¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad

Among the forgotten corners of the city, where asphalt, waste, and concrete intertwine like veins of an urban organism, a third landscape emerges. It is not the cared-for garden or the park with wooden benches, but that corner where nature rebels, where plants grow in the cracks of the ground and di...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Julián David Quiroga Venegas
Other Authors: Vera Rivera, Luz Adriana
Format: Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Language:Español
Published: Universidad Antonio Nariño 2024
Subjects:
Online Access:https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11831
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1816476750798913536
author Julián David Quiroga Venegas
author2 Vera Rivera, Luz Adriana
author_facet Vera Rivera, Luz Adriana
Julián David Quiroga Venegas
author_sort Julián David Quiroga Venegas
collection DSpace
description Among the forgotten corners of the city, where asphalt, waste, and concrete intertwine like veins of an urban organism, a third landscape emerges. It is not the cared-for garden or the park with wooden benches, but that corner where nature rebels, where plants grow in the cracks of the ground and discarded objects find a final resting place
format Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
id repositorio.uan.edu.co-123456789-11831
institution Repositorio Digital UAN
language Español
publishDate 2024
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-118312024-11-12T16:02:59Z ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad Julián David Quiroga Venegas Vera Rivera, Luz Adriana Tierra artes plásticas Land plastic arts Among the forgotten corners of the city, where asphalt, waste, and concrete intertwine like veins of an urban organism, a third landscape emerges. It is not the cared-for garden or the park with wooden benches, but that corner where nature rebels, where plants grow in the cracks of the ground and discarded objects find a final resting place Entre los rincones olvidados de la ciudad, donde el asfalto, los desechos y el concreto se entrelazan como venas de un organismo urbano, surge un tercer paisajeNo es el jardín cuidado ni el parque con bancos de madera, sino aquel rincón donde la naturaleza se rebela, donde las plantas crecen entre las rendijas del suelo y los objetos desechados encuentran un último paraje. final Maestro(a) en Artes Plásticas y Visuales Pregrado Presencial Proyecto 2024-11-12T16:02:58Z 2024-11-12T16:02:58Z 2024-06-24 2024-11-12 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio descriptivo info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11831 Español Acceso abierto http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Artes Plásticas y Visuales Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar instname:Universidad Antonio Nariño Apüshana, V., Domicó, N., & Niviayo, I. (2021). Recuerdo mi origen (C. Valencia, Compiler). IDARTES, Instituto Distrital de las Artes. the art story. (2024, February 29). Francis Alÿs Paintings, Bio, Ideas | TheArtStory. The Art Story. Retrieved April 26, 2024, from https://www.theartstory.org/artist/alys-francis/ Badawi, H. (2019). Historia urgente del arte en Colombia: dos siglos de arte en el país. Crítica. Careri, F. (2014). Walkscapes: el andar como práctica estética. GG. Clément, G. (2018). Manifiesto del Tercer Paisaje. Gustavo Gili Editorial S.A. Credencial Historia. (2017, November 9). Una cosa es una cosa Acción plástica de María Teresa Hincapié. Banrepcultura. Retrieved April 26, 2024, from https://www.banrepcultural.org/biblioteca-virtual/credencial-historia/numero-319/una-co sa-es-una-cosa-accion-plastica-de-maria-teresa-hincapie Debord, G., J. Wolman, G., & Les Levres Nues, # 8. (1956). Métodos de la Detournement. Sindominio. Retrieved May 2, 2024, from https://sindominio.net/ash/presit02.htm Dussel, E. D. (2012). Obras selectas. Editorial Docencia. FUREGATTI, S. (2022, 11 14). Prácticas artísticas contemporáneas: nuevas relaciones Arte, Naturaleza y Paisaje. ARTE Y CIUDAD. Revista De Investigación,. https://doi.org/10.22530/ayc.2022.22.626 García Macías, P. (2021). Posdesarrollo: Contexto, contradicciones, futuros (A. Acosta, P. García Macías, & R. Munck, Eds.). Abya-Yala.
spellingShingle Tierra
artes plásticas
Land
plastic arts
Julián David Quiroga Venegas
¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad
title ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad
title_full ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad
title_fullStr ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad
title_full_unstemmed ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad
title_short ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad
title_sort que es la tierra si ya no la pisamos limites entre lo natural y artificial en la ciudad
topic Tierra
artes plásticas
Land
plastic arts
url https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11831
work_keys_str_mv AT juliandavidquirogavenegas queeslatierrasiyanolapisamoslimitesentrelonaturalyartificialenlaciudad
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros