Enhancing productive skills in EFL with CIRIPI: a didactic sequence established within the flipped classroom Approach : Fortaleciendo las habilidades productivas con CIRIPI: una secuencia didáctica establecida dentro del enfoque de aula invertida

This paper reports a case study about a teaching and learning strategy in English Foreign Language (EFL) with 42 university students of the level A2. It was aimed to determine the effectiveness of a didactic sequence that integrated one element of digital technology (website) with one of analog tech...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Aguillón-Lombana, Angélica, Camargo-Cárdenas, David
Formato: info:eu-repo/semantics/article
Lenguaje:eng
spa
Publicado: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/868
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11011
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
_version_ 1828526178926854144
author Aguillón-Lombana, Angélica
Camargo-Cárdenas, David
author_facet Aguillón-Lombana, Angélica
Camargo-Cárdenas, David
author_sort Aguillón-Lombana, Angélica
collection DSpace
description This paper reports a case study about a teaching and learning strategy in English Foreign Language (EFL) with 42 university students of the level A2. It was aimed to determine the effectiveness of a didactic sequence that integrated one element of digital technology (website) with one of analog technology (learning journal) within the Flipped Classroom Approach. The data were collected by using the learning journal, two focus groups, and a pretest and a posttest. The results showed that, although productive skills (speaking and writing) are the most difficult to develop in large groups of learners, these can be enhanced when there is a dynamic sequencing of the different class elements.
format info:eu-repo/semantics/article
id repositorio.uan.edu.co-123456789-11011
institution Repositorio Digital UAN
language eng
spa
publishDate 2021
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-110112025-03-13T22:58:51Z Enhancing productive skills in EFL with CIRIPI: a didactic sequence established within the flipped classroom Approach : Fortaleciendo las habilidades productivas con CIRIPI: una secuencia didáctica establecida dentro del enfoque de aula invertida Fortaleciendo las habilidades productivas con CIRIPI: una secuencia didáctica establecida dentro del enfoque de aula invertida: Enhancing productive skills in EFL with CIRIPI: a didactic sequence established within the flipped classroom Approach Aguillón-Lombana, Angélica Camargo-Cárdenas, David método de enseñanza habilidades lengua extranjera teaching methods skills forigner language This paper reports a case study about a teaching and learning strategy in English Foreign Language (EFL) with 42 university students of the level A2. It was aimed to determine the effectiveness of a didactic sequence that integrated one element of digital technology (website) with one of analog technology (learning journal) within the Flipped Classroom Approach. The data were collected by using the learning journal, two focus groups, and a pretest and a posttest. The results showed that, although productive skills (speaking and writing) are the most difficult to develop in large groups of learners, these can be enhanced when there is a dynamic sequencing of the different class elements. Este artículo reporta un estudio de caso sobre una estrategia de enseñanza-aprendizaje en inglés como extranjera con 42 estudiantes universitarios del nivel A2. El objetivo fue determinar la efectividad de una secuencia didáctica que integró un elemento de la tecnología digital (sitio web) con uno de tecnología análoga (diario de aprendizaje) dentro del enfoque de Clase Invertida. Los datos se recopilaron mediante el diario de aprendizaje, dos grupos focales, una prueba de entrada y otra de salida. Los resultados mostraron que, aunque las habilidades productivas (hablar y escribir) son las más difíciles de desarrollar en grupos grandes de estudiantes, estas pueden mejorarse cuando hay una secuenciación dinámica de los diferentes elementos de la clase. 2021-10-15 2024-10-10T02:37:05Z 2024-10-10T02:37:05Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/868 10.54104/papeles.v13n25.868 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11011 eng spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/868/967 https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/868/1004 Copyright (c) 2021 Angélica Aguillón-Lombana, David Camargo-Cárdenas https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf video/mp4 UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO Papeles; Vol. 13 No. 25 (2021): Papeles, Vol.13, Issue 25 (January-June, 2021); 28-45 Papeles; Vol. 13 Núm. 25 (2021): Papeles, Vol. 13, Núm. 25 (Enero-June, 2021); 28-45 Papeles; v. 13 n. 25 (2021): Papeles, Vol.13, Issue 25 (January-June, 2021); 28-45 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v13n25
spellingShingle método de enseñanza
habilidades
lengua extranjera
teaching methods
skills
forigner language
Aguillón-Lombana, Angélica
Camargo-Cárdenas, David
Enhancing productive skills in EFL with CIRIPI: a didactic sequence established within the flipped classroom Approach : Fortaleciendo las habilidades productivas con CIRIPI: una secuencia didáctica establecida dentro del enfoque de aula invertida
title Enhancing productive skills in EFL with CIRIPI: a didactic sequence established within the flipped classroom Approach : Fortaleciendo las habilidades productivas con CIRIPI: una secuencia didáctica establecida dentro del enfoque de aula invertida
title_full Enhancing productive skills in EFL with CIRIPI: a didactic sequence established within the flipped classroom Approach : Fortaleciendo las habilidades productivas con CIRIPI: una secuencia didáctica establecida dentro del enfoque de aula invertida
title_fullStr Enhancing productive skills in EFL with CIRIPI: a didactic sequence established within the flipped classroom Approach : Fortaleciendo las habilidades productivas con CIRIPI: una secuencia didáctica establecida dentro del enfoque de aula invertida
title_full_unstemmed Enhancing productive skills in EFL with CIRIPI: a didactic sequence established within the flipped classroom Approach : Fortaleciendo las habilidades productivas con CIRIPI: una secuencia didáctica establecida dentro del enfoque de aula invertida
title_short Enhancing productive skills in EFL with CIRIPI: a didactic sequence established within the flipped classroom Approach : Fortaleciendo las habilidades productivas con CIRIPI: una secuencia didáctica establecida dentro del enfoque de aula invertida
title_sort enhancing productive skills in efl with ciripi a didactic sequence established within the flipped classroom approach fortaleciendo las habilidades productivas con ciripi una secuencia didactica establecida dentro del enfoque de aula invertida
topic método de enseñanza
habilidades
lengua extranjera
teaching methods
skills
forigner language
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/868
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11011
work_keys_str_mv AT aguillonlombanaangelica enhancingproductiveskillsineflwithciripiadidacticsequenceestablishedwithintheflippedclassroomapproachfortaleciendolashabilidadesproductivasconciripiunasecuenciadidacticaestablecidadentrodelenfoquedeaulainvertida
AT camargocardenasdavid enhancingproductiveskillsineflwithciripiadidacticsequenceestablishedwithintheflippedclassroomapproachfortaleciendolashabilidadesproductivasconciripiunasecuenciadidacticaestablecidadentrodelenfoquedeaulainvertida
AT aguillonlombanaangelica fortaleciendolashabilidadesproductivasconciripiunasecuenciadidacticaestablecidadentrodelenfoquedeaulainvertidaenhancingproductiveskillsineflwithciripiadidacticsequenceestablishedwithintheflippedclassroomapproach
AT camargocardenasdavid fortaleciendolashabilidadesproductivasconciripiunasecuenciadidacticaestablecidadentrodelenfoquedeaulainvertidaenhancingproductiveskillsineflwithciripiadidacticsequenceestablishedwithintheflippedclassroomapproach
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros