¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores

This article is derived from the results of research conducted to describe the cultural dispositions of teachers, based on computer concepts sociological theory of Pierre Bourdieu. In this work, specifically, touch on their reading teachers, as a determining factor in the acquisition of cultural cap...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Tarazón Ruíz, Flor Alejandra, Gutierrez, Daniel
Format: info:eu-repo/semantics/article
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2010
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/258
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10763
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1813306119326531584
author Tarazón Ruíz, Flor Alejandra
Gutierrez, Daniel
author_facet Tarazón Ruíz, Flor Alejandra
Gutierrez, Daniel
author_sort Tarazón Ruíz, Flor Alejandra
collection DSpace
description This article is derived from the results of research conducted to describe the cultural dispositions of teachers, based on computer concepts sociological theory of Pierre Bourdieu. In this work, specifically, touch on their reading teachers, as a determining factor in the acquisition of cultural capital. Through a qualitative approach, were interviewed full-time faculty at the University of Sonora, to consider them as the main subject in the restructuring of cultural dispositions of college players. The aim is to know what is the link between reading and teachers, as a provision that forms the habitus of individuals.
format info:eu-repo/semantics/article
id repositorio.uan.edu.co-123456789-10763
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2010
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-107632024-10-14T03:48:52Z ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores Tarazón Ruíz, Flor Alejandra Gutierrez, Daniel lectura profesores capital cultural reading teachers cultural capital This article is derived from the results of research conducted to describe the cultural dispositions of teachers, based on computer concepts sociological theory of Pierre Bourdieu. In this work, specifically, touch on their reading teachers, as a determining factor in the acquisition of cultural capital. Through a qualitative approach, were interviewed full-time faculty at the University of Sonora, to consider them as the main subject in the restructuring of cultural dispositions of college players. The aim is to know what is the link between reading and teachers, as a provision that forms the habitus of individuals. El presente artículo se deriva de los resultados de investigación realizada para describir las disposiciones culturales de los profesores, con base en los conceptos ordenadores de la teoría sociológica de Pierre Bourdieu. En este trabajo, específicamente, se aborda la reflexión sobre lo que leen los profesores, como un factor determinante en la adquisición de capital cultural. A través de un enfoque cualitativo, se entrevistaron a profesores de tiempo completo de la Universidad de Sonora, al considerarles como sujeto principal en la reestructuración de disposiciones culturales de los actores universitarios. El objetivo es conocer cuál es el vínculo entre la lectura y los profesores, como disposición que conforma el habitus de los individuos. 2010-12-17 2024-10-10T02:34:06Z 2024-10-10T02:34:06Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/258 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10763 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/258/211 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO Papeles; Vol. 2 No. 4 (2010); 25-36 Papeles; Vol. 2 Núm. 4 (2010); 25-36 Papeles; v. 2 n. 4 (2010); 25-36 2346-0911 0123-0670
spellingShingle lectura
profesores
capital cultural
reading
teachers
cultural capital
Tarazón Ruíz, Flor Alejandra
Gutierrez, Daniel
¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores
title ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores
title_full ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores
title_fullStr ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores
title_full_unstemmed ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores
title_short ¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores
title_sort que leen los profesores de la universidad de sonora un estudio sobre la lectura como practica cultural en profesores
topic lectura
profesores
capital cultural
reading
teachers
cultural capital
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/258
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10763
work_keys_str_mv AT tarazonruizfloralejandra queleenlosprofesoresdelauniversidaddesonoraunestudiosobrelalecturacomopracticaculturalenprofesores
AT gutierrezdaniel queleenlosprofesoresdelauniversidaddesonoraunestudiosobrelalecturacomopracticaculturalenprofesores
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros