Más allá del ruido: Una historia del Hip Hop en Colombia

This article is part of the research entitled “La palabra cantada como resistencia. hip hop, Revolución en Arte Popular”, the researcher developed as a thesis to qualify for the title of Master of Interdisciplinary Social Research at the Universidad Distrital Francisco José de Caldas. The concern re...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Pérez Romero, José Luis
Format: info:eu-repo/semantics/article
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2010
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/252
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10759
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1813306027123146752
author Pérez Romero, José Luis
author_facet Pérez Romero, José Luis
author_sort Pérez Romero, José Luis
collection DSpace
description This article is part of the research entitled “La palabra cantada como resistencia. hip hop, Revolución en Arte Popular”, the researcher developed as a thesis to qualify for the title of Master of Interdisciplinary Social Research at the Universidad Distrital Francisco José de Caldas. The concern revolves around establishing the origins of hip hop as a movement youth identity to rebuild its history, to trace the major influences that feed sound and its first appearance in North America, thus determining the conditions under which appears in Colombia and in determining a horizon in which one can understand the hip hop from a genealogical perspective, ie as a category of analysis for the social sciences today
format info:eu-repo/semantics/article
id repositorio.uan.edu.co-123456789-10759
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2010
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-107592024-10-14T03:48:07Z Más allá del ruido: Una historia del Hip Hop en Colombia Pérez Romero, José Luis hip hop música identidades subjetividades rap historia resistencia break dance graffiti Hip hop Music identities subjectivities rap history resistance break dance graffiti This article is part of the research entitled “La palabra cantada como resistencia. hip hop, Revolución en Arte Popular”, the researcher developed as a thesis to qualify for the title of Master of Interdisciplinary Social Research at the Universidad Distrital Francisco José de Caldas. The concern revolves around establishing the origins of hip hop as a movement youth identity to rebuild its history, to trace the major influences that feed sound and its first appearance in North America, thus determining the conditions under which appears in Colombia and in determining a horizon in which one can understand the hip hop from a genealogical perspective, ie as a category of analysis for the social sciences today El presente artículo hace parte de la investigación titulada “La palabra cantada como resistencia. Hip Hop, Revolución en Arte Popular”, que el investigador desarrolla como tesis para optar por el título de Magister en Investigación Social Interdisciplinaria de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas. La preocupación gira en torno a establecer los orígenes del Hip Hop como Movimiento Identitario Juvenil para reconstruir su historia, para rastrear las principales influencias sonoras que lo alimentan y su aparición inicialmente en Norteamérica, determinando de esa manera las condiciones en las que aparece en nuestro país y en las que se fija un horizonte en el que se puede entender el hip hop desde una perspectiva genealógica, es decir, como una categoría de análisis para las ciencias sociales en la actualidad. 2010-06-30 2024-10-10T02:34:04Z 2024-10-10T02:34:04Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/252 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10759 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/252/207 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO Papeles; Vol. 2 No. 3 (2010); 26-44 Papeles; Vol. 2 Núm. 3 (2010); 26-44 Papeles; v. 2 n. 3 (2010); 26-44 2346-0911 0123-0670
spellingShingle hip hop
música
identidades
subjetividades
rap
historia
resistencia
break dance
graffiti
Hip hop
Music
identities
subjectivities
rap
history
resistance
break dance
graffiti
Pérez Romero, José Luis
Más allá del ruido: Una historia del Hip Hop en Colombia
title Más allá del ruido: Una historia del Hip Hop en Colombia
title_full Más allá del ruido: Una historia del Hip Hop en Colombia
title_fullStr Más allá del ruido: Una historia del Hip Hop en Colombia
title_full_unstemmed Más allá del ruido: Una historia del Hip Hop en Colombia
title_short Más allá del ruido: Una historia del Hip Hop en Colombia
title_sort mas alla del ruido una historia del hip hop en colombia
topic hip hop
música
identidades
subjetividades
rap
historia
resistencia
break dance
graffiti
Hip hop
Music
identities
subjectivities
rap
history
resistance
break dance
graffiti
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/252
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10759
work_keys_str_mv AT perezromerojoseluis masalladelruidounahistoriadelhiphopencolombia
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros