Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales
The aim is to understand the time profile of postgraduate students and to provide pedagogical guidance. A quantitative and descriptive study was conducted with 102 postgraduate students who completed: Zimbardo's Time Perspective Inventory (1999); 27 students answered a questionnaire on the effe...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/article |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1184 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11408 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1813306194138234880 |
---|---|
author | Florencia, Daura Barni, Cecilia González, Mariela |
author_facet | Florencia, Daura Barni, Cecilia González, Mariela |
author_sort | Florencia, Daura |
collection | DSpace |
description | The aim is to understand the time profile of postgraduate students and to provide pedagogical guidance. A quantitative and descriptive study was conducted with 102 postgraduate students who completed: Zimbardo's Time Perspective Inventory (1999); 27 students answered a questionnaire on the effects of the COVID-19 pandemic/quarantine on their lives. The results showed three-time styles. The importance of providing an orientation space for student orientation is considered, which facilitates the development of cognitive and socio-emotional competences necessary to face the demands of the context. |
format | info:eu-repo/semantics/article |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-11408 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2021 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-114082024-10-14T03:50:17Z Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales Florencia, Daura Barni, Cecilia González, Mariela orientación temporal COVID-19 orientación pedagógica competencias cognitivas y socioemocionales Time Perspective Pedagogical Orientation Cognitive and Socio-emotional Competences COVID-19 The aim is to understand the time profile of postgraduate students and to provide pedagogical guidance. A quantitative and descriptive study was conducted with 102 postgraduate students who completed: Zimbardo's Time Perspective Inventory (1999); 27 students answered a questionnaire on the effects of the COVID-19 pandemic/quarantine on their lives. The results showed three-time styles. The importance of providing an orientation space for student orientation is considered, which facilitates the development of cognitive and socio-emotional competences necessary to face the demands of the context. El objetivo es comprender el perfil temporal que poseen estudiantes de postgrado y efectuar orientaciones pedagógicas. Se efectuó un estudio cuantitativo y descriptivo, con 102 estudiantes de postgrados, que completaron: Inventario de Perspectiva Temporal de Zimbardo (1999); 27 estudiantes respondieron un cuestionario sobre los efectos que la pandemia/cuarentena por COVID-19 acarreó en sus vidas. Los resultados arrojaron tres estilos temporales. Se considera la importancia de brindar un espacio de orientación al alumnado, que facilite el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales para afrontar las exigencias del contexto. 2021-12-03 2024-10-10T12:30:34Z 2024-10-10T12:30:34Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1184 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11408 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1184/958 Derechos de autor 2021 Daura Florencia, Cecilia Barni, Mariela González https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020) 2665-203X |
spellingShingle | orientación temporal COVID-19 orientación pedagógica competencias cognitivas y socioemocionales Time Perspective Pedagogical Orientation Cognitive and Socio-emotional Competences COVID-19 Florencia, Daura Barni, Cecilia González, Mariela Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
title | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
title_full | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
title_fullStr | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
title_full_unstemmed | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
title_short | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
title_sort | actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados orientaciones pedagogicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
topic | orientación temporal COVID-19 orientación pedagógica competencias cognitivas y socioemocionales Time Perspective Pedagogical Orientation Cognitive and Socio-emotional Competences COVID-19 |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1184 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11408 |
work_keys_str_mv | AT florenciadaura actitudhaciaelfuturodeestudiantesdeposgradosorientacionespedagogicasparaeldesarrollodecompetenciascognitivasysocioemocionales AT barnicecilia actitudhaciaelfuturodeestudiantesdeposgradosorientacionespedagogicasparaeldesarrollodecompetenciascognitivasysocioemocionales AT gonzalezmariela actitudhaciaelfuturodeestudiantesdeposgradosorientacionespedagogicasparaeldesarrollodecompetenciascognitivasysocioemocionales |