarios comunicativos. Diálogos de comunicación social 89, 1-24. Carrasco, J. (2004). Estrategias de Aprendizaje. Madrid, España: RIALP Casasola, W. (2020). El papel de la didáctica en los procesos de enseñanza y aprendizaje universitarios. Comunicación, 29 (1), 38-51. Cavinato, A. (2011). Processos de Criação: Teatro e imaginário. Sao Paulo: Universidad de Sao Paulo. Coll, C., Sole, I., y Gallart I. (1987). La importancia de los contenidos en la enseñanza. Investigación en la escuela, (3). Recuperado de https://cursos.clavijero.edu.mx/cursos/015_fd/modulo4/contenidos/documentos/Laimportancia-de-los-contenidos-en-la-ensenanza.pdf
spellingShingle Contenido curricular
experiencia artística pedagógica
danza
maestro artista
sistematización
Curricular content
pedagogical artistic experience
dance
master artist
systematization
León Rojas, Edwin Enrique
Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN.
title Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN.
title_full Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN.
title_fullStr Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN.
title_full_unstemmed Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN.
title_short Sistematización, de la experiencia artístico pedagógica del curso danza Litoral Pacífico 2023-1-UAN.
title_sort sistematizacion de la experiencia artistico pedagogica del curso danza litoral pacifico 2023 1 uan
topic Contenido curricular
experiencia artística pedagógica
danza
maestro artista
sistematización
Curricular content
pedagogical artistic experience
dance
master artist
systematization
url https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12106
work_keys_str_mv AT leonrojasedwinenrique sistematizaciondelaexperienciaartisticopedagogicadelcursodanzalitoralpacifico20231uan
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros