Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula
The objective of this presentation is to explore into the assessment and its relationship with interculturality and inclusion in the classroom, through the review of 12 articles, which allow us to understand at the assessment process is a system that adapts different methods that to current needs. T...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/article |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1772 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11524 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1813305927780007936 |
---|---|
author | Martínez, Viviana Zapata, Isabel |
author_facet | Martínez, Viviana Zapata, Isabel |
author_sort | Martínez, Viviana |
collection | DSpace |
description | The objective of this presentation is to explore into the assessment and its relationship with interculturality and inclusion in the classroom, through the review of 12 articles, which allow us to understand at the assessment process is a system that adapts different methods that to current needs. This document intends to establish evaluation as an inclusive and intercultural process, being essential the use of different methodologies and strategies, which give importance to the diverse population that may be present in the classroom, promoting a culture of recognition and appropriation for the construction of a modern societyoriented to the principle of interculturality, basing the feedback as an important value in meaningful learning. |
format | info:eu-repo/semantics/article |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-11524 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-115242024-10-14T03:50:31Z Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula Martínez, Viviana Zapata, Isabel inclusión evaluación cultura adaptación políticas públicas interculturalidad inclusion evaluation culture public policies adaptation interculturality The objective of this presentation is to explore into the assessment and its relationship with interculturality and inclusion in the classroom, through the review of 12 articles, which allow us to understand at the assessment process is a system that adapts different methods that to current needs. This document intends to establish evaluation as an inclusive and intercultural process, being essential the use of different methodologies and strategies, which give importance to the diverse population that may be present in the classroom, promoting a culture of recognition and appropriation for the construction of a modern societyoriented to the principle of interculturality, basing the feedback as an important value in meaningful learning. El objetivo de esta ponencia es identificar la evaluación y su relación con la diversidad cultural e inclusión en el aula, por medio de la revisión de 12 artículos, los cuales permiten entender que el proceso de evaluación es un sistema que adapta los diferentes currículos a las necesidades actuales. El presente documento pretende relacionar la evaluación como un proceso inclusivo e intercultural, siendo primordial el uso de diferentes estrategias, como el análisis de la literatura, dando importancia a fomentar una cultura de reconocimiento y apropiación para la construcción de una sociedad moderna orientada al principio de interculturalidad, apoyando la retroalimentación como valor importante en el aprendizaje significativo. 2023-11-25 2024-10-10T12:32:32Z 2024-10-10T12:32:32Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1772 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11524 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1772/1351 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI 2665-203X |
spellingShingle | inclusión evaluación cultura adaptación políticas públicas interculturalidad inclusion evaluation culture public policies adaptation interculturality Martínez, Viviana Zapata, Isabel Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula |
title | Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula |
title_full | Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula |
title_fullStr | Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula |
title_full_unstemmed | Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula |
title_short | Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula |
title_sort | perspectivas de la evaluacion desde la diversidad e inclusion en el aula |
topic | inclusión evaluación cultura adaptación políticas públicas interculturalidad inclusion evaluation culture public policies adaptation interculturality |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1772 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11524 |
work_keys_str_mv | AT martinezviviana perspectivasdelaevaluaciondesdeladiversidadeinclusionenelaula AT zapataisabel perspectivasdelaevaluaciondesdeladiversidadeinclusionenelaula |