Should the Dynamic Stochastic General Equilibrium (DSGE) Model be taught to Undergraduate Students of Economics?
In this article we present the consequences of introducing the advanced teaching of the DSGE (Dynamic Stochastic General Equilibrium) models to undergraduate economics programs. This monoculture leads to the deepening of the discipline insularity, to the disappearance of the paradigmatic plurality i...
Guardado en:
Autor principal: | Moreno Rivas, Álvaro |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/627 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10963 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
- Ejemplares similares
-
Should the Dynamic Stochastic General Equilibrium (DSGE) Model be taught to Undergraduate Students of Economics?
Por: Moreno Rivas, Álvaro
Publicado: (2019) -
Should the Dynamic Stochastic General Equilibrium (DSGE) Model be taught to Undergraduate Students of Economics?
Por: Moreno Rivas, Álvaro
Publicado: (2021) -
Análisis del Impacto de Variables Macroeconómicas, sobre el Índice Bursátil COLCAP Durante el Período 2015 - 2019.
Por: España Toro, Jeeferson David
Publicado: (2022) -
¿Se debería enseñar a los estudiantes de los pregrados de economía el modelo de equilibrio general dinámico estocástico (DSGE)?
Por: Moreno Rivas, Álvaro
Publicado: (2018) -
¿Se debería enseñar a los estudiantes de los pregrados de economía el modelo de equilibrio general dinámico estocástico (DSGE)?
Por: Moreno Rivas, Álvaro
Publicado: (2021)