¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad
Among the forgotten corners of the city, where asphalt, waste, and concrete intertwine like veins of an urban organism, a third landscape emerges. It is not the cared-for garden or the park with wooden benches, but that corner where nature rebels, where plants grow in the cracks of the ground and di...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
Language: | Español |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2024
|
Subjects: | |
Online Access: | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11831 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1816476750798913536 |
---|---|
author | Julián David Quiroga Venegas |
author2 | Vera Rivera, Luz Adriana |
author_facet | Vera Rivera, Luz Adriana Julián David Quiroga Venegas |
author_sort | Julián David Quiroga Venegas |
collection | DSpace |
description | Among the forgotten corners of the city, where asphalt, waste, and concrete intertwine like
veins of an urban organism, a third landscape emerges. It is not the cared-for garden or the park
with wooden benches, but that corner where nature rebels, where plants grow in the cracks of the
ground and discarded objects find a final resting place |
format | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-11831 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | Español |
publishDate | 2024 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-118312024-11-12T16:02:59Z ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad Julián David Quiroga Venegas Vera Rivera, Luz Adriana Tierra artes plásticas Land plastic arts Among the forgotten corners of the city, where asphalt, waste, and concrete intertwine like veins of an urban organism, a third landscape emerges. It is not the cared-for garden or the park with wooden benches, but that corner where nature rebels, where plants grow in the cracks of the ground and discarded objects find a final resting place Entre los rincones olvidados de la ciudad, donde el asfalto, los desechos y el concreto se entrelazan como venas de un organismo urbano, surge un tercer paisajeNo es el jardín cuidado ni el parque con bancos de madera, sino aquel rincón donde la naturaleza se rebela, donde las plantas crecen entre las rendijas del suelo y los objetos desechados encuentran un último paraje. final Maestro(a) en Artes Plásticas y Visuales Pregrado Presencial Proyecto 2024-11-12T16:02:58Z 2024-11-12T16:02:58Z 2024-06-24 2024-11-12 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio descriptivo info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11831 Español Acceso abierto http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Artes Plásticas y Visuales Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar instname:Universidad Antonio Nariño Apüshana, V., Domicó, N., & Niviayo, I. (2021). Recuerdo mi origen (C. Valencia, Compiler). IDARTES, Instituto Distrital de las Artes. the art story. (2024, February 29). Francis Alÿs Paintings, Bio, Ideas | TheArtStory. The Art Story. Retrieved April 26, 2024, from https://www.theartstory.org/artist/alys-francis/ Badawi, H. (2019). Historia urgente del arte en Colombia: dos siglos de arte en el país. Crítica. Careri, F. (2014). Walkscapes: el andar como práctica estética. GG. Clément, G. (2018). Manifiesto del Tercer Paisaje. Gustavo Gili Editorial S.A. Credencial Historia. (2017, November 9). Una cosa es una cosa Acción plástica de María Teresa Hincapié. Banrepcultura. Retrieved April 26, 2024, from https://www.banrepcultural.org/biblioteca-virtual/credencial-historia/numero-319/una-co sa-es-una-cosa-accion-plastica-de-maria-teresa-hincapie Debord, G., J. Wolman, G., & Les Levres Nues, # 8. (1956). Métodos de la Detournement. Sindominio. Retrieved May 2, 2024, from https://sindominio.net/ash/presit02.htm Dussel, E. D. (2012). Obras selectas. Editorial Docencia. FUREGATTI, S. (2022, 11 14). Prácticas artísticas contemporáneas: nuevas relaciones Arte, Naturaleza y Paisaje. ARTE Y CIUDAD. Revista De Investigación,. https://doi.org/10.22530/ayc.2022.22.626 García Macías, P. (2021). Posdesarrollo: Contexto, contradicciones, futuros (A. Acosta, P. García Macías, & R. Munck, Eds.). Abya-Yala. |
spellingShingle | Tierra artes plásticas Land plastic arts Julián David Quiroga Venegas ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad |
title | ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad |
title_full | ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad |
title_fullStr | ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad |
title_full_unstemmed | ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad |
title_short | ¿Qué es la tierra si ya no la pisamos? Límites entre lo natural y artificial en la ciudad |
title_sort | que es la tierra si ya no la pisamos limites entre lo natural y artificial en la ciudad |
topic | Tierra artes plásticas Land plastic arts |
url | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11831 |
work_keys_str_mv | AT juliandavidquirogavenegas queeslatierrasiyanolapisamoslimitesentrelonaturalyartificialenlaciudad |